Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

A karácsonyi zabálás után

2017-01-03 16:38:00

Gondolom nálatok is a legtöbbek által fogyasztott édesség a bejgli és a mézeskalács volt, de biztos vagyok benne, hogy egyéb ételekből és süteményekből való belakmározás is teljesen természetes volt, mondván "Karácsony van!".  Persze ezután jön a felpuffadás, hasfeszülés, hányinger, rosszullét, és ilyenkor fogadja meg a legtöbb ember, hogy az újévtől nem eszik ennyit, sőt még mozogni, sportolni is többet fog.

 

Mit tehetsz, ha nem tudtál megálljt parancsolni magadnak? Mire kell odafigyelned, hogy emésztőrendszered magához térjen? Tartsd be a következő pár tanácsot, és garantáltan jobban fogod érezni magad!


1. Ne éheztesd magad!
Semmiképp nem teszel jót azzal, ha az ünnepek után hirtelen megvonod magadtól az ételt. Fontos lenne, hogy visszaállj a rendszeres, de kis adagok fogyasztására. Ételeid tartalmazzanak fehérjét, de az eddigi kalóriadús táplálkozásra való tekintettel csökkentsd le a tányérodra kerülő szénhidrát és zsír mennyiségét! Helyezd előtérbe továbbá a zöldségeket és a fokozott folyadékbevitelt.


2. Fogyassz rostot!
A gyümölcsökben és zöldségekben megtalálható rostok felgyorsíthatják az emésztésed és anyagcseréd, így a puffadtságérzet is hamarabb csökkenhet. Ezen jótékony hatása mellett a rostfogyasztás fontos szerepet tölt be a bélflóra regenerálódásában is!


3. Méregteleníts!
Alapesetben nem tartom jó ötletnek a szigorú léböjtkúrát, de az ünnepek után 1-1 étkezést ki lehet váltani egy zöldségturmixszal. Érdemes naponta legalább 2 liter folyadékot fogyasztani, reggelente egy csésze zöld teát, esténként pedig lefekvés előtt meginni egy csésze salaktalanító teát.


4. Sétálj!
Teli pocakkal nagyon kényelmetlen az intenzív mozgás, és valójában a test sem tud maximálisan az edzésre koncentrálni. Amit tehetsz, az az, hogy egy jó nagy sétát teszel a friss levegőn! Nemcsak a közérzeted lesz jobb, de az emésztésed is beindul. Ha az ünnepek alatt az edzést is hanyagoltad, érdemes visszaszoktatnod magad az intenzív edzésekhez, tehát ne hajtsd szét azonnal magad.


5. Fogyassz CLA-t!
A konjugált Linolénsav (CLA) csökkenti a zsírfelvételt, és segít az izomtömeg-testzsír ideálisabb arányának átalakításában, valamint mérsékeli a vércukorszintet. Ez az ünnepi lakomák után igencsak jól jöhet!


6. Fogyassz Omega3 zsírsavakat!
A lenmagban és lazacban nagy mennyiségben megtalálható omega3 csökkenti a rossz, de növeli a jó koleszterin mennyiségét a vérben, ezáltal segít elkerülni a szív-, és érrendszeri betegségeket.

 

8. Legközelebb légy okosabb!
Lefogadom, hogy hozzám hasonlóan Te is minden évben megbánod, hogy mennyi mindent magadba tömtél. Jövőre próbálj meg uralkodni magadon, vagy az ünnepi menüt készítsd egészségesebb, kalóriaszegényebb alapanyagokból!

 



+1. Ami azonban a legfontosabb, hogy ne ess kétségbe és depresszióba, ha tükörbe nézel! Mostantól figyelj oda jobban az étkezéseidre, és hamar visszajön az izomtónus! Szép hetet és boldog új évet! Vigyor


Kővágó Henrietta


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK