Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Miért ne hagyd ki a reggelit?

2014-02-26 10:59:00

Sokan a fogyókúrázók közül azt gondolják, ennyivel is kevesebb a kalória bevitel. Másoknak nincs idejük, vagy képtelen enni, mert nem érzik magukat éhesnek. De miért is nem jó ötlet kihagyni a reggelit?

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1598/o_FB_cover_IsoWhey_20140224140838.jpg

Ha egészséges szeretnél lenni és következetesen diétázol (ergo nem szeretnéd visszahízni, amit leadsz – valószínűleg éhezéssel), akkor reggelizz! Egy hétig erőltesd, hogy hozzászokjon a szervezeted és igényeld, mert kell! És inkább reggel célszerű a szénhidrátokat is bevinni, ha már diétázol, tehát ilyenkor még az is mehet nyugodtan. Nyilván nem mindegy, milyen, de erről később.

Jó esetben kb. 8 órás táplálkozás nélkül töltött időszak után vagy, amikor felébredsz. Ilyenkor különösen szüksége van a szervezetnek tápanyagra, hiszen kiéhezett állapotban van.

Fogyókúra idején is fontos, hogy pörögjön az anyagcsere. Ha kihagyod a reggelit, hiába eszel kevesebb kalóriát, ha amit beviszel, a szervezet az utolsó grammig elraktározza, mert kiéhezett. Inkább többször egyél keveset, hogy folyamatos és kiszámítható legyen a tápanyagellátást a szervezeted számára. Így könnyebben engedi el a raktárakból a kalóriákat.

Miért KELL reggelizni?

  • a legfontosabb ok a reggelizésre az, hogy így segíted az anyagcsere beindulását és a kalóriaégetés felpörgetését. Akik nem reggeliznek, hajlamosak jóval többet enni, ha megéheznek
  • akik nem reggeliznek, hajlamosabbak napközben könnyen kiégni, kifáradni. Mivel nem volt üzemanyag a reggeli kezdéshez. 2-300 kcal elfogyasztásával jobb a vércukorszint és az éhség kontroll is.
  • a reggelit kihagyók gyakrabban szenvednek fejfájástól és nehezebben koncentrálnak a nap során
  • Mindezeknek az az oka, hogy a szervezet tápanyaghiányban van és éhezik.

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1598/o_Fotolia_34403463_L_20140224140949.jpgLegjobb szénhidrátforrások reggel: (példák)

  • zabpehely
  • hajdina
  • teljes őrlésű pékáruk
  • gyümölcsök

Mi az, amit gyorsan be tudsz dobni reggeli gyanánt?

Nem kell sütni-főzni ahhoz, hogy a szükséges tápanyagokat bevidd és jól is lakj a reggelivel. Nagyszerű megoldást jelentenek a következők:

  • gyümölcsturmix
  • zabpehely fehérjével
  • teljes őrlésű pékáru joghurttal
  • gyümölcsjoghurt

Jó étvágyat!

 

Nagy Dóri

BioTechUSA szakértő, edző


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

szálkásítás » fogyókúra » diéta » reggeli » anyagcsere »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

Morning Protein - 30 g

Morning Protein - 30 g

FEHÉRJE ÉS REGGELI KÁVÉ EGYBEN, 100 MG/150 MG KOFFEIN ÉS 21 G FEHÉRJE EGY ADAGBAN.
Megveszem
Morning Protein - 30 g

Morning Protein - 30 g

FEHÉRJE ÉS REGGELI KÁVÉ EGYBEN, 100 MG/150 MG KOFFEIN ÉS 21 G FEHÉRJE EGY ADAGBAN.
Megveszem
OAT & FRUITS - 70g

OAT & FRUITS - 70g

Magas élelmi rost tartalmú zabszelet, ízletes gyümölcsdarabokkal.
Megveszem
OAT & FRUITS - 70g

OAT & FRUITS - 70g

Magas élelmi rost tartalmú zabszelet, ízletes gyümölcsdarabokkal.
Megveszem
OAT & FRUITS - 70g

OAT & FRUITS - 70g

Magas élelmi rost tartalmú zabszelet, ízletes gyümölcsdarabokkal.
Megveszem
OAT & Nuts - 70g

OAT & Nuts - 70g

Magas élelmi rost tartalmú zabszelet, ropogós olajos magvakkal.
Megveszem

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Arnold Classic Europa 2013 - 2. nap