Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Válts velünk életmódot - 5. lépés

2016-04-12 15:28:00

5. lépés: Átállás az egészséges, kiegyensúlyozott ételekre

Miért érdemes? Mert magas energiaszinttel hálálja meg a szervezetünk. Nem leszünk kómásak, fizikailag és szellemileg is energikusak leszünk.

Sokaknak nehézséget okoz a helyes táplálkozás összeállítása, hisz annyi ellentmondással lehet találkozni. Ennek egyik oka, hogy különbözőek vagyunk, más az anyagcserénk, máshogyan reagálunk a különböző ételekre. De az alábbi néhány pont betartásával megtesszük az első lépéseket az egészségünk felé vezető úton.

1. Alapanyagok kiválasztása

Mindig arra törekedjünk, hogy minél kevésbé feldolgozott ételt fogyasszunk, kerüljük a finomított ételeket. Egyrészt a túlzott adalékanyagok fogyasztása sem segíti elő az egészségünket, másrészt sokszor az ízfokozókhoz hozzászokik a szervezet és kívánni fogjuk, ami túlevést is eredményezhet. Természetesen az lenne a legideálisabb, ha saját kertünkből szereznénk a zöldségeket, gabonákat és a húsokat is otthon nevelt állatok biztosítanák. Ez sokaknak kivitelezhetetlen, ezért érdemes piacon, termelőtől beszerezni az alapanyagokat.

  • Gabonaféléknél csak teljesértékű gabonát, barnarizst, kölest, hajdinát, zabot, amarántot, tönkölybúzát és ezekből készült teljeskiőrlésű termékeket fogyasszunk. De mindig nézzük meg, mit veszünk, mert már teljeskiőrlésűnek mondható egy kenyér, ha a benne lévő liszt 30%-a teljeskiőrlésű.
  • Minden étkezéshez fogyasszunk zöldséget, melyek idény jellegűek legyenek
  • Figyeljünk a fehérjeszükségletünkre, melyet a halfogyasztás megemelésével könnyen biztosíthatunk. Ne feldolgozott húskészítményekkel próbáljuk a fehérjebevitelt fedezni.

2. Változatosság

Sokszor tapasztalom, hogy akik elkezdenek egészség vagy diéta céljából odafigyelni a táplálkozásukra az egyszerűbb számolási mód miatt egyhangú étkezés lesz az eredménye, ami tápanyaghiányt is okozhat. Mind az alapanyagokban, mind az ételkészítési módokban kövessük a változatosság elvét!

3. Alapanyagcsere alatti kalóriabevitel tilos, viszont a rendszeresség elengedhetetlen

Alapanyagcsere alatti kalória bevitel szigorúan tilos, mert az alatti kalóriabevitelre a szervezet raktározással reagál, így fogyókúra esetén sem ajánlott, ha nem szeretnénk felborítani az anyagcserénket. Emellett elengedhetetlen a rendszeresség, hogy a szervezetünk mindig megkapja a szükséges tápanyagot, energiát, másrészt, ha nincs rendszer szintén raktározni fog a szervezet, mert nem tudja mikor kap legközelebb.

4. Ételkészítés

Az ételek elkészítéséhez a következő technikákat alkalmazzuk: párolás, grillezés, roston sütés, forró légtérben való sütés, gőzölés, főzés, sütőzacskó, légkeveréses sütő vagy a sütéshez kókusz- vagy pálmaolaj használata, mert az ellenáll a magasabb hőmérsékletnek. Ételek ízesítésére zöldfűszereket használjunk. Zöldségeket nyersen és kicsit párolva, grillezve fogyasszuk, ne főzzük szét az ételeket.

KÉRDEZD GABRIELLÁT

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

Silye Gabriella TERMÉK TIPPJEI

Joint & Cartilage - 60 tabletta

Joint & Cartilage - 60 tabletta

SPECIÁLIS GYÓGYÁSZATI CÉLRA SZÁNT TABLETTÁS KÉSZÍTMÉNY, MSM-MEL, GLÜKOZAMINNAL, KONDROITINNAL.
Megveszem
CLA 400 - 80 lágyzselatin kapszula

CLA 400 - 80 lágyzselatin kapszula

KONJUGÁLT LINOLSAVAT (CLA) TARTALMAZÓ LÁGYZSELATIN KAPSZULA.
Megveszem
Ginkgo Biloba - 90 tabletta

Ginkgo Biloba - 90 tabletta

GINKGO BILOBA KIVONATOT TARTALMAZÓ TABLETTA.
Megveszem
Lecithin - 55 kapszula

Lecithin - 55 kapszula

SZÓJABAB OLAJBÓL KIVONT LECITIN KÉSZÍTMÉNY, AMELYNEK KÉT FŐ ALKOTÓELEME AZ INOZITOL ÉS A KOLIN. A KOLIN RÉSZT VESZ A NORMÁL ZSÍRANYAGCSERÉBEN.
Megveszem
H2O Q10 - 60 kapszula

H2O Q10 - 60 kapszula

ANTIOXIDÁNSOKAT ÉS VÍZBEN OLDÓDÓ Q10-ET TARTALMAZÓ KAPSZULA.
Megveszem
MSM + Vitamin C - 150 g

MSM + Vitamin C - 150 g

2 G-OS ADAGOKBAN 1500 MG C-VITAMINT ÉS 350 MG MSM-ET TARTALMAZ. A C-VITAMIN ERŐSÍTI A SZERVEZET IMMUNRENDSZERÉT, CSÖKKENTI A FÁRADTSÁGÉRZETET ÉS NÖVELI A KOLLAGÉN KÉPZÉST.
Megveszem

FACEBOOK