Szakértő válaszol
Nem: Férfi: Nő:
év
kg
cm
Frissítse be a képet!
Keresés
2017-08-11 17:22:04

Tamá.....


Kedves László!

Diétával, étkezéssel kapcsolatban szeretnék kérdezni tőled. Arról lenne szó, hogy elkezdtem a diétát, sikerült gyakorlatilag teljesen elhagynom a kenyeret, édességet, cukros lisztes mindenfélét, odafigyelek és heti 4x edzek is. Viszont egy valamiről nem tudok lemondani, vagy legalább is bődületesen nehéz nekem, az pedig a gyümölcs! Leginkább csak barackot és banánt, bár egyre többször eszem áfonyát, szedret is. Ennyi a bűnöm gyakorlatilag. Sok sok cikkben ecsetelik, hogy a gyümölcscukor nem a legjobb, főleg nem napközben (reggel edzem csak). A kérdésem az lenne, hogy tudnál-e tanácsot adni, hogyan tudnék megszabadulni a gyümölcstől?

Köszönöm:

Tamás
Szia Tamás!
Ebben ne kérd, hogy tanácsoljak, ugyanis nem fogok a gyümölcsök ellen beszélni. Én is fogyasztom, szimplán az időzítésen múlik. Pluszban próbálj meg alacsony glikémiás indexűek közül választani! A verseny szintű diéta nem egészséges, így átlag, hétköznapokra semmiképpen sem javasolnám.
Üdvözlettel,
Schönekker László
2017-08-09 22:04:48

Bél......


Helló László! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzád hogy lassan már 2 éve edzek és elég jól fejlődök, a testem minden pontjával meg vagyok elégedve kivéve eggyel nem és ez lenne a jobb mellizmom(egyértelmű a fejlődés de nem olyan szépen fejlődik formálódik mint a másik) ha lehet így fogalmazni. Minden gyakorlatnál figyelek a helyes kivitelezésre és arra hogy mind két oldalt egyaránt terheljem. Kérlek segíts , mivel tudnám a jobb mellizmomat a balhoz felhozn

Köszönöm válaszodat.
Szia!
Egy dolgot tehetsz.. Rövid ideig hagyd el a rudas, illetve a gépi gyakorlatokat. Helyette egykezes súlyzókkal támadd meg a lehető legtöbb szögből. Így rövidesen felzárkózhat majd. KItartást
Üdvözlettel,
Schönekker László
2017-08-09 21:24:17

Csete.....


Kedves Laci
Az én kérdésem az lenne hogy miközben "függök" a rúdon és pl térdemeléseket vagy hasonló gyakorlatokat végzek mivel tudnám megszüntetni hogy kb 4-5 ismétlés után ne kezdjek el himbálózni előre-hátra
Tudom hogy ez hülyén hangozhat, de válaszodat előre is köszönöm.
Szia!
Ismerem a problémádat! :)
A törzsizomzatod erősítésével el fogod tudni hagyni a lefele felvett lendületet, így a negatív szakasz is hasznosabb lesz, ráadásul nem is fogsz lengeni sem! Sok sikert!!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2017-08-04 12:30:37

Laci......


Szia Laci!

8 hónapja heti 4 alkalommal végzek súlyzós edzéseket. Újabban azonban elkezdett érdekelni a futás is. Tudom, hogy a legtöbben eltántorítanak ettől, mondván csak izomvesztést okoz. Kérdésem lenne, hogy neked mi a véleményed erről? Illetve hogyan előzhető meg az izomvesztés? (már amennyire lehet)
Szia!
A szervezeted ahhoz a terheléshez fog alkalmazkodni, ami őt rendszeresen éri. HA csak futsz, akkor arra rendezkedik be és nem cipel feleslegesen nagy izomtömeget. Ugyanez igaz fordítva is. Szóval ha kombinálod, nagy bajt nem csinálsz, és egészségesebb is leszel. Javaslom a magas BCAA és Glutamin alapú diétát, hiszen segít megőrizni a lehetőségekhez képest a legnagyobb mennyiségű izomzatot rajtad. Sok sikert!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2017-06-29 23:10:24

Gláz.....


Szia Laci!
Olyan kérdéssel fordulok hozzád hogy már 2 éve edzek ,és az izmokmeg is vannak ,csak az a baj hogy kevésbé feszesek ,ehhez mit javaslasz? vagy további diétával illetve szálkásítással feszesedni fognak? előre is köszi
Szia Péter!
Ez a te esetedben két tényezős dolog. Az egyik, hogy az izomérettséget nem elég még, illetve az is lehet, hogy a bevitt szénhidrát kevés kicsit, és így a raktárak nem telítettek, ami pedig a feszesség hiányában jelentkezhet. Próbáld kicsit megemelni.. Sok sikert
Üdvözlettel,
Schönekker László
2017-06-08 21:06:07

Dávi.....


Szia László!
Tanácsot szeretnék kérni tőled kezdő edzésről. Tavaly év elején döntöttem úgy, hogy le szeretnék fogyni. Sikerült 20 kilót leadnom, de még most sem tetszem magamnak. Úgy döntöttem eljárok terembe edzeni. Átmozgató edzéseket csinálok három hónapja. A kérdésem az lenne, hogy milyen súlyokkal és hány ismétlésszámmal edzek? Érdemes-e táplálékkiegészítőket fogyasztanom?
Szia Dávid!
A súlyokat nem tudom neked innen megmondani, de a 12-15 ismétlés legyen meg egyelőre még. Ez moderált súlyokat jelent és szabályos végrehajtást mellé. Én a kezdő vendégeimnek egy fehérjét / IsoWhey Zero/ egy multivitamint /Vitabolic/ és mellé egy L-Carnitinet szoktam javasolni.

Ha tudok a későbbiekben segíteni, kérdezz bátran!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2017-04-14 05:48:15

Tamas.....


Hello Laszlo !

Úgy tudom kezdő szinten edzésről edzésre növelni kell a súlyt ,mindig kicsit. Ez rendben van, azoknál a gyakorlatoknal mint pl. fekvenyomas ruddal ott egyik-masik oldalra fel tudok helyezni 1,25 tarcsat ami már 2,5 kg terhelés osszesen. Magyarul tudom kicsi leptekben növelni a terhelest.

Most jönne a kérdésem:
pl. váll izom edzesenel ahol egykezes oldalemeles van. Itt sulyzokent plusz 2,5 kg val növekszik a súly, de a vallaimnak egyenként sok a plusz 2,5 kg és nem bírom az előírt ismetlesszamon hozni. 3x12 nem megy, helyette csináljak pl. 3x8 ?
Majd a következő edzésen 3x9 ? Majd 3x10 Egészen addig amíg elerem újból a 3x12 ? Majd ezután fogjak nagyobb súlyt ?

Vagy hogyan lenne ideális hogy ne edzem túl magam és fenntartsam a progressziót ?

Koszonom

Tamás
Szia Tamás!
Az ötlet és a megoldás tökéletes! Egyébként lesz olyan, amikor nem tudsz emelni a súlyokon, de nem is feltétlenü kell mindig. Ezt érezni fogod. A lényeg, hogy a komfortzónádból lépj ki!
Sok sikert és kitartást!
Üdvözlettel,
Schönekker László
2017-04-12 19:59:22

csaba.....


szia ,az lenne a kerdesem hogy verseny elotti CH toltesnel mennyi g/kg az idealis?altalaban 8-10-rol olvasok,kiprobaltam a 10g/kg 2napon keresztul rizs es teljes kiorlesu tesztaval...az mintha sok lett volna nekem es raadasul az elso nap vegere mintha job lett volna vagyis a masidik nap nem valtozot semmit a forma.
Szia Csaba!
Én ezt soha nem grammoztam. Pont az a szépsége, hogy mindenkinek egészen más, akárcsak a bevált töltő 'kaja' is. Én mindig a formához mérten igazítom és nézem, ezért is kell a két nap töltés, hogy legyen idő óvatosan korrigálni!
Az egyébkémt nagyon dícsértes, hogy már most észrevetted, hogy neked sok!
:) Csak így tovább, sok sikert
Üdvözlettel,
Schönekker László
2017-04-04 10:11:42

Baran.....


Hogyan tudok versenyekre jelentkezni ?
Milyen kategóriák vannak számomra , vagy ezeket hol tudom megtekinteni ?
Kell e valamilyen egyesület tagja legyek vagy valamilyen igazolás, tagság, vagy valamilyen okmány ahoz, hogy tudjak versenyezni?
Szia!
Annyi kategória van már, amennyit nem szégyelnek. Ez azért jó, mert mindenki megtalálja a magához illőt, viszont követni és a kritériumokat számon tartani nagyon nehéz. Nézz ki egy versenyt, álmodd meg, hogy milyen fizikumot szeretnél és vágj bele. Nem kötelező sehova sem tartoznod, de abból a szempontból hasznos, hogy segítenek eligazodni ezekben a kérdésekben!
Sok sikert
Üdvözlettel,
Schönekker László
2017-04-02 19:20:35

Horv.....


Elsősorban a problémám az lenne, hogy gyors az anyagcserem és alig tudok hízni ektomorf alkattal. Az étrendem egyenlőre katasztrófa, ami van azt szoktam eszegetni. Babakoromban kezdtem el úszni egészen általános iskola végéig, rengeteg időt rászántam. Aztán voltam focizni, kosarazni, futni egyik sem jött be igazán, mert szálkás ugyan lettem tőle, de nem tudtam akkora izomtömeget produkálni amit szeretnék is. Szeretném újrakezdeni az úszást a hátam miatt, de nem tudom, hogy ez összeegyeztethető-e a tömegnöveléssel? Illetve tudnál adni tanácsokat az étkezésben? Napi hányszor és például miket? Esetleg valami táplálékkiegészitő jól jönne? Vitaminok,tömegnövelő, aminosavak? Illetve az edzéstervről is lenne pár kérdésem.

Válaszod előre is köszönöm! :)
Szia
Küldök neked néhány cikket, hogy kialakuljon valamilyen képed róla. Ha ezen felül lesz kérdésed, arra örömmel válaszolok.

https://biotechusa.hu/your-body/gyakran-ismetelt-kerdesek-a-tomegnovelokrol/
https://biotechusa.hu/your-body/tomegeljunk-de-megis-hogyan/
https://biotechusa.hu/your-body/alkattipusok-edzes-es-taplalkozas/
Üdvözlettel,
Schönekker László
01
...