Szakértő válaszol
Nem: Férfi: Nő:
év
kg
cm
Frissítse be a képet!
Keresés
2020-06-03 21:01:12

Radas.....


Sziasztok! Az lenne az én kérdésem, hogy hogyan tudnék növelni a tömegemen a legkönnyebb módon, elszeretnek kezdeni edzeni és izmosodni/erősödni, viszont nagyon sovány vagyok és nem tudom mégis hogyan álljak neki ennek az egésznek, előre is köszi a választ skacok!\nUi.: Team Sportaholic
Kedves Kevin,

Ha teljesen kezdő vagy, először meg kell ismerkedned a konditermi gépek és súlyok világával. Ezt legkörültekintőbben szakértő vagy hozzáértő ismerős bevonásával, utánaolvasás, információszerzés mellett tudod megtenni. Tehát el kell sajátítanod a gyakorlatok helyes kivitelezését, meg kell tanulnod, hogy melyik gép és gyakorlat mire jó, ki kell alakítanod egy személyre szabott, megfelelő edzéstervet. Kezdőként a fejlődés is sokkal gyorsabban meg fog indulni az első időszakban. Ezt követően célszerű egy megfelelő táplálkozási rutint is kiépítened. Mivel még fiatal vagy, egyáltalán nem vagy elkésve ezekkel a dolgokkal. Elöljáróban azt a tanácsot adnánk, hogy ne a legkönnyebb, hanem a leghatékonyabb és legtartósabb megoldás(ok)ra törekedj! Szemezgess a videóink közül is, segítségedre lesznek. Ha pedig konkrét tervekre lenne szükséged, nézz szét a weboldalunkon (sportaholic.hu). Sok sikert kívánunk!
Üdvözlettel,
Sportaholic
2020-06-03 21:01:07

Radas.....


Sziasztok! Az lenne az én kérdésem, hogy hogyan tudnék növelni a tömegemen a legkönnyebb módon, elszeretnek kezdeni edzeni és izmosodni/erősödni, viszont nagyon sovány vagyok és nem tudom mégis hogyan álljak neki ennek az egésznek, előre is köszi a választ skacok!\nUi.: Team Sportaholic
Kedves Kevin,

Ha teljesen kezdő vagy, először meg kell ismerkedned a konditermi gépek és súlyok világával. Ezt legkörültekintőbben szakértő vagy hozzáértő ismerős bevonásával, utánaolvasás, információszerzés mellett tudod megtenni. Tehát el kell sajátítanod a gyakorlatok helyes kivitelezését, meg kell tanulnod, hogy melyik gép és gyakorlat mire jó, ki kell alakítanod egy személyre szabott, megfelelő edzéstervet. Kezdőként a fejlődés is sokkal gyorsabban meg fog indulni az első időszakban. Ezt követően célszerű egy megfelelő táplálkozási rutint is kiépítened. Mivel még fiatal vagy, egyáltalán nem vagy elkésve ezekkel a dolgokkal. Elöljáróban azt a tanácsot adnánk, hogy ne a legkönnyebb, hanem a leghatékonyabb és legtartósabb megoldás(ok)ra törekedj! Szemezgess a videóink közül is, segítségedre lesznek. Ha pedig konkrét tervekre lenne szükséged, nézz szét a weboldalunkon (sportaholic.hu). Sok sikert kívánunk!
Üdvözlettel,
Sportaholic
2020-06-01 13:58:04

Bende.....


Heló! Tanácsot szeretnék kérni tőletek,mert szeretnék tömeget növelni mivel jelenleg nem vagyok Teljesen megelégedve a formával.Cél lenne kb 5-6 kg-ot izmot felépíteni.Most 65kg vagyok.Szerintetek milyen edzéstervet lenne érdemes követni,és milyen diétát ajánlotok?Mivel most már szeretnék odafigyelni az egészséges étkezésre is.\nVálaszotokat előre is köszönöm!!
Szia! Ami az edzéstervet illeti, érdemes fokozatosan áttérned az alacsonyabb ismétlésszámokra (4-8) és relatíve nagyobb súlyokra, természetesen csak a szabályos kivitelezés keretein belül. Szintén hatékony társaid lehetnek a tömegnövelésben az alapgyakorlatok és az összetett gyakorlatok (pl. guggolás, elemelés/felhúzás, fekvenyomás). Az étrend tekintetében mehet a magasabb zsír- (0,9g/tskg) és szénhidrátbevitel (4-4,4g/tskg), illetve elegendő fehérjével is érdemes kalkulálni (2,2g/tskg körül). Az "Így kezdtem el újra fejlődni 5 év után" c. videónk sokat segíthet a témában, illetve érdemes megnézned a tömegelés tévhitekről készített epizódunkat is. Sok sikert kívánunk!
Üdvözlettel,
Sportaholic
2020-05-28 20:15:42

Farka.....


