D-vitamin

2015-02-24 11:53:00

Napjainkban mindenhonnan a D-vitaminról hallunk. Ez egy olyan zsírban oldódó vitamin, amelyet a szervezetünk nem tud előállítani. Napi fél óra napfényen való tartózkodással tudjuk D-vitamin szükségletünket fedezni, ami most télen elég nehézkes és sokszor nyáron is, ha fényvédő krémet használunk. A D-vitamin elősegíti a Kalcium és a Foszfor csontokba történő beépülését, sőt immunrendszerünket is támogatja. Kutatások szerint, akik rendszeresen pótolják a D-vitamin szükségletüket, kevésbé alakul ki náluk, influenza és egyéb meghűléses betegségek. Ezen kívül a kutatók találtak összefüggést az elhízás és a D-vitamin hiány között is.

Vitaminforrások: Avokádó, brokkoli, sajtok, tej, mandula

Szükséglet:

A legújabb táplálkozási ajánlás egészséges felnőttek részére napi 1500-2000 NE- nyi (Nemzetközi Egység) D vitamin.

D-vitamin tartalmú ételek

Leginkább állati eredetű élelmiszerekben fordul elő, mint halakban, lazacban, tonhalban, tenger gyümölcseiben, tőkehalmájban, ezen kívül tartalmaznak a tejtermékek, belsőségek, a máj, a tojássárgája és a gomba.

Használjuk ki a Nap és D-vitamin nyújtotta előnyöket!

Receptek, melyekkel fedezheted D-vitaminszükségletedet:
Lazacfilé spenótágyon
Avokádóban sült tojás


Silye Gabriella,

BioTechUSA sporttáplálkozási szakértő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

KÉRDEZD GABRIELLÁT

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

Silye Gabriella TERMÉK TIPPJEI

Vitamin D3 - 60 tabletta

Vitamin D3 - 60 tabletta

2.390 Ft

40 Ft / tabletta
Megveszem

FACEBOOK