Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Regenerálódj gyorsabban, izmosodj hatékonyabban!

2014-03-20 16:52:00

Az edzés utáni 45 perc a legkritikusabb időszak az izmok regenerációja és energiával történő visszatöltése szempontjából. Ekkor kellenek igazán a legjobb minőségű, leggyorsabb felszívódású tápanyagok, és pontosan ezért iszunk ilyenkor egy turmixot.

Ha ezt a 45 perces anabolikus kapunak nevezett időszakot kihagyod, akkor a gyors regenerációtól és az izomtömeg ideális növekedésétől veszed el az esélyt. Figyelj arra, hogy ezt a 4 táplálék-kiegészítőt biztosítsd az edzésed után azonnal!

Fehérje

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1410/o_fb_cover_nov_2_20141103163134.png


A fehérje az egyik legfontosabb tápanyag az edzés után. Az izomzatod mikrosérüléseket szenved az edzés hatására (aminek nyilván ez is a célja, nem kell ettől megijedni), a fehérjében található Aminosavak pedig „meggyógyítják” vagyis regenerálják ezeket a sérüléseket, amitől az izom nagyobb és erősebb lesz. Edzés után gyors felszívódású, könnyen emészthető fehérjeforrás szükséges, mint amilyen a tejsavó fehérje. A Tejsavó fehérje könnyen bomlik aminosavakra, amelyek aztán beépülnek fehérjeként az izomzatodban. A lassú felszívódású fehérjére is szükség lehet, hogy utána órákig jelen legyen a szervezetedben a szükséges aminosav mennyiség. Ezért szokták a lassú és gyors felszívódású fehérje formákat egy termékben kombinálni, de Te magad is elérheted ezt, ha edzés után 1-2 órával fogyasztasz egy teljes értékű ebédet, mint például csirke-rizs-zöldség, este pedig lefekvés előtt ledöntesz egy kazein turmixot.

Creatine pH-X - 210 kapszulaSzénhidrátok

A Szénhidrátok szintén fontosak az edzés után. Ez az egyetlen időszak, amikor a szervezetednek a fejlődés érdekében érdemes egyszerű szénhidrátot adni, hiszen az gyorsan visszatölti a glikogén raktárakat, ráadásul kaput nyit a sejteken azért, hogy a fehérje könnyebben bejusson, tehát gyakorlatilag segíti a fehérje beépülését. Ha nem fogyasztasz elég szénhidrátot, akkor a következő edzésen csökkent szénhidrátraktár kapacitással fogsz indulni. Ha diétázol, akkor helyettesítsd glutaminnal.

Kreatin

Okos dolog az edzés után kreatint is fogyasztani, mert fokozza az izmok tápanyagfelvételét. Ráadásul az energiaháztartás szempontjából is fontos, hiszen így tudod biztosítani, hogy megfelelő mennyiségben álljon rendelkezésre a következő edzésen is.

BCAA

A BCAA vagyis elágazó szénláncú aminosav az izomnövekedés szempontjából legfontosabb 3 aminosavból áll, amelyek a leucin, izoleucin és valin. A leucin közvetlenül fokozza a fehérje szintézist, valamint segíti a szénhidrátok, a kreatin és aminosav bejutását az izomsejtbe, így gyorsabb és hatékonyabb a regeneráció és az izomnövekedés. A katabolikus vagyis izombontó hatású kortizol hormon szintjét is csökkenti, amely egyébként edzés után nagyobb mennyiségben van jelen.

Jó edzést!


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

izom » fehérje » kreatin » turmix » szénhidrát » bcaa » bcaa » kreatin » fehérje diéta » fehérje  » szénhidrát nap » edzés utáni fehérje » regeneráció »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

Amino Essentials - 300 g

Amino Essentials - 300 g

BCAA-KAT, GLUTAMINT, ESSZENCIÁLIS AMINOSAVAKAT ÉS MSCL MÁTRIXOT TARTALMAZÓ KOMPLEX AMINOSAV KÉSZÍTMÉNY
Megveszem

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

BioTech USA FIBO 2013 - 2. nap