Szakértő válaszol
Nem: Férfi: Nő:
év
kg
cm
Frissítse be a képet!
Keresés
2016-10-05 18:15:44

Magya.....


Szia Gabriella,
Viszonylag tájékozottnak tartom magam a kaja-edzés témában, mégis lenne Hozzád 2 kérdésem, próbálom érthetően:
1.)Ha egy jól működő szigorú diétában folyamatosan megvan a napi kb.500kcal minusz, mondjuk 2 héten keresztül -az ugye 7000kcal-, akkor milyen hatással van a szervezetre egy brutál-bezabálós 14.nap, amikor nagyjából ennyit falnék be aznap a kalória igényemen felül. Nyilván nem raktározódik el mind, de mégis mi zajlana le biokémiailag? Esetleg van rá valami képlet / számítás?
2.)Azt mondják az okosok, hogy szteroidok nélkül haladó szinten nincs párhuzamosan izomépítés(kal.többlet szükséges) és zsírégetés(kal.deficit szükséges). Kérdésem- Ha valaki mondjuk átlagos,18-20%-os testzsírral pontosan a kalóriaigényét fogyasztaná átlagosan minden nap hetekig, hónapokig csak testépítő-tiszta kajákkal, optimális makró-arányokkal, nem zajlana egyik folyamat sem? Nehéz elképzelni. Ez csak puszta kíváncsiság...
Köszönöm a válaszodat előre is!
Szia!

Jók a kérdések, de sajnos pontos válasz nincs:(
1. Sajnos nincs rá semmilyen képlet, számolás, de az biztos, hogy nem szívódik fel mind és nagyon terheli az emésztőrendszert. De azt is érdemes tudni, ha ugyanazt a kaját, ugyanabban a mennyiségben eszed meg minden nap, abból sem ugyanannyi szívódik fel egyes napokon.
2. nemcsak a kalóriákon múlik, hanem az arányokon és a ételek minőségén is jól gondolod, biztos lenne változás. Egyébként gyakorlatban mondom lehet minimális izomtömeg növekedést és mellette zsírból való fogyást egyszerre elérni. Ezt jó, ha van lehetőséged testösszetétel mérővel követni.

Sok sikert!
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2016-05-27 11:50:41

Krisz.....


Kedves Gabriella! Dióhéjban...30 éves vagyok van 2 kislányom. 6 éves és 14 hónapos. 2 terhességem alatt sikerül magamra szednem 40 kg-ot amitől szeretnék megszabaduli. Korábban sohasem sportoltam. Március elején kezdtem egy életmód váltásba és május elején megvettem az első kondibéeletemet is. Étkezéseket egész jól tartom a hétvégék kivételével. Edzeni (ha éppen nem betegek a gyerekek) akkor heti 3-4 alkalommal tudok elmenni. Viszon csak altatás után, ami azt jelenti, hogy este 10-11órakor jutok le a terembe. Ilyenkor kb. Másfél órás súlyzós és kardó edzést tartok. Utána hazarohanok letusolok bedobom a fehérjeturmixot aztán alszom. Azt olvastam, hogy edzés után nem elég csak a turmix, enni is kell. Eddig 6-7 kg-ot sikerült leadnom. A kérdésem az, hogy ebben az esetben is fontos lenne edzések után enni, vagy maradjak az eddigi módszernél? Illetve edzés előtt mit és mennyivel előtte érdemes fogyasztani? Előre is köszönöm a válaszodat.

Üdv. Kriszta
Kedves Kriszta!

Szerintem maradj a fehérje turmixnál, azzal pótlod a fehérjét, hogy ne izmot bonts le és elkerülöd a szilárd étel hosszabb emésztési idejét, ami alatt éjjel nem pihen a szervezet.
Olyan fehérje turmixot fogyassz, aminek alacsony a szénhidrát tartalma, ha kell hogy kicsit laktatóbb legyen tegyél bele 1-2 ek. zabkorpát.
Kitartás!
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2016-02-22 14:08:10

Tóth.....


Kedves Gabriella!
Nagyjából 3 éve nem eszem halon kívül más húst és sajnos a halat is csak ritkán tudom megenni, ha nem edzenék azt sem iktatnám be. Nem szeretem egyik húsfajtának sem az ízét, sem az állagát és rosszul esik megenni, ezért is hagytam abba a fogyasztásukat. Az étrendemre mindig figyelek, hogy mindenből eleget tudjak fogyasztani, hogy az esti edzésekre elég energiám legyen. Iszom fehérjét reggel és edzés után is, glutamint edzés előtt és után, bcaa-t edzés közben, szedek sportolóknak való multivitamint és még egyéb vitaminokat is és minden edzés előtt Nitrox-ot iszom, de még így is edzés közben vagy nagyon elfáradok vagy annyira szédülök és hányingerem lesz hogy abba kell hagynom. Általában 1-1,5 órát szánok a súlyzós edzésre és ezt követően 15-30 percet taposok vagy gyalogolok futógépen. Ez nagyon változó, van hogy a cardio részére már egyáltalán nem marad erőm. Tudnál nekem esetleg olyan ételeket illetve táplálékkiegészítőket ajánlani, amivel javíthatnám ezt az állapotot?
Előre is nagyon köszönöm!
Eszter
Kedves Eszter!

Nekem első hallásra úgy tűnik a szénhidrát időzítéssel vagy milyenségével lehet a gond. Eszel edzés előtt eleget? mennyi idővel?
Edzés előtt zabszelettel próbálkozz meg. Esetleg energiazselét lehet még és edzés közben izotóniás ital.
Ha az a probléma, hogy nagyon gyors a szénhidrát emésztésed olajos magokkal tudod a szénhidrátok vércukorszint emelő hatását lassítani.

Sok sikert!

Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2015-10-14 00:28:56

Vasa .....


Kedves Gabriella !
A kérdésem az lenne , hogy mekkora az a szénhidrát és fehérje mennyiség, amellyel képes vagyok egyszerre a testzsírt is bontani , de izmot is építeni. Mezomorf alkat vagyok, igazából könnyen szedek fel izmot , viszont zsírt már nehezebben adok le. Nyáron volt egy diétás időszakom, amikor 200 gramm ch ra álltam be és 150 gramm fehérjére , illetve 3-4 aerob edzést is végeztem. Ha ezt a mennyiséget tartom vagy esetleg növelem 250 grammra a ch-t akkor működne ez a dolog? Továbbra is 3-4 kardió edzés ( 45 perc vagy 1 óra séta 120-130-as pulzusszámmal), illetve heti 5 nap edzés. Jelenleg is tisztán étkezem és reggel illetve este iszok fehérjét, valamint glutamint. Edzés utáni shake-be kell tennem szénhidrátot, vagy maga a fehérje és a glutamin (valamint bcaa-t fogok még használni) elég ?
Előre is köszönöm a választ!
Üdvözlettel: Peti.
Kedves Peti!

A szénhidrát jó lesz a leírt mennyiség, a fehérjét megemelném kb 20-25g-mal.
Edzés utáni shake-be ha van 20g szénhidrát az jó, de ha este van edzés akkor vacsoránál már csak zöldség legyen a köret, meg ha nem este van a akkor is.
BCAA 5g por edzés előtt alatti folyadékba.

Sok sikert!
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2015-10-07 10:18:05

CSILL.....


Szia Gabriella, BioTech Team!

Milyen fehérjeport ajánlanátok egy a "vonalaira különösen vigyázó" ugyanakkor főképp az egészségét szem előtt tartó 25 éves irodai munkát végző nőnek? (Lassú felszívódás, finom íz, hőtűrés? , jótékony hatás anyagcserére)

Több mint egy éve irodában dolgozom, napi 2 órát autózom a munkahelyemre, és sajnos a szabadidőmet is (nagy részben) az ülés teszi ki. Hébe-hóba sportolok, de ez többnyire heti rendszerességű speedfitness vagy gerinctorna csupán, hétvégente próbálok sétálni egy-egy órát, de sajnos ennyi. Masszázsra is járok hetente-kéthetente. Több éve figyelek a táplálkozásomra, fontos, hogy ne hízzam el. Az irodában viszont könnyen elszalad velem a ló - ha nincs idő ebédelni, ha stresszes a nap/hét, az össze-vissza péksütizés és a főtt étel, zöldségek hiánya komoly gondot jelent. Pár éve fogyasztok fehérjét, a PEAK termékeiből. Mivel fogyóban vannak, és kóstoltam BioTech termékeket is (izgalmasabb ízek), gondoltam, hogy a fenti igényekre milyen terméket ajánlanátok? Jó volna, ha olyan plusz dolgok volnának benne (hisz mind tele van vitaminokkal), amelyek csökkentik az étvágyat, telítenek, javítják az anyagcserét, hormonháztartást, stb is - ugyanakkor több íz is van, és van kisebb kiszerelés is (0.5-1 kilósak).
Kedves Csilla!

A leírásod alapján az Ultra loss termékekre gondolsz:
Link egészséget!
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2015-09-28 09:05:24

Márt.....


Kedves Gabriella!

Pár éve inzulinrezisztenciát és PCO-t diagnosztizáltak nálam, úgy derült ki, hogy évek óta szeretnénk kisbabát. Részt vettem dietetikus oktatáson, szerintük 170-180g CH-t kellene ennem egy nap. Be is tartom, sokat edzek mellette, de valamiért híztam. 55-56 kg volt jól a kezdő súlyom. Most viszont 60 kg körül mozgok. Pedig sokkal többet mozgok most mint korábban, mégis a mérleg nem ezt mutatja.
Kérdésem, hogy megfelelő-e ez a napi CH mennyiség? Vagy mennyivel lehet csökkenteni, hogy én is jól érezzem magam a bőrömben? Ha nem babavárás előtt lennék, akkor mennyi lenne a megfelelő napi CH mennyiség?

Előre is köszönöm a választ! Gabi
Kedves Gabriella!

Szerintem ne csökkentsd a szénhidrát mennyiséget egyenlőre, hanem csináltass egy testösszetétel mérést. Mert a hízásnak egyszerűen az is lehet az oka, hogy sportolsz van elegendő fehérjebevitel és ez a plusz súly izom:ű-inkább elsőre az összetételen változtass és este inkább zöldségeket és WASA fibre szeletet fogyassz.
De 150-160g alá nem javaslom hogy menj, mert felborul nagyon az anyagcsere.
Tej fogyasztást kerüld ezen kívül.
Figyelj a vitaminbevitelre és a folsavra akár most.

Sok sikert a babváráshoz! Az én kisfiam ma egy hete született meg:)


Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2015-09-16 14:35:32

Éva .....


Kedves Gabriella !

Érdeklődni szeretnék, hogy mire kell odafigyelni egy 12 éves versenysportoló fiú étkeztetésében? Milyen vitaminok esetlegesen fehérje pótlás ( ha igen akkor milyen ? ) szükséges ennyi edzés mellett ? Elsősorban milyen ételeket/folyadékot fogyasszon és milyen mennyiségben ?

Segítségét előre is köszönöm.

Üdvözlettel,

Éva
Kedves Éva!

Hát ez egy nagyon hosszú kérdés:) Itt néhány mondatot írok le, mert ez sok-sok oldal lenne. Egyébként javaslom is a Sporttáplálkozás a maximális teljesítményhez című könyvem, ami igazából erről szól:)
Mindenképpen az egyik legfontosabb, hogy minél természetesebb ételekre van szüksége, minél inkább kerülni a feldolgozott, műanyag ételeket mert azzal hasznos tápanyagot nem juttat be. Természetesen érdemes az alkatának, sportágának, edzés és napi tevékenységének megfelelően meghatározni a tápanyag és kalóriaszükségleteket. Érdemes figyelni a fehérjebevitelre, persze ez függ a sportágtól , edzések mennyiségétől, intenzitásától és a céltól is, kell e neki izmosodás. De általában 1,6-2g/ttkg javasolt. Ha szükséges kiegészítés az Iso Whey Zerót érdemes választani és nem teljes adagot, hanem kb 10-15g-ot belőle. Ezen kívül a megfelelő minőségű szénhidrátokra is szüksége van, mert ebből nyer energiát. Sokszor látom hibaként, hogy nem esznek elég zöldséget, gyümölcsöt így mikrotápanyag pótlás jól jöhet, erre vagy gyerekeknek kifejlesztett vitamint vásároljanak vagy a Vitamin komplexet, mert a gyerekeknek eltér az igényük a felnőttekétől.
Folyadék tekintetében az edzések alatti izzadástól függ, de 1,6-2l biztosan szükséges.
Sok sikert!



Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2015-07-02 03:47:26

Timcz.....


Kedves Gabriella! Sajnos mostmár teljesen tanácstalan vagyok magammal. A táplålkozással kapsolatosan és az éttendekkel teljesen tisztában vagyok. Mivel nem vagyok fiatal és háztartåst vezetek, igy nem nehéz egészséges ételeket kreálnom a konyhåban. Igyekszem betartani a magamnak előírt programokat, figyelem a napi ch bevitelt, a fehérje normákat, de valahogy mindig hiba csúszik a rendszerbe. Az éjszakai evéstől szenvedek, ami kudarcra itéli a diétåmat. Probáltam már nagyon sok mindent, hogy ne következzen be, de nem jöttem rá a titok nyitjára. Még az a szerencse, hogy nincs a hűtőbe olyan kaja, amit ilyenkor válogatás nélkül felalva, tragédiát okozna, de céljaim vannak, amit egyszerűen igy képtelenség elérni.Egyszerűen megrekedtem a fogyåsban. Amit elérek nappal, összedől egy éjszaka alatt. Kérlek adj tanácsot ennek a problémånak a megszüntetésére. Előre is köszönöm.
Szia!

Az éjszakai éhségrohamoknak sok oka lehet, például az hogy napközben túl alacsony a kalória beviteled. Bízom benne, hogy nem alapanyagcsere alatti kalórián élsz, mert azzal egyrészt tartalékoló üzemmódba kapcsolod a szervezeted, másrészt este amikor fáradt vagy akkor a szervezet gyorsan próbál energiát nyerni, ezért lesznek a falás rohamok. De okozhatja túl alacsony zsír vagy szénhidrátbevitel is. meg kellene nézni mikor mit eszel és mennyit, és a tápanyag arányok milyenek.
Így sajnos elég nehéz bármit mondani, hogy nem látom mit csinálsz pontosan.
Üdv,

Silye Gabriella
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2015-06-28 22:42:15

Rebek.....


Kedves Gabriella!
Nagyon össze vagyok zavarodva tej-és tejtermék témában, kérlek segíts tisztázni a dolgokat! :)

Egyre több helyen olvasom, hogy jó döntés a tejet kiiktatni az étrendből. Ezt értem abban az esetben, ha valaki érzékeny rá, de nem értem, hogy miért ellenjavalt annak is, akinek nincs problémája a tejfogyasztással? (vagy legalábbis nem tud róla) A laktóz ennyire jelentős, vagy más oka van?

Arra is kíváncsi vagyok, hogy ha a tej "tiltólistás", akkor mi a helyzet a (zsírszegény) túróval, natúr joghurttal, sajttal? Iletve a tajsavófehérjével?

Végül, a legújabb, amit hallottam (lehet hogy csak én vagyok lemaradva...), hogy igazából a zsírosabb tej jobb, mint a zsírszegény, mert a zsír lassítja a tejcukor felszívódását... Mi az igazság?

Előre is hálásan köszönöm válaszod!


Kedves Rebeka!

Igen a tej téma elég felkapott napjainkban.
Sok ellenérv van ellene, vannak olyan kutatások, melyek szerint a túlzott mennyiségű tejfogyasztás nemhogy segítené a csontritkulás megakadályozását, hanem ellenkezőleg. De a tejben lévő laktóz nevű cukor egy egyszerű cukor, melyre egyrészt nagyon sokan érzékenyek és az életkor előrehaladtával, a laktózt lebontó enzim (laktáz) termelés is csökken, ezért okoz olyan sok embernek problémát. Ezen kívül mivel a laktóz is egy egyszerű cukor, mint a glükóz, így könyebben vezethet akár elhízáshoz is. Természetesen az az állítás igaz, hogy a zsírosabb tejben lévő zsír lassítja a cukor felszívódását, ez minden szénhidrátra igaz, hogy a Glikémiás indexe csökkenthető, a felszívódása, vércukorszint emelő képessége lassítható fehérjékkel, zsírokkal és rostokkal. Sok esetben találnak összefüggést a tej és a légúti allergiák között is.
A fermentált tejtermékekkel azért más a helyzet, így ha valakinél nincs rá kimondott allergia, érzékenység, akkor azokat nem szokták tiltani a táplálkozási szakemberek. tejsavófehérjék között is pl. a tejsavó izolátumok nem tartalmaznak laktózt, így azt egy laktózérzékeny is fogyaszthatja. Viszont abban az esetben ha valakinek tejfehérje allergiája/érzékenysége van, akkor semmilyen tejterméket nem fogyaszthat.
Üdv,
Silye GTabriella
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
2015-04-20 14:40:42

Adrie.....


Szia Gabriella,

Az en problemam az az, hogy nagyon hosszu ideig alacsony kalorias dietan voltam, korulbelul 1000kcal, a szenhidrat bevitelemet a reggeli zab kimeritette, utanna mar csak zoldsegeket es keves gyumolcsot, valamint sok feherjet fogyasztottam. A napi szenhidratmennyiseg kb 50-60 g volt. Ehhez heti 5szor edzettem.
De rajottem, hogy ez nem a leheto legjobb dolog volt, es nagyon megbantam. Szeretnek normalisan etkezni/elni es nem ehezni valamint sportos es tonusos testet is, es nem utolso sorban egeszseges lenni! (hajhullas, bor problemak mint pattanasok jelentek meg).
DE nem tudom, hogy hogyan kezdjem, nem szeretnek most meg elhizni. Megemeltem a kaloria bevitelemet mar 1200-ra a szenhidratot 2kg/testsulyra,( feherjet 2kg/testsulyra. Nem karidozok, csak sulyzos edzest vegzek.)
De ez meg mindig csak az alapanyagcserem.
Honnan tudom, hogy teljesen tonkretettem-e mar az anyagcserem vagy sem?
Amikor azt szamolom, hogy mennyi ch-t viszek be, a zoldsegeket es a gyumolcsot is bele kell szamoljam ebbe a 2kg/testsuly-ba?
Elkezdtem enni barna rizst, teljeskiorlesu kenyeret/wrapot, edeskrumplit a szokasos zabon kivul.
Nagyon szeretnek vegre egy kiegyensulyozott etrendet, de nagyon felek, hogy hosszu alacsony kalorias dieta utan el fogok hizni ha az atlagos 1800-2000 kaloriat elkezdem enni.
Tudnal nekem segiteni? Teljesen tanacstalan vagyok!
Elore is koszonom
Kedves Adrienn!

Sajnos az ember sokszor saját hibájából tanul:( Elsőnek akár nézz szét a környékeden van-e lehetőség alapanyagcsere mérésre, ezzel meg tudod mennyi a jelenlegi alapanyagcseréd, így bővebb infód lesz, hogyan áll a szervezeted. Egy felborult anyagcsere helyreállítása hosszú hónapok lesznek. Azt javaslom kb. 100kcal-al emeld fokozatosan a kalóriabeviteled, kb 2 hetente és figyeld magad. Elsőnek érdemes a fehérjebevitelt megemelni, ez a 2g/ttkg jó és utána fokozatosan a szénhidrát és zsírbevitelt is. És természetesen az a megoldás, hogy közben folyamatosan figyeld magad. Ne lepődj meg ha kicsit megemeled a szénhidrátbevitelt és hirtelen emelkedik a súlyod, ez nem zsír, hanem a szénhidrátraktáraid visszatöltődtek és víz. Arra figyelj még, hogy a magasabb fehérjebevitel savasító hatását kompenzáld sok zöldséggel és akár spirulina kiegészítéssel is. Mindenképpen jó, hogy teljeskiőrlésű termékeket illesztesz be, itt arra figyelj, hogy 100%-ban teljeskiőrlésű legyen, mert sokféle terméket találsz a polcokon.
Ez egy hosszabb folyamat lesz, de kitartás és adj időt a szervezetednek, hogy regenerálódjon és ne ijjedj meg, ha kicsit feljebb megy a súlyod, ilyenkor hagyj időt neki és mindenképpen érdemes testösszetétel méréssel ellenőrizned folyamatosan hogyan állsz.

Sok sikert!

Silye Gabriella
Üdvözlettel,
Silye Gabriella
01