Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Hogyan csempésszük be a gyerekek étrendjébe a zöldségeket, gyümölcsöket?

2014-09-03 12:10:00

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/112/o_kaja1_20140903124818.JPGSokszor találkozom a személyes tanácsadások alkalmával azzal a kérdéssel, hogy tudjuk, hogy kellene zöldséget fogyasztani a gyereknek, de hogyan oldjam meg, ha nem eszi meg?

Miért is kellenek?

A zöldségek nemcsak rostban gazdagok, ami az emésztőrendszer működését és a tisztítását segíti elő, de fogyasztásuk a vitamin és ásványi anyag bevitel miatt is fontos. Ezen kívül, ha nem eszünk zöldséget, amelynek magas rosttartalma, alacsony a glikémiás indexe és kalóriatartalma, akkor másból fogunk jóllakni, tésztából, kenyérből, krumpliból stb. Sajnos az utóbbi évek tapasztalata, hogy már a gyerekek közül is sokan túlsúllyal rendelkeznek, ami nem is csoda a túlzott finomított szénhidrát és cukorbevitel melletti mozgásszegény életmód következtében.

Tálalás

Nemcsak nálunk felnőtteknél, de a gyerekeknél még fontosabb, hogy a "szemükkel esznek". Ha tetszik a tányér, akkor szívesebben elfogyasztják. Azaz arra buzdítom az anyukákat, hogy kezdjék el kreatív, művészi hajlamaikat használni a konyhában. Ha mókás állatok, arcok, bohócfej, hajó, vagy autó formájában kerül a zöldség/gyümölcs a tányérra, szívesebben hozzányúl a gyerek.

Példakép

Sokszor látom azt is problémaként, hogy a szülők sem igazán eszik, szeretik a zöldségeket, vagy csak egyikőjük, pedig a gyerekek mindent másolnak. Érdemes kis korától kezdve erre figyelni.

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/112/o_kaja2_20140903124848.jpg

 

Belecsempészni az ételekbe

Egyrészt szeretik is a színes ételeket, így tudunk például répás , brokkolis, céklás krumplipürét készíteni, de bármilyen más zöldség is felhasználható. A bolognai ragut is általában szeretik a gyerkőcök, így például a raguba tehető reszelt répa és elkezdhetjük rászoktatni a gyereket a teljeskiőrlésű tésztára, úgy hogy veszünk színes tésztát, amihez keverünk egy kis teljeskiőrlésűt is, így már nem is tűnik fel, hogy van közte barnább is, nem a megszokott fehér.

Sőt zöldséges fasírtokat is tudunk csinálni, akár cukkinis, répás, de más zöldségeket is használva. A gyümölcsöket pedig  belecsempészhetjük akár egy zabsütibe is.

Zöldség chips

A bolti chipsek helyett is tudunk tepsiben, akár sütőpapíron répa, karalábé, cékla, petrezselyem chipset.

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/112/o_kaja3_20140903124826.jpg

Zöldségekre fel!

Silye Gabriella

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KÉRDEZD GABRIELLÁT

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

Silye Gabriella TERMÉK TIPPJEI

One-A-Day - 100 tabletta

One-A-Day - 100 tabletta

MULTIVITAMIN ÉS ÁSVÁNYI ANYAG TABLETTA.
Megveszem

FACEBOOK