Szakértő válaszol
Nem: Férfi: Nő:
év
kg
cm
Frissítse be a képet!
Keresés
2017-01-31 20:02:42

Péte.....


Kedves László!

Elsődlegesen az izomépítés lenne a célom, és érdekelne, hogy általánosságban igaz-e, hogy "izomtömeget nagy súllyal, szálkásítani kis súllyal lehet" (megfelelő ismétlésszámok, edzés stb. mellett).

Például 100kg max fekvenyomás mellett a nagyobb súlyokkal való edzés (80kg körül), vagy a kis súlyokkal való edzés (50-60kg körül) a kifizetődőbb?!
Szia Péter!
Törekedni kell a súlyok folyamatos emelésére, de szabályos kereteken belül. Egyébként az izomfeszülési idő a másik tényező, ami meghatározza, hogy a céljaink felé haladunk-e. Nagyjából 8-10 ismétlés, pont ez a tartomány lesz.
Üdvözlettel,
Schönekker László
2017-01-19 23:38:25

Fül.....


Szia Laci.

Jelenlegi foglalkozásom költöztető,bútorszállító.(Nagyon nehéz fizikai munka)Az lenne a kérdésem hogy most szeretnék nekiállni edzeni hogy nyárra legyen valami formám.Eléggé zsíros vagyok ugye...de izmot kéne is kéne felhoznom,mit tanácsolnál nekem? Hogy álljak neki, mit kéne egyek.Esetleg sima fehérje táp kiegészítő, vagy tömegnövelő?!
Előre is köszönöm.
Üdv.:Beni
Szia Benjámin!

Itt is egy cikk, ami ezzel a témával foglalkozik.
https://biotechusa.hu/your-body/mit-egyunk-mit-ehetunk-dietaban/
Én a helyedben nem csinálnék direktben olyan időszakot, amikor tömegelsz vagy diétázol.. Sokkal egyszerűbb egy folyamatos anabolikus állapotot fentartani, legalábbis törekedni rá, és így sokkal inkább életvitelszerű is lesz.
Sok sikert, ha konkrét kérdésed támadna, arra örömmel válaszolok!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2017-01-15 22:31:02

Dáni.....


Kedves Laci!

Többfélét is kérdeztem már tőled, de bízom valamiért benned, és szívesen fordulok hozzád, úgyhogy itt egy újabb kérdés, ami felmerült.

A nap java részében ülök. Néha már fáj a derekam, fenekem is. És ha már hátsó dolog... Az internet tele van a nőknek szóló cikkekkel a farizomformálásról. Nekem nem is a formálás lenne a lényeg meg hogy olyan fenekem legyen, mint J.Lo-nak, hanem az erősítés, hogy ne gyengüljön el, és ne keletkezzenek tartáshibáim, vagy még több fájdalmam. Férfiaknak szánt cikk, vagy edzés terv, javaslat, ahogy fentebb is utaltam rá, viszont nincs a témában, vagy legalábbis nem találok.
Tudnál segíteni kérlek, hogy milyen plusz gyakorlatokat tudnék beiktatni a szokásos edzésem mellé ezzel kapcsolatban, és miből, mennyit?

Köszönöm,
Dani
Szia Dani!
Nincsen különbség a nők és a férfiak feneke között. Szimplán annyi, hogy ránk furán néznek a teremben, ha kifejezettem a popsi gyakorlatokat csináljuk. Na de ez miért is érdekelne minket, nem igaz?! :)
Nyugodtan végezd azokat a gyakorlatsorokat, de amiért talán soha nem néznek ránk ferde szemmel, az a guggolás, lábtolás és a sétáló kitörés. Ez mindhárom remek választás ehhez a célhoz.. J-LO pedig retteghet :)
Sok sikert
Üdvözlettel,
Schönekker László
2017-01-10 19:05:40

krisz.....


Szia !

Egy olyan kerdesem lenne , hogy a pihenoido a gyakorlatok kozott hogy fugg ossze azzal ,hogy en most szalkasitok vagy tomeget novelek? Mert van edzo aki azt mondja , hogy a 30 mp sok pihenoidonek szamit, valahol meg azt olvastam , hogy tomegnovelesnel 60-90 mp az idealis tomegnoveleskor, szalkasitasnal meg 30mp. Most , hogy van ez ? Koszonom valaszod
Szia!
Teljesen jól informált vagy. Egyáltalán nem sok pihenő idő a fél perc!
Cél függő, igen.. Az erő edzéseken nem ritka a 2 perc sem, a tömegnövelésnél az 1-1,5 és az intenzitás fokozása végett lehet ezt még csökkenteni. Szálkásításnál pedig szintén tartanám azt a fél percet, legfeljebb szettekben edzenék, és csak a szettek között iktatnám be!
Sok sikert
Üdvözlettel,
Schönekker László
2017-01-10 18:49:15

Krisz.....


Szia !

Két kérdésem is lenne . Az egyik , hogy én átlagosan egy gyakorlatot 3x szoktam ismételni , de azt hallottam ,hogy ezt kezdőknél szokták alkalmazni , haladòknak a 4-5 ismétlés ajánlott , ez igaz ?
A másik kérdésem pedig az lenne , hogy a szettes edzések megfelelőek tömegnövelésre vagy azt inkább formázáskor szokták alkalmazni?
Válaszodat köszönöm!!
Szia!
Én a szetteket kifejezetten tömegnövelésnél ritkán alkalmazom!
Olyan embereknél szoktam, akik már rendelkeznek egy szép felépített fizikummal, és csak apróbb változásokat igyekszünk összehozni a tökéletesítés végett.
A sorozatok száma pedig a gyakorlatok számától függ... A szabvány az, hogy a nagy izomcsoportokra, mint a mell-hát-láb-váll 20-22 sorozatot csinálunk, míg a kicsikre, kar -vádli-has-derék 12 elég.
Sok sikert
Üdvözlettel,
Schönekker László
2016-12-25 00:43:19

Gábo.....


Szia Laci.

Kellemes ünnepeket elsőre is :)

Jelenleg főként a zsírégetés a célom, júliusra egy 8 kg zsírtól szeretnék megszabadulni , és közel kockás hasat varázsolni heti 4-5 edzés mellett. Viszont a diéta ami bajos nálam, ezért kérdeznélek téged, hogy milyen módszert tudnál ajánlani a célom eléréséhez?
fokozatosan csökkentsem-e a ch bevitelt viszont akkor mennyiről kezdjem és milyen mértékben hol állljak meg vele, vagy egy szinten tartsam szinte végig a szénhidrált mennyiséget, és néha emeljem meg a bevitelt hogy megzavarjam a szervezetem vele stb stb stb ...
Szóval lényegében egy valami diéta sablonra lenne szükségem ha tudnál segíteni benne nagyon hálás lennék :) .
Üdv.: Gábor
Szia Gábor!
Én az esetedben 150 grammról kezdeném és két hetente csökkenteném 25 grammal. Valamint amikor letelik a két hét, és csökkentenéd, akkor előtte egy napon emeld meg duplájára, viszont azt is minőségben.. Ha lehet ne csaló kaja legyen az egész nap! Remélem úgy fogalmaztam meg, hogy érthető is voltam, mert előfordul, hogy matektanárt játszom és azt hiszem, hogy egyszerű, de közben nem :)
Sok sikert
Üdvözlettel,
Schönekker László
2016-12-21 15:46:24

Balog.....


Szia László elöször is gratulálok nagyon jó test alkatod van kèrdèsem lenne hogy jelenleg iso whey zerot iszom napi kètszer tömeget szeretnèk növelni meg lenne jobb nitro pure whey vagy beef protein? Hyper mass 5000 ret nem merem mert vèrnyomasra szedek gyogyszert ès a kreatint nem jo rá köszi
Szia János!
Egészen mindegy melyiket választod, tudsz készíteni te is tömegnövelőt magadnak.
ha a fehérje turmixhoz carboxot keversz, már meg is van :) 25 gramm fehérjéhez mehet is 50 gramm carbox, és máris bevittél plusz 400 kalóriát. Ez naponta kétszer már 800, fehérjével együtt pedig egy ezres :)
Sok sikert
Üdvözlettel,
Schönekker László
2016-12-04 19:17:58

Pauli.....


Szia!

Két kérdéssel szeretnék hozzád fordulni! Első hogy kb. 1 éve kezdtem el nem kifejezetten a testépítést hanem az edzőtermi edzést. Jelenleg olyan problémám lenne, hogy habár az étrenden úgy gondolom rendben van, edzés után egy fehérje az ugye természetes, viszont nem igen tudok hízni, a számomra misztikus 70kg-os határt nem tudom átlépni. Másik kérdésem pedig a nyújtáshoz kapcsolódna, hogy bár hiába nyújtok minden edzés után sőt gyakorlatok között is szokásom, valahogyan mégis azt érzem hogy iszonyatosan kezdek lemerevedni.


Köszönettel:
Bence
Szia Bence!
A sorozatok közötti nyújtást próbáld meg mellőzni, ugyanis a mikroszakadásokból, egy nagyobb súly hatására lehet nem annyira mikró is... hagyd meg edzés utánra, illetve ha így érzed, egészen nyugodtan beiktathatsz a pihenőnapokra egy-egy 40 perces nyújtás-szauna kombót! A 70 kg eléréséhez van két tuti tippem:
1, Hypermass 5000
2 Creator

Mellé emelt szénhidrát fogyasztás és egy jó vitamin, mint a VItabolic tökéletes háttér! :)
Sok sikert
Üdvözlettel,
Schönekker László
2016-12-04 17:48:38

Moln.....


Szia Laci! Egy különleges problémával fordulnék hozzád, ami már egy ideje nagyon zavar. Ezt a hibát az edzőtársaim vették észre a lábedzések során, amit egyébként óriási lelkiismerettel minden héten végzünk. A vádlit a szokásos "lábujjhergyre állós" módszerrel edzem, hol nagyobb súllyal, hol kisebbel, van, hogy súly nélkül. A problémám a következő, alig tudok lábujjhegyre állni, ezalatt értem azt, hogy a talpam és a talaj feltűnően kis szöget zár be egymással, miközben végzem a gyakorlatot. Még akkor is, amikor 1 kg sincs nehezéknek rajtam, mikor már fáradok ez a szög egyre jobban csökken. Általában egy kis emelvényen állok, hogy a negatív szakaszból induljon a mozgás, ezzel próbálom növelni a mozgástartományt. Egyébként intenzíven betud égni az izom, és szokott izomláz is lenni. A sorozatok után mindig nyújtom. Olyan, mintha a lábujjaim nem nyúlnának eléggé, kényelmes, jó minőségűek a cipőim. Elképzelhető, hogy e probléma miatt lassan, nehezen fejlődik a vádlim? Lehet valahogy javítani ezen a "kötöttségen"?

Köszönettel

Dani
Szia Dániel!
Sajnos könnyen elképzelhető, igen!
Egészen kísérteties a hasonlóság a te problémád és a keresztfiam esetében. Neki 'gyárilag' nagyon kötöttek a talpában és a lábszárában a szalagok. Ő most rendszeresen jár masszőrhöz vele, mivel Ő is sportoló, és a teljesítményére kihatással van. Jelenleg minden nap kétszer kell SMR hengerezni is, de javul. Azt javaslom látogass el egy ortopéd orvoshoz, mi baj lehet?! Legfeljebb elmegy vele két órád, ellenben egy életre ki tudja javítani ezt a kis kellemetlenséget! :)
Sok sikert és kitartást!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2016-12-02 13:06:10

Moln.....


üdv. Már írtam egy levelet nemrégen és válaszul kaptam, hogy ha az edzésre vagy a diétára rászánom magamat jelentkezzek. Hát itt a válaszom:
Elkezdtem rendszeresen járni konditerembe és alakulgat is a testem, viszont tudom, hogy a diétát is el kellene kezdenem ahhoz, hogy ez az átalakulás igazán hatásos legyen amivel az a problémám, hogy én nem keresek még pénzt és a családban 6-an vagyunk így nehéz lenne azt kivitelezni, hogy nekem egy külön étrendet állítsunk elő. Heti 3-4 alkalommal vagyok a konditeremben 2-2,5órát edzeni ahol egy fél óra a kardiózás és mellette az egész testet edzem mivel olvastam egy olyan cikket, hogy az egész testet egyszerre edzve sokkal hatásosabban dolgozhatjuk meg a testet, mivel így 1 gyakorlatban több izmunkat is megmozgatunk(bemelegítünk) ez gondolom valamennyire igaz. Elég messze lakok öntől, mivel Putnoki vagyok ám Miskolcon töltöm napjaim nagy részét és oda is járok edzeni iskola után. Ha valamit ki tudnánk találni esetleg tudna segíteni abban, hogy merre induljak el hálásan megköszönnöm.
Üdvözlettel: Dénes
Szia Dénes!
Így már értelek.. Akkor az irány egyelőre tökéletes, de a napi 2,5 óra edzés egyben rengeteg! Próbáld meg inkább az intenzitást növelni, szettek beiktatásával és a pihenő idő leredukálásával. Másfél órába illő lenne beleférni ahhoz, hogy a hormonháztartásunk ne forduljon át katabolizmusba a testünkkel szemben. A heti négy pedig jó lenne, ha mindig teljesíthető lenne! Sok sikert!
Üdvözlettel,
Schönekker László
01
...