Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

BCAA információk

2015-12-14 11:24:00

Bizonyára innen-onnan már hallottál az aminosavakról és arról is, hogy edzés előtt-után érdemes alkalmazni őket. Miért is olyan fontos plusz fehérjékhez juttatni a szervezeted? Mit is takar valójában a BCAA kifejezés? Íme, egy rövidke cikk az elágazó láncú aminosavak fontosságáról.

A fehérjék építőköveit nevezzük aminosavaknak

BCAA Flash ZERO - 360 gSzerveink, izomzatunk alkotórésze, de részt vesznek a test anyagcsere-folyamataiban, szerepet játszanak az enzimek és hormonok működésében is. Elkülöníthetjük őket aszerint, hogy szervezetünk képes-e a bevitt tápanyagokból előállítani vagy sem, illetve lesarkítva megkülönböztethetjük őket a betöltött funkcióik szerint is.

Nem esszenciálisak tehát azok az aminosavak, amelyeket a test elő tud állítani a kapott táplálékból. Félig-esszenciálisnak nevezzük azon aminosavakat, amelyeket ugyan előállít a szervezet, de nem elegendő mennyiségben. Valamint léteznek esszenciálisak, melyeket étkezések során külön bevitellel, illetve táplálékkiegészítő-használattal tudunk bevinni a szervezetbe.

A BCAA is esszenciális aminosav, három aminosav együttese pontosabban

Az izoleucin, leucin és valin  alkotta triumvirátus elengedhetetlen kiegészítője az edzéseknek. Izomszöveteink 35%-a ebből a három aminosavból áll, méghozzá 2:1:1-es arányban (sorrendben leucin, valin, izoleucin), ezért a hatékony felszívódás érdekében ilyen arányú aminosav-kiegészítőt érdemes használnod. De mégis miért fontos?

  • segíti az izomtömeg növekedését
  • képes meggátolni a katabolikus (leépítő) folyamatokat
  • kitolja az izom savasodását, ezáltal intenzívebb állóképességet biztosít
  • támogatja az izomregenerációt, sport/izomsérülések esetében is
  • serkenti a mentális fókuszt, koncentrációképességet

Mikor és mennyit?

  • edzés előtt és után minimum 5-5g BCAA-t vegyél magadhoz
  • tablettás verzióban edzés előtt fél órával, edzés után 1 órán belül
  • folyékony vagy por formátumban edzés előtt 15-20 perccel, edzés után 1 órán belül
  • az ízesített verziókat lehet edzés közben is fogyasztani, de szerintem ideálisabb előtte és utána, hiszen a szervezet edzés alatt nem az emésztésre koncentrál :)
  • a bevitt mennyiséget növeld szálkásító diéta idején vagy sérülés esetén, kb. napi 20g elfogyasztása ideális

Kővágó Heni


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

Kővágó Heni » mikor » aminosav » mennyit » BioTechUSA » táplálék-kiegészítő » bcaa »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Kiss Jenő gyilkos versenyprogramja - 3. rész