Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

A vízvisszatartás minimalizálása

2016-12-15 16:09:00

Biztosan nem ismeretlen számotokra az az érzés, amikor egyik nap úgy ébredtek fel, hogy jobban érzitek magatokat, kellemesebb látvánnyal fogad a tükör, mint előző reggel. Ez elég közeli időpont ahhoz, hogy a testzsír felhasználásáról, illetve fogyásáról beszéljünk…

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/293/o_schoni_20161215161417.jpg

Viszont akkor mi is lehet ez?

Kellemes érzés és megnyugtató, de vajon maradandó is? Ez csupán rajtunk áll, hiszen ez nem más, mint a szervezetünk természetes vízvisszatartási folyamatainak változása.

Lehetne esetleg olyat kérni, hogy ez a lehető legminimálisabb legyen és persze még az egészséges keretek között?

Egyértelműen igen! Nézzük, mit tehetünk ennek érdekében!

1. Több tea! Ez azért elég tág fogalom, de máris sorolom nektek azokat a növényeket, amelyekből lefőzött tea kifejezetten segíti a szervezetünkben elraktározott víz mennyiségének ürülését. Ilyen a kukoricabajusz, zsurló, csalán, zöldtea, borókabogyó, tőzegáfonya, borsmenta, nyírfalevél!

2. Fogyasszunk több zöldséget és gyümölcsöt! Na, de melyiket is? Mivel sok esetben a vízvisszatartás köszönhető a szervezetünk elsavasodásának, ezért azok a zöldségek és gyümölcsök segítenek a legtöbbet, amelyek lúgosítják a testünket. Ilyenek a spárga, a citrom, a grapefruit, az uborka, zeller, petrezselyem, tök, vizitorma, karfiol, paradicsom, káposzta, articsóka, görögdinnye, cékla!

3. Elegendő tiszta víz fogyasztás! Bizony, bizony! Ezt nagyon sokan elrontják. Azt gondolják, hogy minél kevesebb a bevitt folyadék mennyisége, annál kevesebb jut a szervezetnek, amit elraktározhat. Ez óriási tévhit. A testet nem lehet megvezetni, sem becsapni. Úgy működik, hogy ha eleget kap, akkor nem tartalékol, hiszen tudja, hogy nincs szüksége rá. Ha viszont kevésnek érzi, akkor minden cseppjét eldugja az ínségesebb időkre. Egyszerű, ugye? Naponta minimum 2,5-4 liter, és máris le lesz a gondunk.

Desert - 100 kapszula4. Minél kevesebb feldolgozott élelmiszer! Nem győzöm hangoztatni a feldolgozott élelmiszerek egészségre gyakorolt kellemetlen, sok esetben negatív hatását. Ugyan jelen esetben legfőképpen esztétikai okai vannak, de azok annál jelentősebbek. A sok térfogatnövelő, a túl sok só, az ízfokozók és az aromák nem a barátaink, ha minimalizálni szeretnénk a bennünk feleslegesen felgyülemlő vízmennyiségét. Igyekezzünk mindig mi elkészíteni az ételeinket, ha pedig ez nem megy, akkor válasszunk olyat, ami a leginkább hasonlít elkészülve is a természetes formájára!

5. Minimalizálni a só fogyasztást! Mindenki hallhatta már, hogy a túlzott só fogyasztás emelheti a vérnyomást, és ezáltal okozhat akár ödémás vízvisszatartást is. A só mértékletes fogyasztása egészséges és a szervezetünknek szüksége is van rá, de a mennyiségét igyekezzünk kordában tartani és törekedjünk a folyamatos csökkentésére. Naponta 1-1.5 gramm belőle éppen elég!

6. Megfelelő táplálék-kiegészítés! Szerencsére rengeteg olyan kiegészítő létezik, amik még extra segítséget nyújtanak teljesen természetes összetevőkkel, amik gondosan párosított és kitalált összeállításában szerepelnek a termékekben.

Schönekker László, Söni

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

KÉRDEZD LÁSZLÓT

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

Schönekker László TERMÉK TIPPJEI

FACEBOOK