Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

A fehérje fogyasztásról

2014-03-14 13:19:00

Milyet és mennyit?

A fehérje por, azaz proteint tartalmazó táplálék-kiegészítő sok féle lehet, többféle módon csoportosíthatjuk.

Eredet, (forrás) és fontossága alapján lehet,

  • állati (elsőrendű-komplett)
    • tej alapú
  1. tejfehérje
  2. tejsavó (WPC, WPI, WPH)
  3. kazein
  • tojás
  • marhahús, kecskehús
  • növényi (másodrendű-inkomplett)
    • búza
    • borsó
    • szója (növényi eredetűek közül magasabb a biológiai értéke)
  • kevert
    • a fentiek bármilyen kombinációja

Felszívódása alapján lehet,

  • gyors: tejsavó (whey) fajták, peptidek (néhány aminosav összekapcsolódásából áll)
  • lassú: tej (lactalbumin), kazein (casein)
  • közepes: tojás (albumin), marhahús, szója
/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/45/o_FB_cover_IsoWhey_20140307132333.jpg

Mennyit?

Protein készítmények maximális fehérje tartalma 30 g, ennyi fehérje tud egyszerre tökéletesen hasznosulni, azaz maradéktalanul felszívódni. Ennél több fehérje nehezen tud beépülni, csak élelmiszer formájában, hiszen ebéd közben a tápanyagokat kisebb adagokban, nem egyszerre fogyasztjuk, 15-45 percig is eltart egy étkezés, míg a fehérje turmixot fél perc alatt legurítjuk a torkunkon.

Együnk is és igyunk is fehérjét, ez nem kérdés!

Németh Sándor

KÉRDEZD SÁNDORT

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

FACEBOOK