Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Néhány ok, amiért érdemes nőknek is leszállni időnként a futópadról!

2016-06-01 08:44:00

Rengeteg tévhit kering arról a kölcsönhatásról, amibe egy nő teste lép a súlyzók világával. Ugye hölgyek, mindenkinek megfordult már a fejében, hogy ugyan edzene mást is, mint azt a végtelenül unalmas kardiót, de nem meri, hiszen soha nem akarna férfias lenni, nem szeretne csontosabb arcot illetve mélyen duruzsoló hangot is mellé! Bizony ezek valóban lehetnek riasztó eredmények, azonban szerencsétek van, hiszen ez egy csúnya megvezetés és egy óriási népszerűségnek örvendő mítosz is egyben! Az egész félreértés onnan ered, hogy rendszeresen látunk példákat férfiasodó nőkről, látjuk az edzéseiket videókon, ahol óriási súlyokkal edzenek, látunk képeket arról, hogy mit és hogyan esznek. Azt gondoljuk teljes képet kaptunk az életükről, és tisztán látjuk, hogy miért-hogyan és miként lettek ilyen izmosak!? Szerintem nem.. Itt pedig már mindenki el tudja dönteni, hogy neki is tetszik-e ez, vagy épp ellenkezőleg, és egészen más irányba szeretne haladni. Természetesen nem posztom azt mondani, hogy nem mondanak igazat, vagy azt, hogy hamisan kommunikálnak veletek. Egy dolgot szeretnék csak mesélni nektek, tényekről és kutatásokról. Olvassátok el, és ítéljetek aszerint, amit gondoltok, és soha ne az alapján, amit mások mondanak nektek…

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/255/o_iStock_000033357326_Full_20160601085519.jpg

1. A súlyzós edzés után végzett kardió sokkal hasznosabb a zsírvesztés szempontjából, mint a külön végzett társa. Hogy miért? A válasz egyszerű. A testünk glikogénként raktározza az energiát a májunkban és az izmainkban. Egészen addig nem nyúl jelentős mértékben a testzsírhoz, amíg ezek a raktárak közel tele vannak. Vagyis? Vagyis indulás megdolgoztatni az egész testünket, utána pedig tovább üríteni a raktárainkat egy jó kis kardió edzéssel.

2. A súlyzós edzés megemeli a nyugalmi állapotunk anyagcsere sebességét, zsír mobilizációját. Hogyan teszi ezt? A kardió önmagában is pörgeti az anyagcserénket, viszont az edzés után néhány órával alábbhagy. Ellenben egy kiadós súlyzós edzés akár 2-3 napig is fokozza a testzsírok elhasználását a „sérülések” regenerálására, igyekezve felkészülni a következő terhelésre.

3. Tónusos, feszes izomzatot és lapos hasfalat érhetünk el vele. A túlzásba vitt kardió hatására az izomzatunk tónusossága langyul, így a feszesség helyett legfeljebb soványabbaknak tűnünk majd. Mi a teendő? Redukálni kell a kardiók időintervallumát, kicserélni akár rövid, de magas intenzitású intervall edzésekre, és kiegészíteni erősítő edzésekkel.

4. Energikusabbá tesz minket a hétköznapi feladataink végrehajtása közben. Ezt hogyan képes egy fárasztó edzés véghezvinni? Egyszerű... Lehet, hogy fáradtabbak leszünk rövid ideig edzés után, lehet hogy az izomláz miatt kicsit nehezebb lesz néha a mozgás, mégis az az izomérzet, test tudat, amit egy okosan felépített edzés eredményez, kárpótol mindenért. Jobb kedv, magabiztosabb jelenlét és máris nem lesz olyan akadály, amivel ne birkóznánk meg.

5. A súlyzós edzés segít tovább fejleszteni az egészségünket. Javítja a csontok tömörségét - sűrűségét, fokozza az inzulin érzékenységet, helyrehozza a koleszterin szintet, tovább erősíti a szívünket és ezzel a keringésünket.

6. Végre kipihenten ébredhetsz. A súlyzós edzés hatására kiválasztódott hormonok, valamint a testünk öngyógyító folyamatainak köszönhetően elképesztő mértékben javulhat az alvásunk minősége. Ez pedig azt jelenti, hogy hamarabb elérünk és tovább is maradunk a mélyalvás fázisában.

7. Azaz bónusz pont: Fokozza a nemi vágyat. Ezzel azt akarom mondani, hogy egy egyszerű kis súlyzó maga egy afrodiziákum? Nem, ez nem teljesen igaz. Nem elég csak megfogni és simogatni, hiszen attól valószínűleg nem fog még javulni a szexuális életünk. Azonban, ha egy kiadós edzést és izzadást már jóváírtak a számlánkon, akkor bizony a szervezetünk hormonális reakciója az lesz, hogy felszabadít jópár olyan hormont, ami viszont már képes jobbá varázsolni. Mire is várunk tehát?!

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/255/o_iStock_000034394462_Large_20160601085559.jpg

Remélem hasznos pontokat sikerült összegyűjtenem számotokra, és ha már odáig eljutottunk, hogy elolvastátok és belegondoltatok, máris megérte! Amennyiben pedig kérdésetek lenne, mi örömmel látjuk a szakértői felületen, ahol a társaimmal igyekszünk a legrövidebb idő alatt válaszolni is rájuk.

Sok sikert és kitartást nektek! Schönekker László, Söni

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

KÉRDEZD LÁSZLÓT

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

Schönekker László TERMÉK TIPPJEI

L-Carnitine + Chrome - 500 ml

L-Carnitine + Chrome - 500 ml

FOLYÉKONY L-KARNITIN HOZZÁADOTT KRÓMMAL ÉS B5-VITAMINNAL. 1050 MG L-KARNITINT TARTALMAZ ADAGONKÉNT.
Megveszem
Arthro Guard - 120 tabletta

Arthro Guard - 120 tabletta

TABLETTÁS KÉSZÍTMÉNY, MSM-MEL, GLÜKOZAMINNAL, KONDROITINNAL, KALCIUMMAL ÉS MANGÁNNAL, VALAMINT NÖVÉNYI KIVONATOKKAL. A KÉSZÍTMÉNYBEN TALÁLHATÓ MANGÁN HOZZÁJÁRUL A NORMÁL CSONTOZAT FENNTARTÁSÁHOZ ÉS HOZZÁJÁRUL A NORMÁL KÖTŐSZÖVET-KÉPZŐDÉSHEZ.
Megveszem
Ultra Loss - 500 g

Ultra Loss - 500 g

ÍZLETES TURMIX POR 50%-OS FEHÉRJE TARTALOMMAL, HOZZÁADOTT L-KARNITINNEL, KRÓMMAL, KITOZÁNNAL ILLETVE VITAMINOKKAL. ÉLELMI ROSTBAN GAZDAG. 96 KALÓRIA/ADAG.
Megveszem
Active Woman  - 60 tabletta

Active Woman - 60 tabletta

TELJESKÖRŰ MULTIVITAMIN ÉS ÁSVÁNYI ANYAG ÉTREND-KIEGÉSZÍTŐ. KÖZÉPPONTBAN AZ EGÉSZSÉGES ÉS SZÉP HAJ, BŐR ÉS KÖRÖM.
Megveszem
Iso Whey Zero - 500 g

Iso Whey Zero - 500 g

KIEMELKEDŐ MINŐSÉGŰ TEJSAVÓ-FEHÉRJE IZOLÁTUM, LAKTÓZ- ÉS GLUTÉNMENTESEN, EXTRA AMINOSAVAKKAL.
Megveszem

FACEBOOK