Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

A zsigeri zsír

2014-08-13 15:12:00

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/106/o_visceral_fat_20140813155053.jpgSokat küzdünk a megfelelő zsír % eléréséért, az úszógumi eltüntetéséért, ami nagyon fontos esztétikailag is, viszont van a szervezetben egy olyan zsírtöbblet, ami komoly egészségügyi kockázatot is jelent. Ez a zsigeri, vagy viscerális zsír a hasüregben, belső szerveinket (máj, hasnyálmirigy, vese stb.) körülvevő zsírszövet. A probléma vele, hogy nem látható, csak amikor már nagyon felszaporodott, akkor vesszük észre, hogy nagy kemény has, szokták „hordó hasnak” is mondani. Következtében megemelkedhet a vérnyomás, szív és érrendszeri problémákat, 2-es típusú diabetest, alvási zavarokat is okozhat és az inzulinrezisztenciával is összefüggésbe hozták. Férfiakra inkább jellemző a belső szervekre, zsigerekre való hízás, nőknél a menopauzát követően kezd megemelkedni. A probléma, hogy ezt a zsírszövetet csak a megfelelő táplálkozással tudjuk eltüntetni.

Mi a normális?

Elfogadhatónak tekinthető a zsigeri zsírunk, ha 9 alatt van. E fölött magas és odafigyelést igényel, 15 fölött pedig kritikus.

Ha magas a zsigeri zsír

Viscerális elhízás esetén javasolt az alábbiakat kerülni és minél tisztább, természetes ételeket fogyasztani:

  • hidrogénezett zsír
  • feldolgozott, finomított szénhidrátok
  • cukros ételek, üdítők
  • zsíros ételek, belsőségek vörös húsok
  • tejtermékek

Kiegészítésként Lecitin fogyasztása javasolt a kiegyensúlyozott, jó minőségű ételek mellett.

 

Silye Gabriella

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KÉRDEZD GABRIELLÁT

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

FACEBOOK