Ugrás a tartalomhoz
Életmód

Mit együnk este 6 után?

Miért butaság az egész elv?

A 6 utáni nem evés egyik oldalról azért is butaság, mert mindenki más időpontban fekszik le aludni, és van, aki éjszaka dolgozik… akkor nem eszik egész éjjel? Az este 6-os időpont tehát erősen szubjektív… Ha normál időpontban, például este 10-11 fele fekszel le, és 6 körül kelsz, gyakorlatilag fél napig tápanyag nélkül marad a szervezeted este 6-tól reggel 6-ig.

Mi történik ilyenkor?

  • úgy ébredsz, hogy majd éhen halsz és kétszer annyit tömsz magadba, mint amennyit egyébként megennél
  • az éhségtől nem lesz pihentető az alvás
  • tartalékolni kezd a szervezeted
  • lassul az anyagcseréd
  • izmot bontasz (ellenben a zsírtartalékok nem csökkennek)

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1637/o_iStock_000018195435_Full_20140603135003.jpg

    Pánikra semmi ok, válaszd a megfelelő ételeket!

    A tény az, hogy a lefekvés előtti utolsó két órában a nyugodt alvás érdekében már nem kell leterhelni az emésztőrendszert, illetve este nem ajánlott nehéz ételeket, nagy adag ételt fogyasztani, mert éjszaka lassul az anyagcsere, nincs mozgás, nem használod el a bevitt kalóriákat, így az elraktározódik a zsírraktárakba. Mindez nem jelenti azt, hogy ha éhen akarsz halni lefekvés előtt, akkor nem ehetsz semmit és korgó gyomorral kell számolnod a bárányokat. Vannak lehetőségek, amelyek nagyszerű megoldást nyújtanak akár késő este is, és nem hizlalnak!

    Nézzük a lehetőségeket!

    A lényeg az, hogy kevés kalóriát tartalmazó ételeket készítsünk, hasznos tápanyagokkal! Tehát fehérje, kevés szénhidrát és némi telítetlen zsírsav. Variációk:

    1. Grillezett/párolt csirkemell salátával/zöldséggel
    2. Tojásrántotta (1 sárgája, 3-4 fehérje) hagymával és/vagy gombával és/vagy salátával vagy zöldséggel
    3. Sovány túró/cottage cheese fehérje turmixszal keverve
    4. Tengeri hal/tonhal konzerv salátával/zöldséggel

     

    Nagy Dóri, BioTechUSA szakértő