Szakértő válaszol
Nem: Férfi: Nő:
év
kg
cm
Frissítse be a képet!
Keresés
2017-01-24 00:46:40

Gábo.....


Szia Johnny !
Újra lennének kérdéseim, ha megengeded!
Az előző téli alapozás jórészt 139pulzusú hosszú futásokból álltak. Idén másfelől közelítettem meg a dolgot. Decemberben beszereztem egy lapsúlyos kondi gépet, és ezzel + kézi súlyzókkal heti 3X erősítek , és csak 2x vagy 3x futok. Osztott edzéstervet csináltam hozzá, másfél hónap alatt látszik is az eredménye,” látványosan” erősödtem. Híztam is kb 1kg-ot. Futásaim jelenleg is 138pulzusú hosszúkból állnak (15-18km .) Így is összekapartam decemberben 180km-t. A tempóm kicsit romlott, de nem vészesen -10mp /km . Októberben szeretném megfutni első maratonomat , 4ó környékén. Reálisnak érzem., egyelőre. Áprilisi tesztfutás a nagy pesti félmaraton lenne, 1ó45 környéki időt tűztem ki célnak. Az a tervem, hogy februárban elhagynám a lábedzés napokat és felváltanám újra dombfutással. Újra kezdeném az intervall és tempófutásokat is, ahogyan közeledik a március. Viszont a kondi gépet és a sajátsúlyos gyakorlatokat továbbra is csinálgatnám a lábnap kivételével. A félmaraton után pedig újra visszaállnék az erősítéshez és a lassabb futás melletti km gyűjtéshez és heti 1 tempófutáshoz.
A kérdéseim a következők lennének:
Gyúrós barátaim azt tanácsolták, hogy erősítő időszakban (1-1,5 hónap) egyáltalán ne fussak, és minden nap legyen súlyzós edzés, szinte az egész testre. De nem mertem elengedni az eddig megszerzett futóformát, és túledzeni sem akartam magamat, ezért csináltam a fent említett módon. Milyen leosztásban lehet ezt jó csinálni? Meddig csináljam? Verseny előtt mikor hagyjam abba? Ne hagyjam abba?
Másik kérdésem az lenne, hogy annó ajánlottad a Nitro gold pro enzy fehérjét edzések után ,ha jól emlékszem kreatin tartalma miatt. Ittam is ,a végén tartok . De nem beszerezhető már, és ha jól láttam más fehérjében nincs hozzá adott kreatin. Nitro Pure whey –t ajánlották a biotech boltban helyette . Ezt válasszam ? Kreatint külön érdemes hozzá adagolni ?
Köszönöm a tanácsokat előre is!
Üdvözlettel: Zsolt
A "gyúrós barátaidat" innen is üdvözlöm, de mi azért maradjunk a "kaptafánál", azaz a futócipőnél.

Pont idepasszol az előző cikkeim egy visszatérő szlogene: "Az vagy amit csinálsz."

A kondizás alapvetően mindig egy jó kiegészítő mozgásforma nekünk állóképességi sportolóknak is, de annak aki félmaratonra és hosszabb távra készül, elhagynia a futást csak azért, hogy jobban erősödjön, az olyan mintha kiküldenélek a sivatagba 10db üres kulaccsal. A lelked megnyugtatja, hogy van nálad, de túl sokat így nem használ...

A futás egy eléggé markánsan a dinamikus mozgásformák közé tartozik. Lehet kondigépen vadulni (ahogy én is teszem a megfelelő időben és néhány gyakorlattal), de a legfontopsabb az arányok megtartása!! Én minél kevesebb gépen történő erőfejlesztést javasolnék. Ha már vannak lapsúlyok és nem csak ajtó kitámasztásra akarod használni ezek után, akkor a több dimenziós-, sok ízületet és megmozgató statikus és dinamikus mozgásformákat részesíteném előnyben. 5-6 gyakorlatot, eleinte köredzés szerűen aztán lehet duplázni és egyre nagyobb súlyokat (max 15kg) tartva.
Nekem az alap mozgásformák (tolás, húzás, mászás, stb) mellett a TRX és a TRX Rip trainer a legjobban bevált, hidd el, el lehet fáradni ebben is úgy 20p alatt, hogy nem lesz kedved hétvégén táncikálni.
A (fő)verseny hetében is végzek erőfejlesztést, de ez már nagyon korlátozott, amolyan bemelegítés utáni "nehogy már frissen menjek ki edzeni"-állapotba hoz. Itt a lényeg már csak annyi, hogy az izom kapja meg az emlékeztető ingert és kész. Az addigi edzésterjedelemnek csak a 40%-a marad itt, tehát tényleg rövid ez a rész.
A verseny előtt 3nappal ennek az erőfejlesztő résznek még van helye, utána semmiképp.

A fehérje és kreatin kérdése: A Nitro Pure Whey egy jó alapfehérje + hozzá a CreaFlash (napi 2x 1/2 adag) lehet edzések után és/vagy lefekvés előtt a jó kombináció. Többen is használják, eddig jók a visszajelzések. A Kratinról megoszlanak a vélemények, de azt mondom próbáld ki a fent említett több fajta kreatint tartalmazó formulát és nem fogsz csalódni!

Tudatosan, óvatosan! Abból még sosem volt a baj.
Üdvözlettel,
Janota Zoltán
2016-12-17 19:30:38

Jilli.....


Mitől és hogyan lehet -20 kg fogyni?
Azt is mondhatnám, hogy ez egy rendkívül egyszerű, de rendkívül bonyolult dolog is egyben
.
Ha több kalóriát viszel be, mint amit felhasználsz, akkor annak hízás a vége. Az élettan már csak ilyen. Mindenkinél, még a világbajnok testépítőknél is.
A folyamatosan aktív (nem a tv előtt punnyadsz esténként, nincs nasi, nincs lisztes, leveles tésztás, cukor üdítők,stb) életmódból egyenesen következik a másfajta hozzáállás is. Lassan egyél, jól rágd meg, ha nassolni támadna kedved, igyál egy pohár vizet inkább.
Edzés végén nem kell a hűtőt kifosztani, sem csokipapír hegyeket gyártani az asztalon. Legyen nyugalom és rendezettség körülötted. A stresszre legtöbbször gyorsevéssel, többlet-kalória bevitellel válaszol a test.
Így már, nem túl bonyolult a képlet, csak tiszteld a tested és tartsd be a szabályokat.

Az uzsonnád és a tízóraid is inkább savanyú gyümölccsel, zöldséggel és fehérjedús (hal) étellel old meg, a kenyeret meg felejtsd el. De ha még jobbat szeretnél, akkor 1 adag Iso Whey Zero tízóraira és este vacsi helyett.

Ez mellett legalább heti 2x funkcionális edzés és 1x hosszú lassú futást javasolnék, ha időd, munkád engedi.
-> Ha több a felhasznált kalória mint a bevitt, akkor nyert ügyed van.

Hajrá!
Üdvözlettel,
Janota Zoltán
2016-12-07 21:04:12

Nová.....


Kedves Zoltán!

Majd négy éve edzem, súlyzós edzéseket végzek és az edzések végén kardiót (futópad, szobabringa stb.) szoktam művelni!
A minap összeakadtam egy cikkel amiben a kettlebell swing remek zsírégető hatásáról áradoznak úgy, hogy állítólag ez esetben az nem megy az izomtömeg rovására, megtartja az izmot. Ez lenne a cikk:

http://www.fitness.hu/magazin/2016/11/22/ezt-javitsd-ki-a-kettlebell-swingedben

Olvasmányaim szerint a intervall kardió után az egyik legjobb zsírégető edzésforma és ezért hatalmas érdeklődéssel merültem el a cikkben és a videókban már csak azért is mert a teremben az eszközfeltétel adott. Sajnos a cikk nagy része azt taglalja, hogy mennyire veszélyes a gyakorlat a gerincre nézve ha azt autodidakta módon próbálja az ember elsajátítani. Ennek ellenére - megfelelő körültekintéssel - szeretném elsajátítani ezt az edzésformát mert noha az izomzat dolgában szépen fejlődöm de maga a zsírégetésem mintha stagnálna az utóbbi időben, szeretném ezt felpörgetni.
Kérdésem az lenne, hogy tudsz-e tanácsot adni abban, hogy miként kezdjek hozzá? Körülnéztem de a környéken senki sem oktat, tanít vagy egyáltalán foglalkozik ezzel az edzésformával. Van aki kettlebell súlyzós edzéseket végez de maga a swing nem érinti őket.
Válaszodat előre is köszönöm!
Tisztelettel: Novák József.
A névvel ne bajlódj annyit.
Én mindenkinek- aki jóban akar lenni velem- Johnny vagyok már vagy 30 éve.
1. Nagyon jó dolog, hogy kérdéseket tesz fel, kételkedsz! A legtöbb ember benyalja az infókat csak azért mert egyes oldalakat sokan látogatnak, agyonreklámoznak.
2. A másik fontos és gyakran tévútra is terelő dolog, az eszközhasználattól várt eredmény. Ez ennél lényegesebben összetettebb kérdés. A kettlebell kiváló funkcionális edzés, mint ahogy a TRX, vagy az eredeti Crossfit is. Én mindenképpen olyan edzésre mennék ami edző által irányított és nem "sufnituningos autodidakta"- módon, videó alapján tanulható. Hiába van tükör, egy tapasztalt oktató éleslátását semmi nem adja vissza, nem korrigál, nem ösztönöz, nem állít le ha szabálytalanul végzed a gyakorlatot és már nem veszed észre.
3. Ha metabolikus felpörgetésen gondolkozol, akkor érdemes a súlyzós és kardió jellegű edzésformákat keverni. Nekem nagyon jól bevált a két sorozat kombinált TRX gyakorlat után felpattansz a futópadra (vagy szobabringára) és 1p-et 85-90%os egyéni intenzitással végighajtasz. Lehet akár 4 teljesen különböző gyakorlat is.
Összes 10-15p-en keresztül váltogatva ezt, úgy megdolgozza az izmaid, keringésed, hogy ne csodálkozz, hogy -bár jól edzett vagy- másnap reggel önálló életre kelnek a végtagjaid. Ez megfelelően új inger lesz. Ha hetente 2-3x beiktatod az edzésmunkádba, akkor változás lesz.
4. Ami még szintén nem elhanyagolható az az edzések utáni tápanyagbevitel. Ha magas CH-tartalmú ételt, táplálék-kiegészítőt szedsz, akkor az arányaid nem igazán a szálkásabb test felé mozdulnak el, hanem a mostani állapot vagy a tömegnövelés felé. Ebből adódik, hogy csökkents a felesleges, cukorból származó kalóriák mennyiségét (főleg edzések után) és fogyassz minőségi (Iso Whey Zero vagy Hydro Whey Zero) fehérjét. Ez a fentiekkel már ütős kis haditerv a változáshoz.

Hajrá!
Üdvözlettel,
Janota Zoltán
2016-06-16 22:11:46

Lász.....


A hétvégi Balatonman Kenese féltávon a BIotech biztosítja a frissítést. (Go Energy szelet 40g és Energy Gel PRo gél) A termékekhez nem találtam azzal kapcsolatos útmutatást, hogy minimum mennyit kell rájuk inni. Alkalmazzuk az ökölszabályt, vagyis 6-7% oldat legyen a gyomorban vagy esetleg más legyen az irány?
Köszönöm szépen!
Jók a kérdések! :)

a Gel-hez legalább 3 dl vizet iszom, az Energy szelet nekem nagyon sűrű, ezért két részletben eszem, szintén 3dl vízzel hígítom az elfogyasztás után.

Hajrá Kenesén!
Üdvözlettel,
Janota Zoltán
2016-05-08 21:07:19

Pénz.....


Kedves Zoltán,
Az lenne a kérdésem hogy:
Minden nap annyira keményen edzek ameddig csak bírok, 8-9 órát alszok és tisztán étkezem napi 5x.
A súlyomhoz képest oriási súlyokkal dolgozom, de sose annyival hogy 8-10 ismétlés alá menjek.
Lehet ebből probléma?
Jó pár dolog van amiből lehet probléma.
Az egyik, hogy minek edzel minden nap nagy súlyokkal, miért minden nap miért teljes kimerülésig? Mért neked valaki savasodási szinten, húgysav szintet?
A profik sem edzenek minden nap, a test a megfelelő minőségű és hosszúságú pihenőidőben lesz jobb, egyáltalán nem a széthajtásban. Okos kis szerkezet az emberi test, hagyni kell építkezni is.
A kevés ismétléses edzésre is fel kell készülni, előtt könnyebb edzésekkel vagy éppen pihenőnappal, hogy tudj fókuszálni. Utána is érdemes könnyebb edzést tartani, hogy ne fordulj át túledzettségbe.
Próbáld ki, veszíteni nem fogsz, a tested meghálálja!

Hajrá!
Üdvözlettel,
Janota Zoltán
2016-05-01 20:20:02

Matyi.....


Szia Zoli!

Én csak országútizom, kb 4-5000km évente. Szeretnék kicsit többet tekerni edzés szinten, és erősíteni felsőtestre, de a kondi terem és hasonlók nekem több szempontból sem szimpatikusak és azt inkább hanyagolnám, plusz mivel ilyen az alkatom, hogy bármennyit eszek nem látszik, kicsit zavaró olykor, ha még stresszesebb napjaim vannak, akkor is csak lefele megy.
Olyan nagy tekerő sem vagyok hogy pulzust és wattot mérjek közben, egyszerűen csak szeretem, jó stressz levezető.
Most jutottam el arra a pontra, hogy kipróbálnék valamilyen fehérjét e mellé és emelkedősebb szakaszokon tekernék leginkább, az jobban megmozgat mindenhol, nem csak deréktól lefelé.
Melyik az a fehérje termék, amit ajánlanál bringázás mellé?
Amit leginkább eszek, azok a durum tészták, időnként hal, csak oliva olaj, sok tej termék, stb.
A stressz rólam is leszedi a maradék izmot. :-) Nem olyan nagy baj. Erő legyen a lábaidban, ne felesleges tömeg a vázon.
A pulzusmérő márt csak azért is lenne jobb, mert ha hosszút tekersz, az egész edzés és főleg a vége is olyan tartományokban tart-ha jól van bekalibrálva-, hogy nem fordulsz le a gépről még erős terhelés után sem.

Én úgy kezdem a napot, hogy 1 pohár tiszta víz felkelés után. Majd erre 15p-re 1 kanál olíva olaj és ezt minden étkezés előtt ismétlem naponta. Kenyeret már egyáltalán nem eszem, zab, köles, bulgur és a valóban teljes kiőrlésű lisztből készült tészta minimális szinten.
A dombosabb terepen végzett edzésen az ülve és állva végzett tekeréseket valamint a könnyű pörgetős és a lassú láncgyilkoló gyakorlatokat ajánlom. Ez az egész testet bekapcsolja játékba.
A kiegészítők terén a teszteléseken kívül kevés dolog van amit rendszeresen szedek. A vitamin az alap, ez mellett Creator napi 3g 1 hónapig, utána szünet. Két adag Nitro Gold Pro Enzy Fusion. Egy lefekvéskor, (nekem vacsi helyett) egy pedig d.e. ha megéhezel. Ez szépen ellát tápanyaggal. Még lehet természetesen hozzáadni, de kezdésként ehhez érdemes szoktatni a szervezeted, emésztésed.

Hajrá!
Üdvözlettel,
Janota Zoltán
2016-04-27 20:38:21

Pint.....


Szia Johnny!

Napokban böngészve rátaláltam az Endurance termékek között a Multi Hypotonic Drink nevű italkoncentrátumra. Mik a tapasztalataid vele? Mennyivel másabb (vagy jobb), mint az áruházláncokban készen kapható más ilyen profilú italok?

Válaszod köszönöm előre is,
Pintér Krisztián
Azért jó ez a termék mert egyszerű kiszerelés és az adagolása. Át/érték arányban is kimagasló.
Az van benne ami a sporthoz valóban kell és nem a színezékkel nyakon öntött cukormáz. Szükséges vitamin és minimálisan az ami ébren tart. Melegben amikor csak fagyit ennél, ez sokkal jobban frissít és valóban pótol.

Bátran ajánlom
Üdvözlettel,
Janota Zoltán
2016-04-20 07:48:08

Gertn.....


Üdvözlöm!

Gyerekkorom óta szenvedek a térdeimmel,szinte születésem óta.Elég későn álltam lábra mert nem fejlődtek ki az izmok rendesen és kezelés segítségével indultam meg.Fiatalon rengeteget futottam,fociztam.Ugye addig nincs is baj az ember életébe amíg el nem kezd dolgozni.Mindig is fizikai munkákat végeztem nem a leggyengébb kategóriába és sokszor bizony fájtak a térdeim,nem tudom hogy ez vissza e vezethető a gyerekkori problémákra,de mindenesetre most már azon a szinten van hogy nehezen múlnak el hiába szedek mindenféle vitamint.Mostmár a felállás is nehezen megy,sokszor a kezeim segitségével sikerül.Meghát ugye elég magas is vagyok ahogy az adataimban megadta,hirtelen nőttem és rengeteg fájdalmon kellett végigmennem.Röviden ennyi az életemről,és ebbe szeretnék segítséget kérni,pontosabban tud e nekem ajánlani valami izom,szalag vagy izület erősítő terméket ami segítene valamit.Válaszát előre is köszönöm!
Első körben fontos lenne kevesebb húst, lisztet, kenyeret, cukrosabb dolgokat fogyasztani, minden étkezés és felkelés előtt egy pohár víz és napi 2x 1 kanál olíva vagy más hidegen sajtolt olaj. Ez segít a rendszert tisztítani, mozgásban tartani és olajozni.
Ami nekem bevált az Arthro Guard bármelyik kiszerelésben, valamint a Joint & Cartilage tabletta.
Ezek mellett jó lenne az egyik táplálkozási szakértőnkhöz is írnod. Sillye Gabi. Sokrétű a tudása, biztosan fog még hasznos tanácsokkal szolgálni.
Ezek mellett egy célzott törzs és ízületeket erősítő funkcionális edzés is jó lenne. Valamint úszás amennyi csak lehet mindenféle úszásnemben.
Üdvözlettel,
Janota Zoltán
2016-04-04 12:18:25

Bazsi.....


Szia

Amatőr hosszútávfutó vagyok. Kimaradt fél év, ez eléggé meg is látszik a teljesítményemen. Nem is az állóképességemen, hanem a sebességemen (+1,5-2 perc/km).
Jelenleg alacsony pulzuson (145) próbálok minél több kilométert beletenni a lábaimba, hétről-hétre növelve a mennyiséget. Van ennél okosabb módszer, hogy visszanyerjem a tempóm?

Köszi, Balázs
"Az vagy amit edzel". Ha hosszúakat futsz, akkor az állóképességed stabil lesz. Én tennék bele a heti programba egy fartlek edzést, max 50percben. Változó ritmus,pihenő és időtartam a lendületes részeknél. Max 170-ig engedném és az első 15p-ben visszafognám a lovakat mert a vége túl kemény lesz és elsavasodsz nagyon, azt meg nem akarjuk.
A másik az a hosszú edzésen belül a 4x (5p versenytempó/2p 145 körül). Ez emeli a sebességed, alapritmusod.

Hajrá!
Üdvözlettel,
Janota Zoltán
2016-04-01 16:07:53

Kert.....


Kedves Zoltán !

Szeretnék minőségi jó vitamint szedni, de nem brutál mennyiségben. Lehet, hogy csak minden másnap venném be, de valami kellene igy tavasszal, úgy érzem. Komplett vitamin lenne jó, nem pedig 5-6 féle dobozból válogatva. :) Ülő munkát végzek sajnos, sokat nem tudok sportolni, de igyekszem (joga, kocogás stb) ... Valamint 22 éves 191 cm/ 64 kg. fiamnak is szeretném, ha tudna valamit ajánlani, ő viszont még sportol, nem aktivan, de kondizik időnként. Szeretne hízni, erősödni kicsit, de a munkája nem mindig engedi..
Köszönettel,. Gabriella
Vitamint minden nap, vagy soha:-)
A "Multivitamin for Women" termékünk kezdésnek jó lesz biztosan. Ez mellett a "titkos" ajánlásom: Ébredés után s minden étkezés előtt 20p-el egy nagy pohár vizet igyál meg, valamint reggel 1 kanál olívaolaj a reggelihez. Ezek a fiadnak ugyanúgy mehetnek.
Ezen kívül a fiadnak én kezdésként a Nitro Gold Pro Enzy Fusion-t ajánlanám. 1 hétig napi 1 adag, aztán 3 hétig napi 2 adag, majd 1 hét szünet. Jót fog neki tenni-ahogy nekem is- segíti a fejlődést minden szinten. Persze ehhez edzeni is kell legalább heti 2x 40p kondi és egy könnyű futás sem ártana.

Hajrá!
Üdvözlettel,
Janota Zoltán
01