Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Mikor érdemes fehérje turmixot fogyasztani?

2017-03-06 13:12:00

A hivatalos megfogalmazás szerint „különleges táplálkozási célú élelmiszer”, amelyet több célból érdemes fogyasztani. Élelmiszer, tehát nem tartalmaz semmilyen hatóanyagot, nem gyógyszer, és fogyasztható bárki által, aki fehérje tartalmú ételt fogyaszt, mint amilyen a húsok, tejtermékek, tojás stb.

 

Fogyás - testzsírcsökkentés és izommegtartás

A fogyás vagy szálkásítás időszakában a fehérjebevitel különösen fontos, mert:
- a fehérje eltelít – mivel szálkásítasz, az éhséged gyötrő lehet és minden tápanyag nagyon fontos, ami hasznos és eltelít
- a szervezted a hiányzó energiát az izmok lebontásából származó aminosavakkal próbálja megoldani, amit meg kell akadályozni, így célszerű megemelni a fehérje mennyiséget
- a fehérjének termogenikus hatása van 
- a szervezeted nem igazán hatékony abban, hogy a fehérjéből a zsírpárnákat gyarapítsa, nagyobb eséllyel hasznosul izomépítőként vagy energiaként, de kisebb eséllyel zsírként

 

Milyen mennyiség ajánlott szálkásításkor?
A cél a 1,8-2,5g/ttkg fehérje mennyiség bevitele. A teljes kalória bevitel 40-50%-a is fedezhető fehérjéből ebben az időszakban azonban arra figyeljünk, hogy ennek nagyobb része szilárd fehérje forrás legyen, mint a csirkemell, pulykamell, tengeri halak, tojásfehérje stb.

 

Tömegnövelés - az izomtömeg növelése minimális zsírosodással

Bár nem kell akkora mennyiségű fehérjebevitel a tömegnövelés időszakában, mint szálkásításkor, azonban ilyenkor is nagy jelentősége van, hiszen az izomtömeg építéséhez szükséges bevinni.

Megfelelő mennyiségű és minőségű szénhidrát kíséretében vidd be a fehérjét a maximális hasznosuláshoz. Célszerű tömegnövelő formájában vagy a tejsavó fehérjéhez Carboxot adva fogyasztani

A fehérje jelentősen jobban hasznosul a nagyobb kalória bevitel miatt.

Mennyit ajánlott?
A tömegnöveléskor szükséges fehérje mennyiség 1,4-2g/ttkg

 

A fehérje bevitel időzítése

Ne vesztegesd az időt, ha fehérje bevitelről van szó. Vannak olyan időpontok, amikor sokkal hasznosabb bevinni a fehérjét, mint máskor. De az sem mindegy, milyen fehérje forrást mikor fogyasztasz.


Mikor fogyasszuk az edzés környékén? Előtte vagy utána?

Iso Whey Zero - 500 gA tipikus ajánlás edzés utánra szól. Az igazán fanatikusok rögtön edzés után legurítják a jól megérdemelt turmixukat. Ugyanakkor érdemes arra figyelni, hogy ilyenkor a fehérje mindig tartalmazzon szénhidrátot, hiszen az edzés utáni anabolikus kapu a glikogénraktárak visszatöltését szolgálja. Ezzel együtt pedig segíti a fehérje hasznosulását. Ugyanakkor, ha a nap során folyamatosan biztosítod a fehérje bevitelt akármilyen fehérje forrásból (hús, tejtermék, tojás, turmix), gyakorlatilag nincs nagy jelentősége annak, hogy a turmixot mikorra időzíted, a legújabb kutatások szerint nem szívódik fel hatékonyabban az edzés után elfogyasztva vagy bármikor a nap során. Egyetlen kivétel az, amikor éhesen, éhgyomorra mész edzeni, ebben az esetben az edzés után elfogyasztott protein különösen fontos.

Ebből az okból kifolyólag hasznos a reggeli időpontokban fogyasztani fehérjét, hiszen a hosszú, tápanyagbevitel nélkül eltöltött időszak után, éhesen jutunk a fehérje forráshoz.

Lefekvés előtt a telítő hatása és táapnyag tartalma fontos tényező, hiszen nehezen formál a szervezet belőle testzsírt, így inkább vagy energiaként elhasználódik vagy izmot építünk belőle, vagy másképp válik hasznunkra, de kárunkra kevés eséllyel. Finom, eltelít, értékes tápanyagforrás, ami megfelelően helyettesít vagy kiegészít egy vacsorát.

 

A felszívódás gyorsasága


Casein Fusion - 908 gA leggyorsabban felszívódó fehérje források a hidrolizátumok, így a hidrolizált kazein és a hidrolizált tejsavó. Ezeket követi a tejsavó izolátum, majd a tejsavó koncentrátum, a sor végét pedig a kazein zárja.

Izomépítés szempontjából nem elhanyagolhatók a lassan felszívódó fehérjék, ugyanakkor a gyors felszívódásúak nagyobb mértékben fokozzák a fehérjeszintézist.

Klasszikusan edzés után célszerű gyorsabban felszívódó fehérje forrásokat választani, míg reggel és este lassabbakat fogyasztani, vagy más tápanyagokkal lassítani a felszívódásukat, mint amilyen egy tejtermék, pl. túró.


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

» tömegnövelés » izomtömeg » izomnövelés » edzés » protein » táplálék-kiegészítő » fehérje » étrend » BioTechUSA »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

Casein Fusion - 908 g

Casein Fusion - 908 g

„ÉJSZAKAI FEHÉRJESHAKE”, KALCIUM KAZEINÁT FEHÉRJE FORMULÁKBÓL.
Megveszem
Protein Fuel - 50 ml

Protein Fuel - 50 ml

FOLYÉKONY, HIDROLIZÁLT TEJSAVÓ FEHÉRJÉT TARTALMAZÓ KÉSZÍTMÉNY, AKÁR EDZÉS KÖZBEN IS FOGYASZTHATÓ. NEM TARTALMAZ GLUTÉNT, SZÉNHIDRÁTOT ÉS ZSÍRT.
Megveszem
Beef Protein - 500 g

Beef Protein - 500 g

ÁLLATI ERŐ, KOMPROMISSZUMOK NÉLKÜL, LAKTÓZ-ÉS GLUTÉNMENTESEN!
Megveszem
Rice Protein 500g

Rice Protein 500g

IZOMÉPÍTÉS VEGETÁRIÁNUS MÓDRA!
Megveszem
Hydro Whey Zero - 454 g

Hydro Whey Zero - 454 g

TISZTA HIDROLIZÁLT TEJSAVÓ-FEHÉRJE IZOLÁTUM, KIEMELKEDŐEN MAGAS FEHÉRJE TARTALOMMAL, HOZZÁADOTT L-ARGININE-HIDROKLORIDDAL, LAKTÓZ- ÉS GLUTÉNMENTESEN.
Megveszem
Hydro Whey Zero - 25 g

Hydro Whey Zero - 25 g

TISZTA HIDROLIZÁLT TEJSAVÓ-FEHÉRJE IZOLÁTUM, KIEMELKEDŐEN MAGAS FEHÉRJE TARTALOMMAL, HOZZÁADOTT L-ARGININE-HIDROKLORIDDAL, LAKTÓZ- ÉS GLUTÉNMENTESEN.
Megveszem
Protein Fusion 85 - 454 g

Protein Fusion 85 - 454 g

5 FÉLE ÁLLATI EREDETŰ FEHÉRJÉT, HOZZÁADOTT EXTRA AMINOSAVAKAT, LAKTÓZ- ÉS FEHÉRJEEMÉSZTŐ ENZIMET, ILLETVE EGYEDI VITAMIN FORMULÁT TARTALMAZÓ FEHÉRJE KOMPLEX.
Megveszem
Iso Whey Zero - 500 g

Iso Whey Zero - 500 g

KIEMELKEDŐ MINŐSÉGŰ TEJSAVÓ-FEHÉRJE IZOLÁTUM, LAKTÓZ- ÉS GLUTÉNMENTESEN, EXTRA AMINOSAVAKKAL.
Megveszem
Iso Whey Zero - 2270 g

Iso Whey Zero - 2270 g

KIEMELKEDŐ MINŐSÉGŰ TEJSAVÓ-FEHÉRJE IZOLÁTUM, LAKTÓZ- ÉS GLUTÉNMENTESEN, EXTRA AMINOSAVAKKAL.
Megveszem
Iso Whey Zero - 908 g

Iso Whey Zero - 908 g

KIEMELKEDŐ MINŐSÉGŰ TEJSAVÓ-FEHÉRJE IZOLÁTUM, LAKTÓZ- ÉS GLUTÉNMENTESEN, EXTRA AMINOSAVAKKAL.
Megveszem
Zero Bar - 50 g

Zero Bar - 50 g

MAGAS FEHÉRJETARTALMÚ SZELET, CUKOR, LAKTÓZ, GLUTÉN ÉS ASZPARTÁM NÉLKÜL, KÓKUSZZSÍRRAL. 22,5 g fehérje* adagonként/12 fantasztikus ízben *Átlagos fehérjetartalom, kivéve a csokoládé ízűeket, melyek fehérjetartalma 40%, 20 g.
Megveszem
Zero Bar - 50 g

Zero Bar - 50 g

MAGAS FEHÉRJETARTALMÚ SZELET, CUKOR, LAKTÓZ, GLUTÉN ÉS ASZPARTÁM NÉLKÜL, KÓKUSZZSÍRRAL. 22,5 g fehérje* adagonként/12 fantasztikus ízben *Átlagos fehérjetartalom, kivéve a csokoládé ízűeket, melyek fehérjetartalma 40%, 20 g.
Megveszem
Zero Bar - 50 g

Zero Bar - 50 g

MAGAS FEHÉRJETARTALMÚ SZELET, CUKOR, LAKTÓZ, GLUTÉN ÉS ASZPARTÁM NÉLKÜL, KÓKUSZZSÍRRAL. 22,5 g fehérje* adagonként/12 fantasztikus ízben *Átlagos fehérjetartalom, kivéve a csokoládé ízűeket, melyek fehérjetartalma 40%, 20 g.
Megveszem
Zero Bar - 50 g

Zero Bar - 50 g

MAGAS FEHÉRJETARTALMÚ SZELET, CUKOR, LAKTÓZ, GLUTÉN ÉS ASZPARTÁM NÉLKÜL, KÓKUSZZSÍRRAL. 22,5 g fehérje* adagonként/12 fantasztikus ízben *Átlagos fehérjetartalom, kivéve a csokoládé ízűeket, melyek fehérjetartalma 40%, 20 g.
Megveszem