Linolénsav

A linolsav az omega-6, a linolénsav az omega-3 család tagja. Mindkettő esszenciális zsírsav, a linolénsav és linolsav optimális aránya szükséges a szervezet és az immunrendszer kiegyensúlyozott működéséhez.

Az egészséges omega-6 és omega-3 aránya 1:1-től 4:1-ig terjed. Sajnos ami a nyugati étrendet illeti, ez az arány igencsak eltolódott az omega-6 zsírsav irányába.

A három legfontosabb hosszú láncú omega-3 zsírsav az eikozapentaénsav (EPA), a dokozahexaénsav (DHA), illetve az alfa-linolénsav (ALA).

A linolsav csökkenti az izmok lebomlását és a gyulladásokat, elősegíti az izomtömeg növekedését, felgyorsítja a regenerálódási időt, szabályozza a hormonok kiválasztódását és hozzájárul az ízületek és a kötőszövet egészségéhez.

A linolénsav, pontosabban alfa-linolénsav gátolja a koleszterin-lerakódást. Segíti az anyagcserét és az emésztést. Hölgyeknél bőrtápláló, bőrregeneráló hatású.

A linolénsav a legfontosabb esszenciális zsírsav az emberi szervezet számára. Szervezetünk nem képes előállítani, de az élethez szükségünk van rá. Ez tehát azt jelent, hogy táplálkozás  vagy kiegészítők fogyasztása útján kell bejuttatni a szervezetbe.

A linolénsav biokémiai reakciók ezreiben játszik szerepet, beleértve az immunrendszer működését, az állóképesség javítását előnyős hatást gyakorol a szív-és érrendszerre, a szaporítószervekre és idegrendszerre.

A linolénsav a szervezetben háromféle anyaggá alakulhat: alfa-linolénsavvá (ALA), eikozapentaén savvá (EPA) és dokozahexaén savvá (DHA). A halolajban található zsírsavakból EPA és DHA lesz.

Kutatások támasztják alá, hogy az EPA és a DHA jelentős mértékben csökkenti a triglicerid szintet, és figyelemreméltóan mérsékli a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Elősegítik az artériák rugalmasságát, ami csökkenti a vérnyomást. A központi idegrendszerben a legnagyobb mennyiségben előforduló esszenciális zsírsav a DHA, emiatt hatással van a kedélyállapotra. Ha alacsony a DHA szintje, az depresszíóra hajlamosít.

A linolénsav áldásos hatását az alábbi területeken fejti ki:

  • asztma
  • bőrproblémák, bőrbetegségek, bőrallergiák
  • szív-és érrendszeri megbetegedések
  • ízületi gyulladások
  • irritáblis bél szindróma
  • rákos megbetegedés
  • magas vérnyomás
  • menstruációs fájdalmak esetén.

A hidegvízi halfajok, mint például a lazac, a makréla, a tonhal, a pisztráng, az óriás laposhal, a szardínia-mind igen gazdag linolénsav források. A lenmagolaj, a kanola, a szója, a feketeribizli és a dió is jelentös mennyiségben tartalmazzák.

A kevés halat, lenmagot fogyasztóknak, továbbá általánosságban a mai ember számára  különösen célszerű az omega-3 pótlólagos bevitele.

Ajánlott ezenkívül a linolénsav, illetve omega-3, mint táplálékkiegészítő fogyasztása sportolók számára, fogyókúrázóknak és túlsúlyosaknak, mivel elősegíti a tartós zsírveszteséget. Erős antioxidáns hatásával segíti a zsírvesztést izomleépülés nélkül.

Az a jó készítmény, mely minél kevesebb EPA–t tartalmaz és az omega-3 zsírsavak többsége pedig alfa-linolénsav.

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

Omega 3 - 90 lágykapszula

Omega 3 - 90 lágykapszula

2.790 Ft

25 Ft/lágykapszula
Megveszem