Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Hogyan válhat belőled fitneszmodell? - Kővágó Heni írása

2017-01-17 17:00:00

Ma már mindenki edző, mindenki fitneszversenyző szeretne lenni. A legtöbbeket a színpadi csillogás vonz, de valójában egy versenyfelkészülés sokkal embert próbálóbb, mint azt gondolnák. Kipróbálnád magad a fitneszmodellek közt, de nem tudod mely kritériumoknak kell megfelelned?



Legeslegelső szempont az adottság.
Habár én is szeretném elhinni, hogy a genetika a teremben születik, azért vannak alapvető örökölt külső (és belső) jegyek, amelyeken képtelenek vagyunk változtatni. Ilyen például az izmok eredése és tapadása, a csontok hossza és vastagsága, vagy a csípő és vállöv szélessége, a bírók ugyanis előnyben részesítik a széles váll-keskeny csípő testarányt.


További adottságaid közé tartozhat az izomtömeg - zsírraktárak aránya a testeden. Sokan kérdezik tőlem hány kilónak kell lenni egy versenyen, mi is pontosan a kategória követelménye? Bikini kategóriában nincs súlyhatár, a versenyzőket magasság szerint osztják csoportokra. Többször találkoztunk olyan önbizalommal teli versenyzővel, akinek semmi keresnivalója nem lett volna még csak a színpad közelében sem, mégis felállt, és megmérettette magát. Az írott szabályoknak abban a tekintetben kell megfelelni, hogy ne tedd nevetség tárgyává magad.



A bikini fitness is, mint a többi kategória igen szubjektív.

Ami azonban még jobban megnehezíti a helyzetet az az, hogy míg egy fitnesz kategóriában van objektívebben pontozható, másfél perces színpadi táncos koreográfia, addig a fitneszmodelleknek "csak" a fizikumukra kell figyelni. Nagy figyelmet kell fordítani a feszes, tónusos izomzatra, de lepontozásra kerül a túlzott szárazság, erezettség. A bírók figyelik a nőies megjelenést, kisugárzást, hajviseletet, a bikini szabását és színét, a sminket, minden olyan tényezőt, amely összképben egy izmos, de még mindenképp nőies külsőt kölcsönöz a versenyzőknek! Ennek a hátránya, hogy kevésbé egzakt pontozást eredményezhet, viszont (őszintén) a pozitívuma, hogy helyezésekkel előrébb kerülhetsz, ha egy egész jó formához olyan megjelenésed van, ami megfogja a bírókat!


Mit is tehetsz továbbá a versenyzői fizikum eléréséért?
A tónusosságért mindenképp súlyzós edzéseket kell beiktatnod a mindennapjaidba! Bizonyos előnyt élvezhet az, aki végig sportolta a fiatalkorát, de valójában az is belekezdhet ebbe, aki sosem volt mondjuk atléta, vagy tornász. A versenyforma elérésének legnagyobb részét azonban a megfelelő táplálkozás teszi ki.


A versenyfelkészülés szakaszait tekintve más- és más étrend szerint étkezünk. Alapozó/tömegelő szakaszban magasabb a szénhidrát bevitel, belefér a heti csalás is, de egy alapvető szinten tartó diétát követünk. (Versenyzői étrend és életmód mellett a bulizás és alkoholfogyasztás teljesen ki van iktatva!!) Naponta elfogyasztott ételeink közé tartozik a rizs, csirkemell, zsírszegény túró, zabpehely, zöldségek, gyümölcsök, fehérjeturmix. A versenyidőszak közeledtével kezdődnek a szigorítások, például a tejtermékek és gyümölcsök nélkülözése, majd a verseny hetében a legkeményebb étrend szerint élünk, akkor már a zabpehelyért és protein turmixért is sírni tudnánk, nem csak a nutelláért.


Összegezésképp fontos leszögeznem, hogy a versenyzés egy életforma. Támogató háttér, megfelelő időbeosztás és körülmények nélkül nem fogod tudni kihozni magadból a maximumot! Láss a csillogás mögé, a versenyzés nem csak a színpadon töltött 5-10 percről szól! Kemény, hónapokra szóló felkészülést igényel, ami nemcsak a testedet, de a lelkedet is megviseli.

Kővágó Henrietta


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

Kővágó Heni » diéta » edzés » versenyzés » versenyző » modell » fitness modell » BioTechUSA »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

L-Carnitine + Chrome - 500 ml

L-Carnitine + Chrome - 500 ml

FOLYÉKONY L-KARNITIN HOZZÁADOTT KRÓMMAL ÉS B5-VITAMINNAL. 1050 MG L-KARNITINT TARTALMAZ ADAGONKÉNT.
Megveszem
Super Fat Burner - 120 tabletta

Super Fat Burner - 120 tabletta

SPORTTÁPLÁLÉK-KIEGÉSZÍTŐ KOLINNAL, L-LIZINNEL ÉS L-KARNITINNEL. A KOLIN RÉSZT VESZ A NORMÁL ZSÍRANYAGCSERÉBEN.
Megveszem
Fat-X - 60 tabletta

Fat-X - 60 tabletta

Növényi kivonatokat, kitozán rostot és HCA-t tartalmazó stimuláns-mentes készítmény, L-tirozinnal és a zsírsavak anyagcseréjét segítő cinkkel és más ásványi anyagokkal.
Megveszem
Protein Gusto - Oat & Whey with fruits - 696 g

Protein Gusto - Oat & Whey with fruits - 696 g

MAGAS FEHÉRJE- ÉS ZABROST TARTALMÚ FUNKCIONÁLIS ÉTEL SZÁRÍTOTT GYÜMÖLCS DARABOKKAL, HOZZÁADOTT CUKOR NÉLKÜL.
Megveszem
Iso Whey Zero - 2270 g

Iso Whey Zero - 2270 g

KIEMELKEDŐ MINŐSÉGŰ TEJSAVÓ-FEHÉRJE IZOLÁTUM, LAKTÓZ- ÉS GLUTÉNMENTESEN, EXTRA AMINOSAVAKKAL.
Megveszem
Protein Gusto - Pancake - 480 g

Protein Gusto - Pancake - 480 g

MAGAS FEHÉRJETARTALMÚ PALACSINTAPOR HOZZÁADOTT CUKOR NÉLKÜL.
Megveszem
Zero Bar - 50 g

Zero Bar - 50 g

MAGAS FEHÉRJETARTALMÚ SZELET, CUKOR, LAKTÓZ, GLUTÉN ÉS ASZPARTÁM NÉLKÜL, KÓKUSZZSÍRRAL. 22,5 g fehérje* adagonként/12 fantasztikus ízben *Átlagos fehérjetartalom, kivéve a csokoládé ízűeket, melyek fehérjetartalma 40%, 20 g.
Megveszem