Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Étvágycsökkentő ételek

2013-02-26 11:56:00

A diétázók nagy ellensége az éhség és a nagy étvágy. A jó hír viszont, hogy ez az ellenség néhány trükkel könnyedén legyőzhető.

Lássuk csak milyen étvágycsökkentő ételek vannak!

A legtöbb étvágycsökkentő étel magas rosttartalmú zöldség, melyek rosttartalma a gyomorban megduzzad, kitágul, teltségérzetet kelt anélkül, hogy felesleges kalóriákat vinnénk be. Amellett, hogy csökkentik az étvágyat, hozzájárulnak a normális anyagcseréhez, így a súlyvesztéshez és a jó megjelenéshez is./sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1344/o_zoldsegekl_20130215143410.jpg

A következő csoport a magas jódtartalmú élelmiszerek. A jód segíti a pajzsmirigy működését, mely szabályozza az anyagcserét. Jódban gazdag minden tengeri hal és egyéb tengeri élőlények, de a körte, hagyma is, illetve a jódozott só, bár helyette még jobb tengeri sót használni.

Javítják a hangulatot és csökkentik az étvágyat azok a termékek, melyek a szerotonin szintet növelik: sajtok, túró, zabpehely, banán, diófélék, hüvelyesek–különösen a bab, a lencse, a borsó.

Közismert tény, hogy a csokoládé javítja a hangulatot, de nem mindegy, hogy milyet választunk. A tejcsokoládé nem, hogy elvenné az étvágyat, de meg is növeli azt. Ellenben az étcsokoládé hozzájárul az étvágy csökkentéséhez, sok dietetikus ajánlja, hogy egy nehéz munkanap után 2-3 kocka étcsokoládét együnk, így a minimálisra csökkentjük az étvágyat és este elég lesz egy könnyű, kalóriaszegény vacsora is./sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1344/o_Fotolia_17877640_M_20130215143345.jpg

A vércukor normál szinten tartásához elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű Króm bevitele, így az étvágy is csökkenthető. Remek krómforrások a búza, búzadara, búzacsíra, sörélesztő, máj, feketebors, citromfű, sajt.

A magas cukor, zsír és kalóriatartalmú édességek és sütemények helyett együnk inkább gyümölcsöt, aszalt gyümölcsöt, mézet. A fruktóz tökéletesen helyettesíti az édességet, de sokkal kevesebb kalóriát tartalmaz, mint a klasszikus sütemények és az éhségérzetet is csökkenti.

A víz és a gyümölcslé is csökkenti az éhségérzetet. Leginkább szénsavmentes ásványvizet igyunk és lehetőleg ne közvetlenül étkezés után (20-30 percet várjunk), mivel ez lassítja az emésztést, azáltal, hogy a gyomorsavat felhígítja.

Csökkenti az étvágyat a gyömbértea is. Reszeljünk le egy gyömbért, adjunk hozzá egy teáskanál mézet és forrázzuk le. Fogyasszuk étkezés előtt: csökkenti az étvágyat, javítja az anyagcserét és növeli a szexuális aktivitást./sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1344/o_Fotolia_16726854_S_20130215143751.jpg

Az ebéd előtti étvágy jelentősen csökkenthető, ha bőséges reggelit fogyasztunk: 2 evőkanál zabpehely, 1 evőkanál dió, fél narancs, egy reszelt alma, 1 evőkanál méz és 1 pohár natúr joghurt keveréke.

Ha nagyon erős az éhségérzetünk, akkor a következő nem túl közismert szendvicset fogyaszthatjuk: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér és szeletelt banán. A teljes kiőrlésű kenyérnek magas a rosttartalma, a banánnak a glükóztartalma, így a gyomor azonnal elkezd dolgozni és jelzi az agynak, hogy tápanyagot kapott a szervezet.

Ebédre együnk sűrű levest, zöldséggel, csirkehússal, hallal. Ez eltelíti a gyomrot, így kevesebb kalóriát fogyasztunk a főétellel.

Étkezések között, ha szükséges, együnk egy szelet zsírszegény sajtot, natúr joghurtot, kefírt, főtt tojást, igyunk zöld teát kevés mézzel.

Ezzel a pár trükkel sokkal könnyebb lesz átvészelni a diétát.

Vingender Ági


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

rost » diéta » fogyókúra » sóvárgás » étvágycsökkentés » étvágy » éhség » BioTechUSA » jódtartalmú élelmiszerek » magas rosttartalmú zöldségek » étvágycsökkentő ételek » rostok » étrend »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

L-Carnitine + Chrome - 500 ml

L-Carnitine + Chrome - 500 ml

FOLYÉKONY L-KARNITIN HOZZÁADOTT KRÓMMAL ÉS B5-VITAMINNAL. 1050 MG L-KARNITINT TARTALMAZ ADAGONKÉNT.
Megveszem
Fat Control - 120 rágótabletta

Fat Control - 120 rágótabletta

NARANCS ÍZŰ RÁGÓTABLETTA, ROSTTAL, INULINNAL ÉS VITAMINOKKAL.
Megveszem
Thermo Drine - 60 kapszula

Thermo Drine - 60 kapszula

SPORTTÁPLÁLÉK-KIEGÉSZÍTŐ, ZÖLD TEA KIVONATTAL, KOFFEINNEL ÉS HCA-VAL, HOZZÁADOTT L-KARNITINNEL ÉS KRÓMMAL.
Megveszem
Super Fat Burner - 120 tabletta

Super Fat Burner - 120 tabletta

SPORTTÁPLÁLÉK-KIEGÉSZÍTŐ KOLINNAL, L-LIZINNEL ÉS L-KARNITINNEL. A KOLIN RÉSZT VESZ A NORMÁL ZSÍRANYAGCSERÉBEN.
Megveszem
Spirulina - 100 tabletta

Spirulina - 100 tabletta

A SPIRULINA OLYAN EGYSEJTŰ ÉDESVÍZI ALGA, AMELY TÖBB MINT 100 ÉLTETŐ ANYAGOT TARTALMAZ, ÚGY, MINT VITAMINOKAT, ÁSVÁNYI SÓKAT, FEHÉRJÉKET ÉS MÁS HATÓANYAGOKAT.
Megveszem
Mega Fat Burner - 90 tabletta

Mega Fat Burner - 90 tabletta

SPORTTÁPLÁLÉK-KIEGÉSZÍTŐ ROSTOKKAL, L-KARNITINNEL, ZÖLD TEA KIVONATTAL, KOFFEINNEL ÉS KRÓMMAL.
Megveszem
Ultra Loss - 500 g

Ultra Loss - 500 g

ÍZLETES TURMIX POR 50%-OS FEHÉRJE TARTALOMMAL, HOZZÁADOTT L-KARNITINNEL, KRÓMMAL, KITOZÁNNAL ILLETVE VITAMINOKKAL. ÉLELMI ROSTBAN GAZDAG. 96 KALÓRIA/ADAG.
Megveszem
Fat-X - 60 tabletta

Fat-X - 60 tabletta

Növényi kivonatokat, kitozán rostot és HCA-t tartalmazó stimuláns-mentes készítmény, L-tirozinnal és a zsírsavak anyagcseréjét segítő cinkkel és más ásványi anyagokkal.
Megveszem
Iron Meal - 7x50 g

Iron Meal - 7x50 g

Magas fehérjetartalmú étkezéshelyettesítő italpor, hozzáadott vitaminokkal, emésztést segítő rostokkal, fehérjebontó enzimmel és édesítővel!
Megveszem

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Protein Fuel