Szia lenne egy kérdésem másfél évvel ezelőtt kesztem el edzeni 103 kg voltam sikerült le fogynom 80 kg ra de egyszerüen nem szálkásotam le 2 hónapja követtem a ketógén diétát de egyszerüen nem látók szemmel látható különbséget. Nézeketem a videokat hogy hogyan kell le szálkásitani és csak aszt halom hogy kaloria deficit szerinted nekem jo lenne ez vagy maradjak \n a ketogén diétánál szeretnék egy jo nyári formát tik hogyan szállkásitotok le tudnátok nekem irni egy szálkasito étrendet annak nagyon hálás lennék előre is köszönöm a választ.
Kedves Verro,

A fogyás, szálkásítás titka egyszerű: az általad említett kalóriadeficit, ami azt jelenti, hogy kevesebb kalóriát juttatsz a szervezetedbe, mint amennyit aznap elégetsz. Javasoljuk megtekintésre a kalóriaszámolgatásról készített videónkat, abban ismertetjük, hogy pontosan hogyan tudod kiszámolni a számodra ideális makrotápanyag értékeket, illetve miképpen célszerű ennek alapján összeállítani a célodnak megfelelő étrendet. Ha kalóriadeficitben vagy, be fog indulni a fogyás, ez törvényszerű. (A ketogén diétát inkább időszakos alkalmazás mellett szoktuk javasolni)
Üdvözlettel,
Sportaholic
2020-05-28 17:27:01

Juhá.....


Szia,Sziasztok! Az a kérdésem lenne, hogy a heti 5 Kick-Box edzés mellett szerintetek, ha kedden, csütörtökön, szombaton (a vasárnap az pihenő nap) otthon edzek (csak a klasszikusok fekvőtámasz minden verzióban bicepszezés telepakolt iskolatáskával STB...) az hozhat nekem látványos izomfejlődést a jövőben? (persze, kemény munka mellett)\nVálaszod/válaszotokat előre is köszönöm szépen, és elnézést, ha nem volt egyértelmű, és összeszedett a kérdés.
Kedves Bálint,

Abszolút fejlődhet számottevően az izomzatod otthon is, főleg, ha kezdő vagy ebben a tekintetben. Persze drasztikus eredményeket nem kell várni, ugyanakkor ez nem is probléma, hiszen esetedben a Kick-Box miatt nem is célravezető a túl nagy izomtömeg. Kiegészítésre, erőnlét fejlesztésére tökéletes lehet az otthoni mozgás.
Üdvözlettel,
Sportaholic
2020-05-26 13:32:32

Dáni.....


Szeretnék elkezdeni komolyabban edzeni teremben, és azt szeretném kérdezni hogy milyen fehérjét illetve bcaa tudtok ajanlani szamomra? (Anyagi kereslet szűkös)
Kedves Dániel,

Amennyiben szűkös a kereted, a BCAA helyett inkább egy vitamin készítményt javasolnánk, a One-A-Day például megfelelő opció lehet számodra. Ami a fehérjét illeti, az Iso Whey Zero mindig kiváló választás. Glutén-, laktóz- és hozzáadott cukormentes, rengeteg finom ízben kapható, gyorsan szívódik és könnyű emészteni. Edzést követően vagy reggeli zabkásába/rizskásába tökéletes. A napi ajánlott adagolást (maximum 2x1 adag /25g/) ne lépd túl, a fehérjepor a megfelelő - főtt ételből származó - tápanyagbevitel kiegészítésére szolgáljon!
Üdvözlettel,
Sportaholic
2020-05-26 13:29:06

Dáni.....


Azt lenne a kérdésem hogy mivel most szeretnék elkezdeni edzeni, és még nem tehetem meg hogy terembe járjak, ezért az lenne a kérdésem hogy otthoni edzésben tudnátok e segíteni
Kedves Dániel,

Természetesen, a járvány által előidézett körülmények miatt március óta az egyéni lehetőségekhez igazított otthoni programok készítésével is foglalkozunk. Megtalálod a kapcsolódó szolgáltatásainkat a sportaholic.hu-n, "Szolgáltatások" menüpont "Otthoni edzésprogram" fül alatt.
Üdvözlettel,
Sportaholic
2020-05-26 11:23:29

Preim.....


Szép jó napot kívánok. Olyan kérdéssel fordulok önökhöz, hogy jövő hónapba szeretnék elkezdi edzeni sajnos egy 10 15 kg súlyfelesleggel vagyok perpillanat. Elég sok felesleg a hasamon van, és hogy milyen edzéseket ajánlana súlyzós edzésekkel. Nagyon kezdő vagyok sajnos ebben a dologba, azt már tudom hogy miket kellene szednem közbe meg a diéta persze. De maga az edzés tervet meg, hogy miket kéne csinálni abba sajnos nem tudok semmit. Előre is köszönöm szépen mielőbbi válaszát. Üdvözlettel : Preimayer Krisztián
Kedves Krisztián,

Mindenképpen fontos a fokozatosság jegyében kezdeni az edzést. Az első néhány hétben heti 3 súlyzós edzést javasolnánk, mindegyik végén 40-50 perc monoton kardió mozgással (futópados futás, emelkedős séta, bicikli). Az izomcsoportok szerinti felosztásra ideális megoldás lehet a következő: 1. edzésnap - mell, váll, has ; 2. edzésnap - láb, vádli ; 3. edzésnap - hát, kar, has. Izomcsoportonként 2-3 gyakorlat megfelelő lehet. Gyakorlati tapasztalat hiányában - a megfelelő technikai kivitelezés érdekében - célszerű szakember segítségét igénybe venni a kezdő fázisban. Emellett természetesen az étkezésnek is óriási szerepe lesz a súlyvesztésben, formásodásban. Sok sikert kívánunk!
Üdvözlettel,
Sportaholic
2020-05-25 12:36:36

Dávi.....


Tisztelt Sportaholic!\n\nElőször is nagyon örülök, hogy tőletek is lehet kérdezni ilyen formában.\nA kérdésem az lenne, hogy endomorph nőnek milyen edzéstervet ajánlotok?\nKorábban heti 5-6 súlyzós edzésem volt, a láb és hát edzés edző mellett végeztem, de fogyás helyett inkább vastagodtam. (Előtte 43 kg(anorexia) voltam, majd 70 kg ra sikerült felhízni(szégyellem is))\nMost csökkentettem a szénhidrátot napi 80g ra, korábban 140g lehetett. A karantén alatt, (sajnos súlyok hiányában) sajáttestsúlyos edzés és futás fogyást eredményezett, aminek örülök. Ezek szerint nem nekem való a kondi, de remélem tévedek.\nZoárdnak sok sikert kívánok a vizsgákhoz, Bálintnak pedig köszönöm a motivációt!\nVálaszotokat előre is köszönöm!\nTisztelettel:\nDávid Tamara
Kedves Tamara!

Köszönjük szépen a kedves szavakat! A testalkatodból adódóan valószínűleg magasabb a testzsírszázalékod, a konditermi edzés hatására pedig - az izmok növekedésével - még robosztusabb esztétikum alakulhat ki. A saját testsúlyos edzés során eleve nem választhatunk nagyobb terhelést testünk tömegénél, ez okozhatta esetedben azt, hogy az előbbi jelenséget nem tapasztaltad a karantén alatt. Nem jelentenénk ki, hogy a konditermi edzés nem neked való, ugyanakkor mindenképpen a szuperszetteket, óriásszetteket, magas pulzustartományú köredzéseket részesítenénk előnyben az összetett gyakorlatokkal szemben. Ezeket a technikákat továbbá mindenképpen érdemes nagyobb számú kardióval (heti 4-5 is mehet) kiegészíteni, az intervall és a monoton megoldást vegyítve. Összegezve, számodra egy hibrid program lehet a legmegfelelőbb, ami tartalmaz "pörgős" konditermi edzéseket, saját testsúlyos edzéseket illetve különálló kardió blokkokat is. Nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy az endomorph felépítés esetén fokozott figyelmet kell szentelni a táplálkozásnak; jó minőségű zsírok (nem túl magas arányban) és fehérje, lassú felszívódású szénhidrát, azonos időpontokban történő étkezés, nassolás-tartósítószerek-túlzottan sós vagy cukros ételek kerülése.
Üdvözlettel,
Sportaholic
2020-05-20 13:55:51

Marce.....


Szép napot! El szeretnék kezdeni szálkásítani. Elég ha súlyzós edzést végzek és kalória deficitben vagyok? Vagy ha iktatok be még HIIT edzést a pihenő napokon akkor jobb zsírcsökkenést érhetek el? Előre is köszönöm.
Kedves Marcell,

Ha le akarjuk egyszerűsíteni a képletet, a kardió (intervall, HIIT stb.) gondoskodik a zsírbontásról, a súlyzós edzés pedig a tónusos izmokért felel. Egy hatékony szálkásításnak mindkét edzésforma fontos eleme, nem megfeledkezve természetesen az általad is említett kalóriadeficitről, illetve a magasabb fehérjebevitelről (a jelentős izomvesztés elkerülése végett).
Üdvözlettel,
Sportaholic
01