Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Mítoszok és a realitás a fehérje fogyasztásról

2014-03-07 10:06:00

Mikor érdemes fehérjét fogyasztani?

Nem csak a fogyasztás időpontját érdemes megválasszuk, hanem életmódunknak megfelelő terméket is választhatunk számunkra. Mert a fehérje termékek sokban különbözhetnek, felszívódásukat és eredetüket tekintve is befolyásolják a felhasználás kereteit. Felkeléskor ideális, hiszen rögtön feltölthetjük izmainkat és a testünk nem raktározódó energiához is jut. Ráadásul férfitársaim kihasználhatják a magasabb tesztoszteron szint, gyorsabb fehérje beépítő képességét is, ami reggel 7 és 9 óra között a legmagasabb. Étkezések között is hasznos a fehérje fogyasztás, ha nem tudunk elegendő proteint fogyasztani élelmiszerekből, pl.. húsfélékből. Ha alacsony szénhidrát diétánk miatt és/vagy izomtömeget szeretnénk gyarapítani, akkor hatványozottan kell odafigyeljünk a fehérje bevitelre. Ilyenkor napi 2 g/testsúlykilogrammra ugrik a szervezet fehérje igénye, amit nehéz csak élelmiszerekből kielégíteni. Kombinált vagy kevert fehérjét javaslunk erre a célra, azaz növényi és állati eredetű fehérjét tartalmazó termékek a legideálisabbak, ezek lassabban szívódnak fel, így hosszabb ideig szolgáltat aminosavakat a testünk számára. Edzés után kihagyhatatlan a fehérje utánpótlás, itt mindig gyorsan hasznosuló tejsavó fehérjét alkalmazzuk és a farkas éhségünket is csillapíthatjuk egy rövid időre, a következő étkezésig. Az esti étkezések helyett kiváló választás egy lassú, 6-8 órás felszívódási idővel rendelkező kazein alapú fehérje termék.

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/44/o_FB_cover_IsoWhey_20140307105658.jpg

Miért kell fehérjét inni edzés után?

„Nem kell inni fehérjét edzések után, csak ha izmokat akarunk növelni!” Főleg a hölgyek zárkóznak el - az előbbi mondatot használva - az edzés utáni fehérje fogyasztástól, félve a súlygyarapodástól, pedig a valóság az, hogy az izomtömeg növelés nem egyszerű feladat, sajnos nem varázsütésre történik. Az edzés utáni fehérje bevitel az elhasznált aminosav készletet pótolja vissza a szervezet számára, így segítve a gyorsabb regenerálódást, ami rendkívül fontos, ha izom megtartásban gondolkozunk. Valljuk be, mindenki formálódni akar csak az arányok mások.

Tejjel vagy vízzel fogyasszuk a fehérje turmixot?

Leginkább szénsavmentes ásványvízzel, a tejjel kevert fehérje shake bár több tápanyagot tartalmaz (fehérje, szénhidrát, zsír), de lassítja a gyors fehérje beépülést, ráadásul, feleslegesen halmozzuk a nem mindenkinek emészthető Tejcukor (laktóz) mennyiségét. Az esti turmix kivételével nem ajánlom a tejjel kevert fehérje shake-eket.

Ne felejtsétek, a fehérje mindenkinek kell!

Németh Sándor

KÉRDEZD SÁNDORT

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

FACEBOOK