Szakértő válaszol
Nem: Férfi: Nő:
év
kg
cm
Frissítse be a képet!
Keresés
2019-07-02 19:58:03

Bence.....


Szia! \nHat hete diétázom jelenleg, 97kg-ról indultam, most 88-nál tartok, pontosabban stagnálok. 4500 kalóriáról indultam, nekem ez volt megfelelő a tömegnöveléshez. 25-55-20% volt a fehérje,ch és zsír megoszlása, eleinte ezt az arányt tartottam ameddig csak lehetett és 250 kalóriát csökkentettem hetente. Az első egy-két hétben nem is raktam be aerob edzést és csökkent a súlyom ahogy kell, teltek voltak az izmaim és sokat javult a látvány. Később mikor nem láttam csökkenést a mérlegen, mondjuk a hét közepén, újabb 250 kalóriát csökkentettem, utána pedig heti 1x30 perc szobakerékpárt tettem be. Jelenleg 2970 kalórián vagyok, 278 gramm fehérjén, 295 gramm ch-n és 44 gramm zsíron (38-40-13%)Heti 3 súlyzós edzésem van és most már minden pihenőnap 30-40 perc szobabicaj. Néha szédelgek akár napközben, vagy estefele, erőtlen vagyok és \"lapos\". Nem tudom mi lehet a hiba? Egyáltalán jó-e ez így és folytassam tovább? Az általános tendenciák, hogy csökkentsd a szénhidrátot és növeld a fehérjét. Nekem nem világos az, ha egy embernek az energia eloszlása megvan adva, hogy hány százalék a makrók, akkor ennek mért kéne megváltoznia? Egy 100 kilós ember mondjuk lefogy 20 kilót, akkor neki 80 kilósan magas fehérje arányú étrendje lesz, de mi van ha 80 kilósan kezdte volna a diétát? Akkor neki még olyan 160 gramm fehérjés étrendje kell hogy legyen. Ha pedig jó az általam leírt jelenlegi étrendem, akkor a továbbiakban, hogyan folytassam? - hiszen a fehérjém már 3g/tskg felett van egy picivel.
Szia Bence!
Valóban hülyeség a fehérjét a végtelenségig növelni, a testünk nem képes feldolgozni a hatalmas mennyiségű dózist. Nagyjából 2,5g/tskg-ra raknám, amit még a szervezet képes feldolgozni, de van olyan ember aki ennyit sem képes már feldolgozni. Egyáltalán nem kell egyenlő mértékben csökkentened - illetve növelned az arányokat. Illetve ekkora kalória mennyiségnél - és nem széthajszolt edzésekkel (heti 14-20 edzés) számomra elképzelhetetlen az, hogy a diéta miatt szédülsz. Mindenképp csináltass egy teljes vérképet, mert az is lehet, hogy "csak" egy gyulladás áll az egész hátterében, ezt azért merem ilyen bátran kijelenteni mert rendkívül tudatosan -profin vezetted eddig végig, ebből kifolyólag a fokozatosság elvét is láthatóan tartottad.
Minden tiszteletem és elismerésem! Remélem minél hamarabb helyre állnak a dolgaid!
S. L.
Üdvözlettel,
Schönekker László
2019-05-18 11:26:06

Szél.....


Megvásároltam a Biotech cég szálkásító csomagját,fehérjével.multivitaminnal és a zsírégetővel.\nBízom benne,hogy futó valamint kicsi erősítő edzéssel -csak tatásan-sikeresen megszabadulok az úszógumitól,mi nőtt ,:-)\nNem mellesleg egy kicsit a régi kondícióm visszanyerése is a cél.\nViszont a kérdésem a következő:\nMilyen adagolásban ,milyen napszakban,hogyan kombináljam ezeket a készítményeket?\nMikor célszerű beszedni,mekkora mennyiségben?\nMilyen edzés/ mozgástervet javasolsz?\nNéhány éve porckorongsérvem volt,amiből sikeresen felgyógyultam tornával,kíméletesebb emeléssel-így aztán az ugra-bugra ,nehéz-derék erőltető emeléseket kímélni kellene...\nFekvőtámasz kombinációk,húzódszkodás, óvatós egykezes súlyzózás vált be eddig,de szívesen megfogadom/ kipróbálom a tanácsaidat.\nSajnos az étkezésem főként hús és kevésbé zsírmentes formációban zajlik...de igyekszem ezen is folyamatosan változtatni a \"zöldfélék\" irányába...talán a kulcs az egyensúly megtartásában lehet...\nÖrömmel fogadom tanácsaidat és megköszönöm a segítségedet.\nTovábbi szép napot!\nÜdvözlettel:\nSzél Sándor\n\n
Szia Sándor!
Nincsen olyan nagy baj azzal az étkezéssel... Az én álláspontom a Tieddel azonos.. A szénhidrátokat fogd vissza, a zsírokat egészségesebbekre kell cserélni, de a mennyiségét nem kell minimálisra csökkenteni. Viszont igyekezz minden húsos étkezés mellé megfelelő / lehetőleg jóóóó sok / zöldséget fogyasztani.. NAgyon fontos, az emésztés, a savasodás és a sok rost miatt az anyagcsere tökéletes működése miatt is.

Mozgásban a porckorongsérvvel / még akkor is ha most tünetmentes / óvatosan kell azért bánni, de közel sem szabad mindent száműzni. Nagyon fontosa szempontodból a lassú végrehajtás, és ezáltal a szabályosságra való törekvés előtérbe helyezése. Cardionak is engedd el a futást.. lehetőleg ne ugrálj és crossfitt jellegű edzést is száműzzük teljesen az életedből. Klasszikus testépítő edzés kell nekünk, kombnálva a bicikli használatával. Edzések után iktass be mindig fél óra szobabiciklit! Pikk-pakk visszatér az az erőnlét!

A tápkiegek adagolása alapvetően a csomagoláson fel van tűntetve, ha nincsenek más, egyéb egészségügyi panaszaid, vagy különlegesebb igényeid, akkor kövesd nyugodtan azokat az utasításokat! :)

Sok sikert!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-12-03 14:11:39

Zolt.....


Hello!

Olyan problémám van, hogy negyedszerre "sérültem meg" úgymond, mert a tricepszem és a hátam, vállam egy nehéz fizikai meló után ha minden nap ugyanúgy nehéz fizikai melót csinálok, bekeményedik úgymond és mozdítani sem bírom, a fizikoterápia és masszázs hatására rendbejön, meggyógyul, de ebben szeretnék segítséget kérni.

1.) Ha nehéz fizikai munkát, feladatot csinál egy nap az ember, kb. mennyi idő kell ahhoz, hogy regenerálódjak úgy, hogy utána újra működőképes legyek?
2.) Ezt hogyan lehetne kiküszöbölni? Erősítsek a gyengébb testrészeimre még jobban, vagy van más módszer is?
3.) Szerinted tényleg hanyagoljam e az olyan feladatokat, meg "sportágat" ami engem testileg túlterhel és mindig sérülés lesz a vége? Azért kérdezem, mert az erősember téma mindig érdekelt engem, versenyeztem is helyi versenyeken, csak így negyedszerre azt érzem, hogy e téren takarékra kell tennem magam, mert nem lesz jó vége, hogy elég lenne karbantartani a testem és úgy edzenem...

Köszönöm a választ és a segítséget!

Üdvözlettel: Zoltán
Szia Zoltán!
A szívnek parancsolni nagyon nehéz.. Az okos dolog nyilván az lenne, ha visszavennél belőle, mégis nem tudom neked ezt tanácsolni, hiszen akkor hol marad az egyén, a lélek, és a boldogság?! :)
Inkább azt mondanám, hogy igyekezz minden nap 20-30 percet rászánni a teljes test nyújtására, emeld meg a vitamin és ásványianyag bevitelt, mellé a glutamint, valamint a bevitt folyadék mennyiségét ( itt kifejezetten a vízre gondolok) és az alvásét. Kizártnak tartom, hogy ne legyen visszafordítható ez a folyamat.
A másik kérdésedre látatlanban sajnos nem tudok tanácsot adni, hiszen az a vakvilágba kiáltás lenne..
Kitartást és sok sok sikert!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-11-06 13:15:41

Radn.....


Kedves László,

idén életmódváltásba kezdtem és elhatároztam, hogy megszabadulok a felesleges kilóktól.

Januárban kardio edzéseket végeztem egészen augusztusig. Ez meghozta a kívánt fogyást (97 kilóról - 84 kilóra fogytam), de sajnos a súlyzós edzés hiánya miatt jelentős izomzattól is megszabadultam.

Augusztusban elkezdtem konditerembe járni és ez további 2 kiló fogyást eredményezett. (jelenlegi súlyom 82 kg) Jelenleg a felsőtesem nagyon vékony, de a hasamon, derekamon és combbomon továbbra is látható felesleg.

Szeretném a felsőtestem minnél hamarabb felerősíteni/izmosítani, de szeretném a megmaradt felesleget eltüntetni az említett területekről.

Tudna nekem egy kis segítséget nyújtani abban, hogy milyen irányba kellene elindulni? Előbb szabaduljak meg a feleslegtől és utánna kezdjek el tömeget növelni? Esetleg már most lehetséges a tömegnövelés?

