Triptofán

A triptofán

  • Az esszenciális aminosavak közé tartozik. Mint a fehérjét felépítő aminosavak egyike, létfontosságú a sejttömeg és izomzat felépítéséhez, valamint a szervezeten belül előállítandó fehérjék termeléséhez.
  • A triptofán hozzájárul a mentális egészség, a pozitív kedélyállapot, a jó kognitív funkciók fenntartásához. Közreműködik a normál reakciókban, a mentális és fizikai jó közérzet fenntartásában, a normális alvásban.
  • A triptofán a szerotonin szintézis prekurzora, ezenkívül fontos szerepe van a melatonin nevű hormon termelésében is. Ezek a hormonok fontos szabályozói a hangulatnak és a szervezet stresszre adott válaszának.
  • A triptofán a szerotonin előanyagaként tehát szükséges a bőr és a haj felépítéséhez.
  • Növekedési hormon termelést stimuláló hatását is feltételezik.
  • A fenilalanin, a tirozin és a triptofán egyaránt étvágycsökkentő és hangulatjavító hatású aminosavak. Étvágycsökkentő tulajdonságuk a szerotonin és dopamin nevű boldogsághormonokkal áll kapcsolatban. Ezen aminosavak jelenléte szerotonint és dopamint szabadít fel a szervezetben. Ezek a hormonok javítják a stressztűrőképességet és alkalmasak a depresszió ellen is. Ezáltal javítják az általános kedélyállapotot, enyhítik a szorongás, depresszió és a narkolepszia tüneteit.
  • Mindezeken felül hozzájárul a vörösvérképzéshez, segíti az emésztést. Nyugtató hatása miatt segíti a migrénes fejfájás elmulasztásában és fontos szerepe van az immunrendszer megfelelő működésében.

Alvásproblémák?

A sportolók számára nagyon fontos a triptofán alkalmazása, hiszen fogyasztása segíti a mélyebb, kiegyensúlyozottabb alvást, ezáltal segíti az edzések utáni regenerációt.

Ha nem tudunk elaludni, egy vagy két kapszula bevétele jót tesz a pihenés szempontjából és a reggeli ébredésnél sem leszünk fáradtak. Minden nehezen elalvó ember alkalmazhatja nehéz élethelyzetekben; illetve nagyobb fizikai megterhelést követően.

Segítség lehet azok számára is, akik túledzettség miatt nem tudnak jól aludni.

A triptofán szinergistái:

Amennyiben triptofánt fogyasztunk, érdemes B1, B2 és B6 vitaminokat is szedni, mert kölcsönösen segítik egymás hatását.

Mennyi a szükséges mennyiség?

A triptofánt szabad formájában milliók fogyasztanak nyugtató, altató, antidepresszív hatása miatt. 500-2000 milligrammos dózisban adagolva jó természetes alternatívája lehet a szintetikus altatószereknek.

Napi adag kb 0,25 gramm.

Miben található triptofán?

Legjobb forrásai a cottage-cheese, a disznóhús, a kacsa, avokádó,hal, tej, tojás, gomolya, banán és datolya.

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK