Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Intervall edzés a szabadban

2014-04-29 14:58:00

Mivel érzitek hogy közeledik a nyár, a BioTech USA is csupa minőségi zsírégető akcióval vár, ezek segítsègèvel pedig a kifogások ideje lejár... Igaz a poetizmushoz nem sokat értek, de szerencsére nem is ezért vagyok itt. Szóval a vicces kis szösszenet után térjünk át a komoly dolgokra.

Sokan kérdezitek tőlem, hogyan tudnátok formába lendülni, viszont nincs túl sok időtök terembe menni.

Ahogy beköszöntött a jó idő, a kardio edzéseimet szabadtériekre cseréltem, ezért beszéljünk egy kicsit ezekről a zsírégető módszerekről. Ahogy egy korábbi blogomban már írtam nektek, az összes aerob mozgás közül a futást preferálom a leginkàbb. Egészen pontosan a futáson belül is az intervall edzèseket. Ezt a kardio módszert céltól függetlenül bárki beillesztheti az edzésprogramjàba, hiszen az időtartama miatt még nem túlzottan katabolikus, ellenben az intenzitása miatt remekül felpörgeti a zsíroxidáció folyamatát. Megfelelő étrend és táplálék kiegészítés mellett rövid idő alatt drasztikus változásokat érhetünk el testösszetétel tekintetèben.

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/71/o_10171715_1417812768487322_7193363188698114689_n_20140429150025.jpg

Egy kicsit kielemzem nektek a saját edzésemet, ezzel is egy példán bemutatva az edzésmódszer lényegét.

Időhiány miatt a kardio edzéseimet kora délután végzem, ezért edzés előtt még nyugodt szívvel fogyasztok koffein es egyéb, stimuláns tartalmú zsírégetőket (Thermo Drine) és mellé mindig alap egy L-carnitine+chrome. Csak, hogy lássátok, nem mindig kifogás az, hogy sokat dolgozol, én a munkahelyemről hazafelé állok félre kocsival, veszem fel a futócipőmet és megyek ki a Margitszigetre. Ez az edzés szerencsére nem vesz el túl sok időt a napomból, hiszen összvissz, bemelegítéssel együtt 40 perc alatt meg van.

Az edzés struktúrája a következő:

  • 10 perc laza kocogás, amire azért van szükség, hogy a pulzusszám egy picit megemelkedjen, ezáltal a vérkeringés felpörögjön, így az izmok és az ízületek vérellátása javul, valamint sérülékenysége csökken.
  • A 10 perc kocogás után 1 perces sprintszakaszokat csinálunk, az edzettségi szinthez mérten úgy, hogy az utolsó 10-15 másodpercben minden alkalommal csatároznunk kelljen az agyunkkal, hogy fel ne adjuk.
  • Ezután 2 perc laza kocogás következzen, ami alatt a pulzusunk visszaesik legfeljebb 140 bpm (pulzus) tartományba. Majd újra egy sprintszakasz következzen, és ezt az ismétlődést 5 sorozaton át folytassuk.
  • Amikor végeztünk az 5. körrel, pontosan tudom, hogy már nem lesz kedvetek még 10 perc levezető kocogást végigcsinálni, de higgyétek el, szükséges.

Edzés után közvetlenül egy gyors felszívódású fehérjeturmixot iszom, (Iso Whey Zero) ezzel is biztosítva az erőteljesen leterhelt izomzat tápanyag szükségletét a gyors regenerálódáshoz, majd ezt követően multivitamin és ásványi anyag (One A Day) tabletta elfogyasztásával zárom le az edzésem.

Miért is jó ez?

Azon túl, hogy ez az edzés remek állóképességet eredményez és a test-összetétel minőségében is javulást hoz, még a hormonháztartásunk egészséges egyensúlyát is segít fenntartani. Férfiak esetében segíti a tesztoszteron termelődését és a női/férfi sportolók esetén egyaránt nagy mennyiségű növekedési hormon felszabadulást okoz a hipotalamuszból. (Az agyalapi mirigy azon része, ahol a szervezet által termelt szabad növekedésű hormon raktározódik.)

Ha van még kérdésetek a témával kapcsolatban vagy valamit nem értettetek, írjatok bátran, szívesen mesélek részletesebben is. Ne felejtsétek, még mindannyian időben vagytok ahhoz, hogy az első ruhadarabok lekerülésével barátaitok arcára elismerő mosolyt csaljatok.

Üdv nektek és szép hetet,

Schönekker László, Söni

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KÉRDEZD LÁSZLÓT

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

FACEBOOK