Köszönöm a segítséget!
Szia ZSolt!
Semmiképpen sem! NEm rontanám tovább a helyzetet, ha nem az a célod, hogy mindent elfogyj. Én a helyedben megtartanám a cardio edzéseket, de csakis és kizárólag a súlyzós edzések végén. Egy-egy fél óra elég..
Kezdj el intenzív 45-60 perces súlyzós edzéseket csinálni, 8-10 ismétlésekkel, edzésenként egy nagy és egy kis izomcsoport megedzésével. Mellé emeld meg az összetett szénhidrátok mennyiségét és a telítetlen valamint a többszörösen telítetlen zsírsavak fogyasztását. A fehérje természetesen folyamatosan mehet, ahogyan gondolom eddig is igyekeztél. Egy fehérje, egy multivitamin s egy cvitamin fogyasztása kezdetben elég, később pedig a kreatin és a glutamin kiegészítést preferálnám a helyedben! Ha bármiben tudnék a segítségedre lenni, írj nyugodtan!
Üdv és sok sikert!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-09-27 15:40:28

Kósa.....


Üdvözletem kedves László!
Segítségét szeretném kérni. Felfigyeltem rá, hogy vállaim eléggé ropognak, időnként a bal csuklóm nagyon szokott fájni ezek a fájdalmak edzés közben jönnek elő. E okból kipróbáltam a BiotechUsa arthro guard kapszulás termékét. Két hónapon folyamatosan szedtem, de nem nagyon tapasztaltam változást,hogy enyhültek e volna a fájdalmak. Esetleg nem megfelelő adagolásban szedtem a terméket, vagy hosszabb távon kellet volna.
Kérdésem az lenne hogy milyen edzés módszertan vagy technika segíthet ennek a minimálisra csökkentésében esetleg táplálékkiegészítő. Szeretnék inkába az edzések közben a gyakorlatok kivitelezésére figyelni nem pedig a ropogásokra és a csuklófájdalomra.
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Kósa Endre.
Szia Endre!
Sajnos, amit évek alatt koptatunk el, az nem áll helyre két hónap alatt! Én egyébként a folyékony változatát fogyasztom, és csak ritkán hagyok ki belőle egy-egy hónapot!
Próbálj meg az edzések intenzitásán ne a használt súlyok irányába eltolni, hanem a gyakorlatok teljes szabályosságára koncentrálni és a végrehajtás sebességére. Kitartást és mielőbbi javulást!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-08-27 17:00:17

Demet.....


Üdvözletem kedves László.
Segítségét szeretném kérni. Felfigyeltem rá hogy a jobb oldali izmok le vannak maradva a bal oldalamhoz képest. Persze azt tudom hogy nagyon kevés embernek egyforma mind a két oldala. Mégis úgy érzem ez nem csak a genetika hibája hanem annak is betudható hogy valamit nem csinálok jól. Kérdésem az lenne hogy milyen edzés módszertan vagy technika segíthet ennek a minimálisra csökkentésében. Szeretném javítani az esztétikai megjelenésem és sajnos a különbség a két oldalon szemmel jól látható.
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Demeter Sándor.
Szia Sándor!
Nem annyira bonyolult a helyzet azért, hiszen könnyen orvosolható. Remélem ezt most jó olvasni! :)
Annyit kell tenned, hogy elfelejted a fix pályás gépek használatát, el kell felejtened a rudak használatát és az edzéstervedet alakítsd át úgy, hogy minden gyakorlatot helyettesítesz illetve kiváltasz az egykezes alternatíváikkal. Nagyon gyorsan fel fog zárkózni a gyengébbik oldalad, ha pedig ez megtörténik, vissaztérhetsz a gépek és a rudak nyújtotta variálható edzésekhez! Kitartást
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-08-02 17:45:13

Lacca.....


Szia!

Szeretnék kb 5 kg-ot leadni de eléggé nehezen megy. Sőt ... Sajnos a plusz kilok a hasamon van lerakodva ami nehezen indul meg... Sajnos munkám miatt nm egységes az étkezés sem. Heti 2 alkalommal tudok fixen edzeni járni és L-carnitint is fogyasztok más nem. Hogyan tudnám jobban megindintani a hasi fogyást milyen termék célszerű meg?...
Szia Lacca!

Nem reménytelen a helyzeted, azt tudnám javasolni, hogy első körben próbálj meg egy harmadik edzést beiktatni, ami lehet futás, biciklizés, úszás ami sokat segítene az anyagcseréd beindításában! Második körben, kiegészítőnek javasolnám a HCA-t étkezések előtt, és a FIBER-t (ami egy rostkapszula) szintén étkezések előtt. Ezzel segíted elő a gyorsabb anyagcserét és a kevesebb zsír és szénhidrát felszívódást.
Sok sikert kívánok, ha bármiben tudok, örömmel segítek!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-07-31 18:15:50

Oliv.....


Szia Laci!
olyan kérdésem lenne hogy én elkezdtem edzeni kb egy éve tömegeltem,viszont egy időre abba hagytam az edzést kb fél évre meg nemigazán értem rá eljutni,és fljött egy kis felesleg.milyen edzést javasolsz a kardiózás mellett? illetve táplálkozásban egy kis segítséget ha kérhetnék?
köszönettel, Olivér
Szia Olivér!

A cardios edzéseket töikéletesen kombinálhatod a súlyzós edzésekkel, azon belül is a szuperszettet alkalmazva. Úgy csinálnám a helyedben, hogy 1 edzésen egy nagy és egy kis izomcsoportot edzenék meg, és a végére has- és gerincmerevítő izomzatot helyeznék el. Heti 3 súlyzós edzés és mellé heti 3 cardio (1 súlyzó- majd 1 cardo és így tovább). Már nagyon rövid idő alatt óriási változásokat fog eredményezni. Az étkezésben arra figyelj, hogy igyekezz teljes értékű élelmiszereket fogyasztani (barna rizs, bulgur, zabpehely, zöldségek, mértékkel gyümölcsök, magvak) Mellé pedig egy jó multivitamin - C vitamin, és egy fehérje ( B-Complex, Iso - Whey Zero, C-100).
Sok sikert kívánok, ha elakadnál kérdezz bátran!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-07-29 08:52:54

lajos.....


tiszteletem, kedves lászló . szeretnék egy kis tanácsot kérni, szeretnk felszedni pár kilogramot magamra , mert eléggé gebe vagyok . 174 cm 62 kg , de viszont nem mertem elkezdeni edzeni, mert kora szülött vagyok és van velem szuletett rendelleneségem, ( melkas deformitás) és a baloldalam izomaza lényegesen gyengébb mint a jobbé . nap mint nap fizikai munkát végzek, nem zavar benne a rendelenességem, csak esztétikailag , és szeretném kérdezni mit ajánlanál, nekem, edzésben , és b-usa termékekben , én a bcca t és a iso whey zerot :)
Szia Lajos!

Ugyan orvos nem vagyok, de ha a fizikai munka során nem zavar a deformitás, akkor azt gondolom, hogy nyugodtan edzhetnél is (persze ezelőtt konzultálj az orvosoddal is, de biztos vagyok benne, hogy nem fog eltiltani). Én heti 3 teljes testedzést javasolnék, hétfő - szerda - péntekre, rengeteg teljesértékű élelmiszerrel (bulgur, barna rizs, zabpehely stb.) Ezeknek magas a szénhidrát tartalmuk, ami miatt a te genetikádhoz fontos őket fogyasztani. Emellet a vörös- és fehérhúsok fogyasztása sem hagyható el, mivel magas fehérje tartalmuk miatt a tested az izomzatát ebből építi fel és látja el, valamint a normális hormonháztartás és egészséges immunrendszer működése miatt a telítetlen zsírsavak fogyasztása elengedhetetlen, ilyenek pl.: a pörköletlen magvak és a kókusz-zsír is. A BCAA fogyasztása a te esetedben jelenleg nem fontos, inkább naponta fogyasztanék 2 adag Iso-Whey zero-t Carbox-al kiegészítve, emellé pedig még egy jó Multivitaminra és C-vitaminra van szükséged amikre jó alternatíva a B-complex és a C-1000.
Ha bármiben tudok még segíteni, keress nyugodtan!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-06-07 12:51:32

Déne.....


Kedves Laci!

Szálkásítás alatt hány gramm fehérje/tskg-t javasolsz - minőségben elég jól közelít majd az étrend egy versenydiétához.

Illetve szerinted mennyire "jó ötlet" kihagyni a glutamint szálkásítás alatt?

köszönettel,
Dénes
Szia Dénes!
A glutamint egyáltalán nem hagynám el, sőt.. Sokkal inkább megemelném, hiszen a vázizomzatodnak közel a 70%-a ebből az aminósavból épül fel. Alapvetően fontos a diéta mellett is. Normál esetben 1,7-1,8 gramm fehérjét szoktam javasolni tstkg-onként, amit a verseny közeledtével én közel 3-ig fel szoktam vinni. Ennek ellenére azt a mennyiséget nem javaslom egész éves fogyasztásra! Sok sikert
Üdvözlettel,
Schönekker László
01
...