Szakértő válaszol
Nem: Férfi: Nő:
év
kg
cm
Frissítse be a képet!
Keresés
2021-10-06 12:13:20

Poros.....


Olyan kérdéssel fordulnék Hozzád, hogy 63 éves apukamnak szeretnék vitamint.\nVolt neki nem egy nem kettő infarktusa, és szivbeteg. \nEz miatt milyen biotech vitaminokat szedhet?\nValaszod előre is köszönöm
Kedves Réka,

köszönöm a kérdésedet.

Ebben az esetben szuper választás a Cardio Pack ( Link viszont mindenképp javaslom, hogy egyeztessetek majd a kezelőorvossal/háziorvossal, hogy a terméket használhatja-e a gyógyszerei mellett!

Ha lenne még kérdésed, írj nyugodtan! Jó egészséget kívánok!

Üdv,
Sára
Üdvözlettel,
Somogyi Sára
2021-10-03 12:37:21

Kiss .....


Jó napot kívánok! \nEgy problémám van, hogy kollégista lettem. Nincs lehetőségem minden nap főzésre, mert a kollégium nem teszi lehetővé ezt. Első sorban izmosodni szeretnék. Vettem proteint, ezen kívül vitamin vagy élelmiszereket tudna ajánlani ? \nVálaszát előre is köszönöm.
Kedves Tamara,

köszönöm a kérdésedet.

Az egészséges táplálkozást megvalósítani nyilván úgy a legjobb, ha magadnak készíted az ételeket (vagy legalábbis az étkezéseid nagy részét te magad készíted ahelyett, hogy kész ételt vásárolsz). Egyébként nem is kell minden nap főzni, sőt! Több napra előre is főzhetsz, így akár heti 2, max 3 főzéssel megoldhatók az ebédek. A reggeliket és a vacsorákat már viszonylat könnyebb, azt úgyis többnyire frissen készíted, a kisétkezések meg nem is feltétlenül igényelnek főzést/sütést (pl.: joghurt, gyümölcs, pár szem olajos mag).

Az alábbiakban összegyűjtöttem néhány hasznos tippet, amit érdemes szem előtt tartani:
-egyél rendszeres időközönként, 3-5 alkalommal naponta (kiegyensúlyozott vércukorszint miatt miatt fontos!)
-reggelizz minden nap (szintén a vércukorszint alakulásában van fontos szerepe)
-fogyassz megfelelő mennyiségű folyadékot (szénsavmentes ásványvizet, ízesítetlen teát)
-az éttermi, gyorséttermi ételek helyett készítsd magadnak az ételeidet (többségében! Ha pedig kész ételt vásárolsz, mondjuk menzán ebédelsz, akkor majd tartsd szem előtt azokat a "szabályokat", amiket később részletezek.
-tervezz előre, főzz előre (amennyire lehetőséged van rá)
-kerüld a cukros, fehérlisztes péksüteményeket, édességeket, a hozzáadott cukrot (kávéban is!), a feldolgozott élelmiszereket, helyette fogyassz teljes értékű összetevőkből készülő élelmiszereket

Mire figyelj alapanyagválasztáskor?
-jó szénhidrát források: teljes kiőrlésű pékáruk és tészták, teljes kiőrlésű kovászos kenyér, barna rizs, basmati rizs, hajdina, köles, bulgur, quinoa, durumtészta, zöldségek, gyümölcsök
-jó fehérjeforrások: sovány húsok (csirke, pulyka, sovány marha), halak (pisztráng, lazac, busa, harcsa, tonhal), tojás, sovány tej és sovány tejtermékek, hüvelyesek
-jó zsírforrások: növényi olajok (olívaolaj, avokádó, avokádóolaj, lenmag olaj salátára). Érdemes az állati eredetű zsiradékok helyett a növényi eredetűeket előnyben részesíteni.

Néhány további hasznos tipp:
-reggelire válassz lassan felszívódó CH-forrásokat, pl.: zabkása, teljes kiőrlésű szendvics. Ilyenkor (reggel) érdemes kerülni a gyors vércukorszint emelő hatású élelmiszereket, mint pl.: joghurt, tej, gyümölcsök többsége. Ezek helyett szuper választás pl.: zabkásába túró, vagy víz helyett készítheted növényi tejjel is (hozzáadott cukormentes mandula- vagy kókusztejet javaslok), gyümölcsök közül pedig részesítsd előnyben a bogyós gyümölcsöket. Sós reggeli esetében pedig válassz teljes kiőrlésű kenyeret/pékárut, használj light sajtkrémet (vagy otthon készített zöldségkrémet), illetve valamilyen sovány fehérjeforrást válassz (csirkemellsonka, pulykamellsonka, főtt tojás, tonhal konzerv).
-kisétkezéskre (tízórai/uzsonna) nagyon jól beilleszthetők a picit gyorsabb vércukorszint emelő élelmiszerek, pl.: gyümölcsök, joghurt stb. (itt is érdemes nem önmagában enni egy almát, hanem mellé fogyassz pár szem olajos magot; ez is segíti lassítani a vércukorszint emelő hatást)
-ebédre: tányér fele legyen valamilyen zöldség, egy negyede fehérjeforrás (szelet hús, hal stb.), egy negyede gabona köret
-vacsorára: érdemes itt is valamilyen lassú felszívódású szénhidrátot választani, azt is kisebb mennyiségben, mint ebédre (ez lehet tk. szendvicsből melegszendvics, tk tortilla, hüvelyesek), de a főzelékek is szuper megoldások vacsorára (nem egy burgonyafőzelék, de mondjuk egy tökfőzelék pulykafasírttal jó választás).

Bővebb információt adagokról, étrend tippekről, receptekről az alábbi linken találsz: Link

Ami pedig az étrend-kiegészítőket illeti, azt alábbiakat javaslom:
Multivitamin For Women: 2x1 tabletta reggeli és ebéd előtt
BCAA Zero: egy adag edzés közben, vízzel hígítva
Iso Whey Zero: egy adag erősítő edzések után. Elsősorban erősítő edzések után javaslom, de használhatod nyugodtan ételek készítéséhez is, pl keverheted: joghurtba, zabkásába, turmixokba, gyakorlatilag bármibe, amiben feloldódik. Ilyenkor viszont nem szükséges teljes adagokban gondolkodni, elég lehet csak 5-10 g is belőle. Így egyszerre növeled az adott étel fehérjetartalmát és ízesíted is, cukormentesen.

Remélem, tudtam segíteni, de ha lenne még kérdésed, írj nyugodtan!

Üdv,
Sára
Üdvözlettel,
Somogyi Sára
2021-09-24 09:48:21

Majt.....


Jó napot kívánok! \nNehezen hízok, sovány testalkatom van,pedig sokat is eszek. Szeretném formásítani a testemet. Ezért az edzéssel szeretnék korrigálni rajta. Javasolna valami fehérje, szénhidráttartalmú tömegnövelőt?\nVálaszát előre is köszönöm.
Kedves Krisztina,

köszönöm a kérdésedet.

Ebben az esetben egy fehérje + szénhidrát kombinációt javaslok, egészen konkrétan ezt a két terméket: Iso Whey Zero + Carbox. Keverj egy adag Iso Whey Zero-hoz 10-15 g Carboxot, hígítsd 300-400 ml vízzel (vagy ízlésed szerint több/kevesebb vízzel) és fogyassz egy ilyen adagot edzések után. Ha pihenőnapod van, akkor is megihatsz egy ilyen kombinációt az egyik kisérkezéskor (pl.: tízóra vagy uzsonna), de alapvetően azt javaslom, hogy az étkezéseket inkább rendes élelmiszer formájában vidd be, ez inkább csak kiegészítés legyen. Emellett edzések közben fogyassz EAA Zero aminosavat, illetve vitaminokat javasolnék még: One-A-Day (1 tabletta reggeli előtt), D3-vitamin tabletta (1 db reggeli után), C-vitamin (1 tabletta reggeli előtt) és magnézium pótlásra Magnesium+Chelate (kapszula lefekvés előtt).

További termékek, amiket praktikusan be tudsz illeszteni a napjaidba: Zero Shake, Protein Bar, Vegan Protein Bar, Oat and Nuts, Oat and Fruits, Nuts and. Honey, Nuts and Fruits - ezek mind segíthetnek emelni a napi energiabeviteled, de hangsúlyoznám, hogy ne ezekre alapozz, ezek inkább az étrend színesítésére szolgáljanak.

Ha lenne még kérdésed, írj nyugodtan!

Üdv,
Sára
Üdvözlettel,
Somogyi Sára
2021-08-11 23:56:16

Lőri.....


Szia. Érdeklődni szeretnék hogy a hca-cla kombináció jó lenne e az utolsó 7 kiló ledobásához 2-3 hónapja stagnál a súlyom és nem nagyon akar megindulni szeretnék valami kis “csodaszert” bedobni:) heti 3-4x edzem 50 perc kardio melle 1500-1700 kalóriás étrend alacsony szénhidrát tartalommal napi 5x étkezés.\nVálaszodat előre is köszönöm \nLőrincz Karina
Kedves Karina,

köszönöm a kérdésedet.

Többféle testsúly-kontroll formulánk is van, koffeines és koffeinmentes. Itt elsősorban az dönt, hogy mekkora feleslegtől szeretnél megszabadulni.

Mikor érdemes koffeinmentes terméket választani? (pl.: Super Fat Burner, Mega Fat Burner, CLA, L-karnitinek)
-ha 10 kg-nál nagyobb a súlyfelesleg
-koffeinérzékenység, magas vérnyomás esetén
-első terméknek (ha még korábban nem használt ilyen jellegű terméket)

Mikor érdemes koffein tartalmút választani? (pl.: Thermo Drine Liquid/kapszula, Shaper, Black Burn italpor/kapszula stb.)
-10 kg-nál kevesebb felesleg esetén
-ha nincs probléma a koffeinnel
-rendszeres, aktív sport mellett

A fentiek alapján abszolút választhatsz koffeinest, pl.: Shaper vagy Thermo Drine, de választhatod a Carni Elite + Synephrine kombót is.

Ha pedig inkább koffeinmentest szeretnél, akkor a Carni Elite-et javasolnám. Ebből fogyassz 3 kapszulát edzések előtt, pihenőnapokon pedig étkezés előtt (ilyenkor akár elosztva is beveheted őket).

Fontos, hogy ha koffeinest választasz, akkor annak szedésében érdemes lesz majd szünetet tartani legalább 3 hétig, miután elfogyott egy doboz.

Ami pedig a többi kiegészítőt illeti: BCAA Zero-t javaslom még edzések közben, előtte pedig használhatsz L-karnitint is.

A fentiek mellett pedig elengedhetetlen a megfelelő táplálkozás, hiszen az is lehet, hogy túl alacsony az energiabeviteled, akár a CH beviteled is és emiatt sem tudsz fogyni.

Remélem, tudtam segíteni, de ha lenne még kérdésed, írj nyugodtan!

Üdvözlettel,
Sára
Üdvözlettel,
Somogyi Sára