Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Ulisses: Eddzünk változatosan!

2017-02-10 14:28:00

Változásra csak akkor számíthatunk, ha valamit megváltoztatunk, előtte nincs mire alapoznunk. Ez eddig érthető, ugye? Ha ugyanannyi pénzt keresünk és a költekezésünkön sem változtatunk, akkor ugyanazt az eredményt fogjuk minden évben elérni. Pontosan ezt az egyszerű logikát követve magyarázom el, hogy ez mit is jelent az edzőteremben. Vágjunk is bele!

Az edzés jelentsen új kihívást a tested számára, olyasféle megterhelést vagy feladatot, amellyel korábban még nem találkozott. Csak ilyenkor számíthatunk változásra, mert a szervezetnek módosítania kell a működésén, hogy igazodjon az új terheléshez. A testünk jól érti a stresszt, és ha növeljük a stressz – a terhelés – szintjét, akkor ehhez alkalmazkodik a rendszer. Akkor ez hogy is néz ki az edzések során? Lássuk csak...


Váltogassuk a feladatokat

Mindenkinek megvannak a kedvenc gyakorlatai, amiben jók vagyunk és még szívesen is csináljuk. De ahhoz, hogy új eredményeket érjünk el, némi változtatásra van szükségünk, különösen a gyakorlatválasztást illetően. Ha folyamatosan csak a kedvenc gyakorlataidat végzed, akkor nem számíthatsz másra, mindig a régi eredményt fogod kapni.


Ezen nagyon könnyen változtathatunk, ha például a guggolást nézzük: négy különböző gyakorlatot váltogassunk a hónap során. Az első héten végezhetünk tarkón guggolást, a második héten pados guggolást, ezt követheti a mellen guggolás, majd a széles lábterpeszben végzett guggolás. Ennyi elég ahhoz, hogy az izmainkat négy különböző módon dolgoztassuk meg.

 

Váltogassuk az ismétlések számát

Nem ragadjunk le ugyanannál az ismétlésszámnál, mert ez nemcsak unalmas, de nem is fejleszti az izomzatot. Kicsit variáljuk: alacsonyabb ismétlésszámnál izmot építünk, aztán levezetésképpen csinálhatunk több gyakorlatot. Más edzésen pedig kezdjünk magasabb ismétlésszámmal, és utána jöhet az alacsonyabb ismétlésszám, ha már jól kifáradtunk. Ne hagyjuk, hogy a szervezet megszokjon egy menetrendet!

Variáljuk a felosztást

Ha korábbiakhoz képest más eredményeket szeretnénk elérni, akkor ne ugyanabban a sorrendben végezzük az edzéseket. Ha minden hétfőn mellkasozunk, aztán keddenként a hátat dolgoztatjuk, az egy idő után eléggé unalmassá válik. Annak érdekében, hogy kicsit felrázzuk a dolgokat és lássuk a változást a testünkön, növeljük a heti edzésszámot 4-ről 6-ra, majd újból edzzünk négy napot, de már eltérő ütemtervvel, csak hogy ne legyen mindig ugyanaz a menet. Ha követed a tanácsaimat, látványos változásra számíthatsz!

 

 

Ulisses


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK