Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Mit kell tudni a kreatinról?

2017-03-01 14:42:00

Mielőtt nekiesel úgy fogyasztani, ahogy hallottál róla, hogy érdemes, inkább értsd meg, hogyan is működik és döntsd el Te, hogy melyiket és hogyan fogyaszd.

 

A kreatin a szervezetünkben természetes formában is előforduló aminosav, amely fontos elemként vesz részt az izmok összehúzódásában és energiával való ellátásában az edzés során. Természetes formában főleg húsokból juthatsz hozzá kreatinhoz, illetve a szervezet más aminosavakból is tud előállítani, mint az arginin, Glicin vagy metionin, de ez eséllyel nem lesz elég, ha kemény edzéseket folytatsz.

A szervezetedben található kreatin 95%-a az izomsejtekben megtalálható.

 

Hogyan működik a kreatin?

Elsődleges energiaforrásod az ATP, amely a nevéből adódóan (adenozin trifoszfát) 3 foszfát molekulát tartalmaz, amelyből az egyik leválik, amikor felhasználódik. A kreatin a foszfát molekuláját a megmaradt ADP-nek vagyis adenozin difoszfátnak átadva újra ATP-t hoz létre, ami aztán megint egy energiaegységként felhasználható. Ebből kifolyólag minél több elérhető kreatin van a szervezetedben, annál hosszabb edzéseken tudsz intenzíven dolgozni.

 

Kinek jöhet jól a kreatin utánpótlás?

Mindenkinek, aki nem hosszú időtartamú, mérsékelt vagy alacsony intenzitású edzést folytat. Tehát mind sprintereknek, atlétáknak, erősportolóknak, testépítőknek remek választást jelent az edzések intenzitásának fokozásához a kreatin. Mérsékelt vagy alacsony intenzitású edzés esetén a szervezet nem fogy ki az ATP-ből illetve egy idő után a testzsírból nyeri inkább az energiát.

 

Tölteni vagy nem tölteni?

Az álalános nézet az, hogy a kreatin kúrát egy feltöltési szakasszal kell kezdeni, majd egy csökkentett mennyiséggel fenntartani a fogyasztást meghatározott ideig. Sokan azonban a nagyobb mennyiségű fogyasztás miatt a feltöltés időszakában gyomor- és emésztési problémákkal küzdenek. Nekik nem is érdemes a nagyobb mennyiséggel kezdeni.


A tipikus módszer tehát, hogy 5-7 napig napi 20g kreatint fogyasztasz, majd az elkövetkező időszakban napi 10g-ra csökkented 2-3 hónapra is akár. A megadott mennyiségeket 2-4 részre szétbontva kell fogyasztani. Ez persze alapvetően a kreatin monohidrát formájára igaz.


CreaTor - 120 kapszulaA mai modern termékek esetében, amelyekben több emésztést, felszívódást és hatékonyságot segítő más hatóanyag is kerül a kreatin mellé, a fogyasztási ajánlás módosulhat. Vannak pl. citrullinnal, koffeinnel, argininnel kiegészített termékek, mint a Creator, ami ráadásul kapszulás is és kreatinból is 5 félét tartalmaz, amely esetén kisebb mennyiség is elég azonos hatáshoz.
Creatine pH-X - 90 kapszula

Más termékek, mint a szintén kapszulás Creatine ph-X ugyan nem tartalmaz egyéb hatóanyagot, de a felszívódást segítő pufferelt kreatin forma 3g mennyiségben is nagyon hatékony.

CreaTrans - 1000 gA por formák közül a CreaTrans a 3 féle kreatin forma mellett aminosavakat és egy speciális szénhidrát mátrixot is tartalmaz a megfelelő felszívódás érdekében, amelyet kifejezetten tömegnövelés időszakban javaslunk.
Crea Flash - 320 g

A Crea Flash por formulája energizáló komplexet tartalmaz, de cukrot nem, így diéta idején is remek segítség, ha egy kis plusz energiára van szükségünk. Praktikus, egy adagos kiszerelésben könnyen viheted magaddal, ahol csak szükség van rá!


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

teljesítmény » erőszint » erő » edzés » tápkieg » étrend » kreatin » kiegészítő » táplálék-kiegészítő » BioTechUSA »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK