Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Mikor érdemes fogyasztani a kreatint?

2017-03-03 15:28:00

Ha egyetlen időpontot kellene megnevezni, amikor a kreatint a legfontosabb alkalmazni, az az edzés után lenne, hiszen ilyenkor nagyon fontos a gyors és hatékony visszatöltése az energiaraktáraknak. Ha több adagban fogyasztod, akkor edzés előtt és után is érdemes egy-egy adagot bevenni, ha feltöltés fázisban vagy és 4 adagra szeded a napi szükséges mennyiséget, akkor az edzés előtt és utáni alkalmakon kívül még két étkezés környékékén javasolt fogyasztani.

 

Mivel érdemes a kreatint kombinálni?

CreaTrans - 1000 gA kreatint leginkább szénhidráttal érdemes kombinálni, pl. a Crea Transban ez alapvetően benne van. Ám  ha olyan kreatint választasz, amiben nincs szénhidrát, akkor egészítsd ki Carbox-szal a megfelelő hatás érdekében. Diéta idején ez természetesen elmarad, ilyenkor kifejezetten keress cukormentes megoldást, mint a Crea Flash, amiben más formában találhatsz energizáló komplexet.

 

Megdobja az edzést, ha a kreatinhoz energizálókat is használsz, mint amilyen a Super Nova. Figyelj arra, hogy az adagolásnál az Arginin és koffein mennyiség ne legyen túl magas, ha olyan kreatint választasz, amiben szintén van koffein.

Az edzés végén a fehérje turmixot se felejtsd el, hogy ezzel segíthesd az izom regenerációját, amit kellően lefárasztottál a kreatin segítségével. Hogy az ízek ne üssék egymást, ilyenkor érdemes egy kapszulás kreatint választani.


Mely sportokban különösen hasznos a kreatin fogyasztás?

A kutatások szerint a kreatin kiegészítés azokban a sportokban fokozza a teljesítményt, amelyek ismétlődő mozgással járó, magas intenzitású tevékenységek. Így remek hatása van sprintereknél, távol- és magasugróknál, úszóknál, súlyemelőknél, testépítőknél. Más, olyan sportokban is hasznos, ahol a felkészülés során a fentieknek megfelelő tevékenységeket is végeznek edzéseken a sportolók, így például triatlonistáknál, futóknál, kerékpárosoknál, csapatsportolóknál, akik sprinteket, intervallokat végeznek.

 

Hasznos a kreatin, ha valaki nem sportol?

Igen, több okból is érdemes lehet fogyasztani, akár más hatóanyagokkal kombinálva. A kutatások kimutatták, hogy az agyműködést is serkenti és a mentális fáradást is kitolja a kreatin fogyasztás, amit lehet kombinálni akár ginkgo bilobával is, vagy más, arginint tartalmazó kiegészítővel, amelyek szintén fokozzák a hatását. A kutatások során 5-20g kreatint alkalmaztak 5-15 napon át fiataloknál.

A kreatinnal számos kutatás folyt depressziósok és diabéteszesek között is, ahol ígéretesnek bizonyultak az eredmények.

Menopauza után álló hölgyeknél is vizsgálták a kreatin fogyasztás hatásait és azt tapasztalták,hogy a csontsűrűség tekintetében pozitív változások következtek be azoknál, akik a kreatin fogyasztás mellett heti háromszor súlyzós edzést is végeztek azokhoz képest, akik nem fogyasztottak kreatint.


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

creatine » teljesítményfokozó » teljesítmény » izomnövelés » izomnövekedés » izom » kreatin » edzés » kiegészítő » táplálék-kiegészítő » BioTechUSA »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK