Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Pörögj fel, ha fogyni akarsz!

2008-06-11 13:01:08

A fogyás alapfeltétele, hogy több kalóriát használjon fel a szervezeted, mint amennyit beviszel.Ehhez csökkenteni kell a kalóriabevitelt az ételek megfelelő megválasztásával és/vagy fel kell gyorsítani az anyagcserédet. A szervezeted zseniálisan alkalmazkodik az őt ért terhelésekhez. Ezt úgy veszed észre, hogy ugyanannyi edzéstől már nem fáradsz el annyira, sokkal nagyobb terhelésnek tudod kitenni magad, mint azelőtt.

Sajnos hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy hatékony eszköz a fogyáshoz, ha nem eszünk. Ez azonban egy hatalmas téveszme. Ugyanis ha nem eszel, a szervezeted úgy érzékeli, hogy éhínség van és minden kis falatot, amit kap, elraktároz. Az anyagcseréd lelassul, bágyadt, fáradt leszel, mert a tested minden energiacseppet féltve óv. A legjobb megoldás diéta idején tehát ha gyakran (2-3 óránként) eszel kisebb adagokat. Tudom, hogy erre sokan azt mondjátok, hogy ’persze, ki teheti ezt meg, ha munkaidőben dolgozni kell?’. Hidd el, hogy csak akarat és elszántság kérdése megoldani. A 21. század minden lehetőséget megteremtett a fogyáshoz, Neked csak annyi a dolgod, hogy elhatározd magad. Azzal, hogy két-három óránként eszel (legyen ez akár csak egy fehérje shake, vagy egy alacsony kalóriatartalmú müzliszelet), tulajdonképpen ’átvered’ a szervezetedet. Mivel a tested érzi, hogy gyakran jut tápanyaghoz (ismétlem tápanyaghoz, nem pedig üres kalóriákhoz), biztonságban érzi magát és nem fog raktározni. Viszont a következő étkezésig elhasználja mindazt az energiát, amit adtál neki. Így tehát könnyedén beindul a fogyás.

Az anyagcserédet az edzéssel is tudod pörgetni, mivel a mozgáshoz energiát használsz. Egy idő után a szervezet alkalmazkodik a terheléshez, ilyenkor érdemes változtatásokat eszközölni. Ezáltal nemcsak szórakoztatóbb lehet az edzésed, de ismét megtapasztalod azokat az érzéseket, amiket a legelején. A boldogsághormonok felszabadulását, az ’ismét tettem valamit magamért’ érzését. Érdemes például új sportágakat kipróbálni. Ha eddig magányosan futottál, próbálj ki egy csoportos sportot, mint például az aerobik. Egészen más lesz a hangulat, az új helyzetben új kihívásokkal találkozol, ami motiválóan fog hatni rád. Az állandó intenzitású edzést megtörheted intervall edzésekkel, köredzésekkel. Ha eddig teremben edzettél, ideje kipróbálni a szabad levegőn végzett edzést, vagy fordítva. A lehetőségek tárháza korlátlan, a titok pedig a változatosságban rejlik!

 


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

fogyókúra » diéta » diéta » anyagcsere » fogyás » »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

Caffeine + Taurine - 60 kapszula

Caffeine + Taurine - 60 kapszula

TAURIN ÉS KOFFEINTARTALMÚ KAPSZULA.
Megveszem

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Nitro Gold PRO