Szakértő válaszol
Nem: Férfi: Nő:
év
kg
cm
Frissítse be a képet!
Keresés
2018-11-06 13:15:41

Radn.....


Kedves László,

idén életmódváltásba kezdtem és elhatároztam, hogy megszabadulok a felesleges kilóktól.

Januárban kardio edzéseket végeztem egészen augusztusig. Ez meghozta a kívánt fogyást (97 kilóról - 84 kilóra fogytam), de sajnos a súlyzós edzés hiánya miatt jelentős izomzattól is megszabadultam.

Augusztusban elkezdtem konditerembe járni és ez további 2 kiló fogyást eredményezett. (jelenlegi súlyom 82 kg) Jelenleg a felsőtesem nagyon vékony, de a hasamon, derekamon és combbomon továbbra is látható felesleg.

Szeretném a felsőtestem minnél hamarabb felerősíteni/izmosítani, de szeretném a megmaradt felesleget eltüntetni az említett területekről.

Tudna nekem egy kis segítséget nyújtani abban, hogy milyen irányba kellene elindulni? Előbb szabaduljak meg a feleslegtől és utánna kezdjek el tömeget növelni? Esetleg már most lehetséges a tömegnövelés?

Köszönöm a segítséget!
Szia ZSolt!
Semmiképpen sem! NEm rontanám tovább a helyzetet, ha nem az a célod, hogy mindent elfogyj. Én a helyedben megtartanám a cardio edzéseket, de csakis és kizárólag a súlyzós edzések végén. Egy-egy fél óra elég..
Kezdj el intenzív 45-60 perces súlyzós edzéseket csinálni, 8-10 ismétlésekkel, edzésenként egy nagy és egy kis izomcsoport megedzésével. Mellé emeld meg az összetett szénhidrátok mennyiségét és a telítetlen valamint a többszörösen telítetlen zsírsavak fogyasztását. A fehérje természetesen folyamatosan mehet, ahogyan gondolom eddig is igyekeztél. Egy fehérje, egy multivitamin s egy cvitamin fogyasztása kezdetben elég, később pedig a kreatin és a glutamin kiegészítést preferálnám a helyedben! Ha bármiben tudnék a segítségedre lenni, írj nyugodtan!
Üdv és sok sikert!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-09-27 15:40:28

Kósa.....


Üdvözletem kedves László!
Segítségét szeretném kérni. Felfigyeltem rá, hogy vállaim eléggé ropognak, időnként a bal csuklóm nagyon szokott fájni ezek a fájdalmak edzés közben jönnek elő. E okból kipróbáltam a BiotechUsa arthro guard kapszulás termékét. Két hónapon folyamatosan szedtem, de nem nagyon tapasztaltam változást,hogy enyhültek e volna a fájdalmak. Esetleg nem megfelelő adagolásban szedtem a terméket, vagy hosszabb távon kellet volna.
Kérdésem az lenne hogy milyen edzés módszertan vagy technika segíthet ennek a minimálisra csökkentésében esetleg táplálékkiegészítő. Szeretnék inkába az edzések közben a gyakorlatok kivitelezésére figyelni nem pedig a ropogásokra és a csuklófájdalomra.
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Kósa Endre.
Szia Endre!
Sajnos, amit évek alatt koptatunk el, az nem áll helyre két hónap alatt! Én egyébként a folyékony változatát fogyasztom, és csak ritkán hagyok ki belőle egy-egy hónapot!
Próbálj meg az edzések intenzitásán ne a használt súlyok irányába eltolni, hanem a gyakorlatok teljes szabályosságára koncentrálni és a végrehajtás sebességére. Kitartást és mielőbbi javulást!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-08-27 17:00:17

Demet.....


Üdvözletem kedves László.
Segítségét szeretném kérni. Felfigyeltem rá hogy a jobb oldali izmok le vannak maradva a bal oldalamhoz képest. Persze azt tudom hogy nagyon kevés embernek egyforma mind a két oldala. Mégis úgy érzem ez nem csak a genetika hibája hanem annak is betudható hogy valamit nem csinálok jól. Kérdésem az lenne hogy milyen edzés módszertan vagy technika segíthet ennek a minimálisra csökkentésében. Szeretném javítani az esztétikai megjelenésem és sajnos a különbség a két oldalon szemmel jól látható.
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Demeter Sándor.
Szia Sándor!
Nem annyira bonyolult a helyzet azért, hiszen könnyen orvosolható. Remélem ezt most jó olvasni! :)
Annyit kell tenned, hogy elfelejted a fix pályás gépek használatát, el kell felejtened a rudak használatát és az edzéstervedet alakítsd át úgy, hogy minden gyakorlatot helyettesítesz illetve kiváltasz az egykezes alternatíváikkal. Nagyon gyorsan fel fog zárkózni a gyengébbik oldalad, ha pedig ez megtörténik, vissaztérhetsz a gépek és a rudak nyújtotta variálható edzésekhez! Kitartást
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-08-02 17:45:13

Lacca.....


Szia!

Szeretnék kb 5 kg-ot leadni de eléggé nehezen megy. Sőt ... Sajnos a plusz kilok a hasamon van lerakodva ami nehezen indul meg... Sajnos munkám miatt nm egységes az étkezés sem. Heti 2 alkalommal tudok fixen edzeni járni és L-carnitint is fogyasztok más nem. Hogyan tudnám jobban megindintani a hasi fogyást milyen termék célszerű meg?...
Szia Lacca!

Nem reménytelen a helyzeted, azt tudnám javasolni, hogy első körben próbálj meg egy harmadik edzést beiktatni, ami lehet futás, biciklizés, úszás ami sokat segítene az anyagcseréd beindításában! Második körben, kiegészítőnek javasolnám a HCA-t étkezések előtt, és a FIBER-t (ami egy rostkapszula) szintén étkezések előtt. Ezzel segíted elő a gyorsabb anyagcserét és a kevesebb zsír és szénhidrát felszívódást.
Sok sikert kívánok, ha bármiben tudok, örömmel segítek!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-07-31 18:15:50

Oliv.....


Szia Laci!
olyan kérdésem lenne hogy én elkezdtem edzeni kb egy éve tömegeltem,viszont egy időre abba hagytam az edzést kb fél évre meg nemigazán értem rá eljutni,és fljött egy kis felesleg.milyen edzést javasolsz a kardiózás mellett? illetve táplálkozásban egy kis segítséget ha kérhetnék?
köszönettel, Olivér
Szia Olivér!

A cardios edzéseket töikéletesen kombinálhatod a súlyzós edzésekkel, azon belül is a szuperszettet alkalmazva. Úgy csinálnám a helyedben, hogy 1 edzésen egy nagy és egy kis izomcsoportot edzenék meg, és a végére has- és gerincmerevítő izomzatot helyeznék el. Heti 3 súlyzós edzés és mellé heti 3 cardio (1 súlyzó- majd 1 cardo és így tovább). Már nagyon rövid idő alatt óriási változásokat fog eredményezni. Az étkezésben arra figyelj, hogy igyekezz teljes értékű élelmiszereket fogyasztani (barna rizs, bulgur, zabpehely, zöldségek, mértékkel gyümölcsök, magvak) Mellé pedig egy jó multivitamin - C vitamin, és egy fehérje ( B-Complex, Iso - Whey Zero, C-100).
Sok sikert kívánok, ha elakadnál kérdezz bátran!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-07-29 08:52:54

lajos.....


tiszteletem, kedves lászló . szeretnék egy kis tanácsot kérni, szeretnk felszedni pár kilogramot magamra , mert eléggé gebe vagyok . 174 cm 62 kg , de viszont nem mertem elkezdeni edzeni, mert kora szülött vagyok és van velem szuletett rendelleneségem, ( melkas deformitás) és a baloldalam izomaza lényegesen gyengébb mint a jobbé . nap mint nap fizikai munkát végzek, nem zavar benne a rendelenességem, csak esztétikailag , és szeretném kérdezni mit ajánlanál, nekem, edzésben , és b-usa termékekben , én a bcca t és a iso whey zerot :)
Szia Lajos!

Ugyan orvos nem vagyok, de ha a fizikai munka során nem zavar a deformitás, akkor azt gondolom, hogy nyugodtan edzhetnél is (persze ezelőtt konzultálj az orvosoddal is, de biztos vagyok benne, hogy nem fog eltiltani). Én heti 3 teljes testedzést javasolnék, hétfő - szerda - péntekre, rengeteg teljesértékű élelmiszerrel (bulgur, barna rizs, zabpehely stb.) Ezeknek magas a szénhidrát tartalmuk, ami miatt a te genetikádhoz fontos őket fogyasztani. Emellet a vörös- és fehérhúsok fogyasztása sem hagyható el, mivel magas fehérje tartalmuk miatt a tested az izomzatát ebből építi fel és látja el, valamint a normális hormonháztartás és egészséges immunrendszer működése miatt a telítetlen zsírsavak fogyasztása elengedhetetlen, ilyenek pl.: a pörköletlen magvak és a kókusz-zsír is. A BCAA fogyasztása a te esetedben jelenleg nem fontos, inkább naponta fogyasztanék 2 adag Iso-Whey zero-t Carbox-al kiegészítve, emellé pedig még egy jó Multivitaminra és C-vitaminra van szükséged amikre jó alternatíva a B-complex és a C-1000.
Ha bármiben tudok még segíteni, keress nyugodtan!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-06-07 12:51:32

Déne.....


Kedves Laci!

Szálkásítás alatt hány gramm fehérje/tskg-t javasolsz - minőségben elég jól közelít majd az étrend egy versenydiétához.

Illetve szerinted mennyire "jó ötlet" kihagyni a glutamint szálkásítás alatt?

köszönettel,
Dénes
Szia Dénes!
A glutamint egyáltalán nem hagynám el, sőt.. Sokkal inkább megemelném, hiszen a vázizomzatodnak közel a 70%-a ebből az aminósavból épül fel. Alapvetően fontos a diéta mellett is. Normál esetben 1,7-1,8 gramm fehérjét szoktam javasolni tstkg-onként, amit a verseny közeledtével én közel 3-ig fel szoktam vinni. Ennek ellenére azt a mennyiséget nem javaslom egész éves fogyasztásra! Sok sikert
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-05-11 22:34:53

Zolt.....


Hello!
Más szakértő azt írta, hogy: "A comb és fenék "túlzott" zsírosodásának hátterében az ösztrogén és a kortizol magas szintje állhat." Nos, ez a sok pániknak és stressznek is köszönhető, amikor ez a kettő dolog egy időszakban sűrűn fordulna elő?
Ha kókuszzsír és valamilyen növényi olaj és magvak keverékéből vajkrémet készítek, milyen magvakat ajánlasz pl.: a napraforgó (szotyi) helyett?

Köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel: Meszes Zoltán
Szia Zoltán!
Okozhatja az is természetesen, de azt gondolom, ha korábban is jellemző volt ezen a területen a hízékonyság, akkor sokkal inkább kell gondolni valamilyen hormonháztartás beli problémára. Erre itt van egy nagyszerű kiegészítő, ami biztosan javít majd ezen az elcsúszáson:
https://shop.biotechusa.hu/collections/best-sellers/products/tst-gh-300-g

Viszont... Nem kell feltétlenül csak innen megközelíteni a dolgot! Nekem például a hátam alsó, derék környéki részén jellemző fokozott víz visszatartás illetve laza zsírszövet építés. Nekem ez genetika, és ha mindenre odafigyelve diétázom, akkor eltűnik - igaz legesllegutoljára és a legnehezebben.. - Próbáld meg mérsékelni a szénhidrátok fogyasztását és zsírokkal fedezni a kieső kalóriákat. A kókuszzsír mellé az extra szűz olívaolaj remek kiegészítés, természetesen hidegen, főzés nélkül összedolgozva.

Sok sikert, Sch.Laci
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-05-11 17:52:47

Katon.....


Szia Laci, olyan kérdésem lenne hogy a lehető a lehető leggyorsabban tömeget növelni? Nagyon nehezen hízó vagyok és ha jön is fel pár kg az tiszta izom, ezt szeretném egy kicsit bepörgetni. Valami ötlet? Kreatin kúrán gondolkodom.

Köszi Csaba
Szia Csaba!
A kreatin remek választás, könnyen át lehet törni vele a holtpontokat, illetve remek segítség lehet a testsúly növelésében is. Mindenképpen javaslom! Azt is tudnod kell, hogy számodra szénhidrátokból nincsen olyan, hogy elég.. :)
Ezek mellé még olvass el egy-két cikket az oldalról, direkt tömegnöveléssel kapcsolatban, vannak kifejezetten hardgainereknek szólok is.. Ha bármi konkrétban tudok neked még ezen felül segíteni, akkor írj nyugodtan!
Üdv, Sch. Laci
Üdvözlettel,
Schönekker László
2018-02-19 08:42:57

Szab.....


Kedves László!

Jó pár éve már,hogy küzdök az edzéssel. Mindig is szerettem volna a magasságomhoz elérni a súlyomat és a fitness világában mozogni,versenyezni. Sajnos ektomorf testalakatom van, iszonyatosan nehezen hízok. Próbáltam étrendeket követni és táplálék kiegészítőket szedni az edzés mellett kisebb nagyobb sikerrel. Valamit biztos nem jól csinálok,mert a súlyom nem akar gyarapodni. Sokszor emiatt fel is adtam. Az idei évemet szeretném arra szentelni és innentől minden évemet hogy versenyzővé váljak a Men’s Physique kategóriában vagy amelyik illik hozzám. Szeretnék tanácsokat kérni mit,hogyan csináljak.
Szia Zoltán!
Remek célok, és hidd el, nem lehetetlen, mégha nehéz is néha.. Viszont a genetikádnak meg fogod köszönni, ha a diéta ideje jön.. Mások 12 heteket szenvednek, neked elég lesz 4 is :)
Irányvonalakban, szénhidrát! ez a szó az, amin folyton járnia kell az eszednek :) Testsúlykilonként 5-6 grammot is akár.. Nagy segítség ehhez a Carbox, vagy épp a Gainer tömegnövelő termékek. Ezt a mennyiséget célozzuk be, és ha megvan írj nyugodtan a következő lépcsőhöz!
Üdvözlettel,
Schönekker László
01
...