Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Hajnali hősök

2016-12-12 09:09:00

Nem akarok Nektek semmit eladni (amit ne szeretnétek megvenni), nincs a tarsolyomban egy újabb; brit kutatók által igazolt edzéselméleti csodamódszer… Egyszerűen csak egy érzést akarok megosztani Veletek, mert én is egy hétköznapi ember vagyok, és amikor mások írásaival találkozom, nagyon megnyugszom, hogy nem vagyok egyedül! Ha éjjeli bagoly vagy, akkor is olvass tovább, hátha megragadnak a soraim, és leteszteled.

 

Dolgos mindennapok kontra téli sötétség

Ebéd után sokszor érzem, hogy visszagörnyedni a gép elé; nem segíti az emésztést, a tápanyagok beépülését, rám tör a kajakóma. Ezért számomra a legideálisabb az lenne, ha nap közben, a munkát megszakítva, elugorhatnék mozogni egyet, majd agyilag feltöltődve, testileg lefáradva ülhetnék vissza az íróasztalhoz (ezért szeretem a hétvégéket). De sajnos ezt nem tudom megtenni (szerintem közületek sincsenek túl sokan abban a helyzetben, hogy csakúgy kötetlenül elmászkálhassanak edzeni), ezért marad a munkaidőn kívüli időzóna.

Normál esetben – főleg tavasszal, nyáron- alig várom a délután négy órát (igen, ilyen korán végzek, de azt is tudom, hogy sokatok minimum ötig-hatig bent rostokol), hogy felpattanjak és odategyem magam a teremben is. De nem ma. Nem akkor, amikor kint hideg van, a reggeli-déli lendület fogyóban, ahogy megy le a nap, a sötétben pedig mindenhez lenne kedvem, csak épp kikészíteni magam egy durva tréninggel – na ahhoz nem! Jönnek hát a kifogások, szépen sorjában:

 

  • fél négy körül még bekapok valamit, tehát tuti nem tudok egy óra múlva mozogni;
  • inkább pihenek, mert azt is kell (ilyenkor az sem zavar, hogy nem mára volt a pihi nap betervezve);
  • hívtak a barátok forralt borozni (úgy volt, hogy edzés után csatlakozom, de inkább helyette);
  • tegnap letöltöttem egy tök jó filmet, meg kellene nézni (valami fincsi rágcsa mellett);
  • sőt, még inkább bent maradok túlórázni is (annyi teendőm van, ami persze tuti megvárna holnap is); csak, hogy megmagyarázzam, miért NEM edzek ma.

 

 

Tudatosság és akaraterő

Hetekig ment ez így nálam is, és azt vettem észre, hogy a mozgás hiánya miatt rosszabb az emésztésem, fáradékonyabb vagyok, nem érzem olyan „feszesnek” magam, össze-vissza kajálok, nem olyan pihentető az éjszakai alvás – nem is fáradok ki annyira, hogy csakúgy bezuhanjak az ágyba… Szóval elhatároztam, hogy ezen változtatok! Egyik nap hajnalban keltem.

Azt mondtam magamnak, ha törik, ha szakad, én most lemegyek a terembe és ott kezdek. Csak az ágyból kikelni volt nehéz, utána összekaptam magam és az újdonság miatt (kitörtem az évek óta berögződött szokásaim világából; ugyanabban az időpontban, ugyanoda jártam és véges variációjú gyakorlatokat végeztem), egyfajta adrenalin/izgalom töltött el. Persze nagyban motivált a gondolat, hogy tudtam, hogy utána milyen büszke leszek magamra és hogy visszakapom azt az izomérzetet, amire az elmúlt időkben vágytam.

 

És így is lett! Ahogy beértem a munkahelyemre, kipirult arccal, élettel telve, felpörögve, a sok kómás arc között, tudtam, hogy ezt meg kell ismételnem! Próbáld ki Te is:

 

  • Tervezd be a hajnali edzést – heti egy-kétszer; feküdj időben, készítsd össze a cuccod még este, hangolódj rá mentálisan is.
  • Gondolj arra, hogy utána előtted az egész nap, „letudtad” a mozgást, így már tuti nem beszéled le magad róla (még a karácsonyi ajándékok beszerzésére is jut időd).
  • Koncentrálj az eredményre: kiegyensúlyozottabb vércukor- és inzulinszint, egész nap pörgő anyagcsere, jól eső fáradtság, reggeli endorfin-löket.
  • Szinte biztos, hogyha egészségesen – mozgással- indítod a reggelt, könnyebb lesz így is folytatni (az étkezés szempontjából is).
  • Ha egyik nap hajnalban, másnap délután edzel; több idő marad a regenerációra (akár 36 óra is eltelhet a két tréning között).

 

Ahogy beköszöntött a téli időszámítás, átálltam én is. Mire a Nap feljön, már friss és fitt vagyok, mikor pedig lemegy, begubózom, lelassulok. Nekem bevált! Remélem, Nektek is be fog!

 

Plézer Panna

Sportedző


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

reggeli edzés » edzés » motiváció » BioTechUSA » »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK