Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

A legfontosabb aminosavak sportolóknak

2017-03-20 14:38:00

Mik is azok az aminosavak és pontosan melyeket is érdemes fogyasztani sportoláshoz? Tudj meg mindent a BCAA-ról, glutaminról, argininról és HMB-ről!

 

Mik is azok az aminosavak?
Az ételekben található fehérjék aminosavakból épülnenk fel. Amikor valamilyen fehérje forrást fogyasztasz, azt a szervezeted először aminosavakra bontja, majd különböző célokra szelektálja, hiszen rengeteg funkcióban töltenek be fontos szerepet. Így például a bőröd, szemed, szíved, beleid, csontjaid és persze az izmaid felépítésében, az anyagcserédben, az immunrendszered megfelelő működésében stb. Ezért fontos, hogy az étrendedben odafigyelj arra, mikor, milyen aminosavat fogyasztasz, hogy az valóban az izomépítést célozza elsősorban.

 

Ugyanakkor nem elég csak az aminosavakra koncentrálni. Vitaminokat és ásványi anyagokat bevinni megfelelő mennyiségben is ugyanolyan fontos, hiszen a fehérjék aminosavakká alakításában és az Aminosavak izomfehérjévé alakításában is szerepük van.


A 22 aminosav közül vannak esszenciálisak és nem esszenciálisak. Előbbiek azok, amelyeket nem tud előállítani a szervezet, így táplálkozás útján kell biztosítani. A nem esszenciális aminosavak plusz bevitelére is szükség lehet abban az esetben, ha a normáltól eltérő terhelés, stressz éri a szervezetet, mint amilyen a rendszeres kemény edzés, vagy bármilyen sérülés, műtét utáni regeneráció.


Táplálék-kiegészítőként kaphatsz olyan aminosav készítményt, amely mind a 22 aminosavat tartalmazza, de megtalálhatod ezek többségét egyesével is.

Melyik aminosavat célszerű külön is fogyasztani?

BCAA Flash ZERO - 360 gBCAA
Az elágazó szénláncú Aminosavak különösen fontosak a testépítésben. A BCAA 3 aminosavból áll, amelyek feladata a sérült izomszövet regenerálása. A három aminosavnak együtt remek szinergista, vagyis egymást erősítő hatása van. A valin vagy izoleucin külön is tesz az anabolikus folyamatokért, de ha megfelelő arányban adagoljuk őket, akkor a leucin hatásfokát együtt jobban erősítik.


A leucin a BCAA Aminosavak legerősebbike, mely felelős a vércukorszint szabályozásáért, a bőrszövet, a csontok és a vázizomzat növekedéséérrt és rgenerálásáért. A növekedési hormont aktiválja, segít a sebgyógyulásban, energiaszabályzó szerepe van és megakadályozza az izomszövetek lebontását.


Az izoleucin nagyno hasonló a leucinhoz. Segti az izomregenerációt, szabályozza a vércukorszintet és stimulálja a növekedési hormon kibocsátást. Segíti a hemoglobin képzését és a véralvadást nyílt seb esetén.


A valin segíti az izomszövetek regenerálását és növekedését. Hozzájárul a nitrogén egyensúly fenntartásához.

 


Glutamin

A Glutamin egy nem esszenciális aminosav, amely nagy mennyiségben található meg a szervezetben. A teljes aminosav készlet 60%-át teszi ki. Mivel meglehetősen könnyen lépi át a vér-agy gátat, gyakran agy-tápláléknak is hívják.


Segíti az emlékek visszahívását és a koncentrációt. Az agyban glutaminsavvá válik, amely esszenciális az agy működéséhez és segíti a mentális aktivitást. Az izomszövetek kialakításához is felhasználja a szervezet.


A nitrogén egyensúly az izomépítés szempontjából nagyon fontos. Ugyanakkor, ha túl sok a nitrogén, az ammóniatermelést eredményezhet az agyban. A Glutamin segít megszabadulni ettől azáltal, hogy a nitrogénhez csatlakozva glutaminsavat formál és kitessékeli a szervezetből. A Glutamin ráadásul az egyik legfontosabb építőeleme a genetikai kódolásnak. A sav/bázis szintet is kiegyensúlyozza azáltal, hogy csökkenti a tejsav mennyiségét. Csökkenti az édesség iránti vágyódást, ami diéta idején hasznos.

 

Arginin
Egyre népszerűbb a sportolók körében az arginin, amelyet nem csak önmagában, hanem számos táplálék-kiegészítőhöz hozzáadva megtalálhattok. Fontos szerepe a nitrogén egyensúly megőrzése, amely kulcsfontosságú az izomépítésben.


Az Arginin hozzájárul az immunrendszer megfelelő működéséhez. Segíti a máj regenerációját, javítja a bőr és a kötőszövetek egészségét, csökkenti a koleszterin szintet. Értágító hatásának köszönhetően segíti a tápanyagok és a salakanyagok áramlását. Ezért edzés előtti energizálók gyakori összetevője is.

 

HMB 3000 - 200 gHMB
A HMB legfontosabb feladatai között van, hogy növeli a fehérje mennyiségét, amelyet a szervezet izomépítésre irányít, elősegíti azt, hogy kevesebb zsírt tárolj és megőrizd a már felépített izomszöveteket. Gátolja az izom lebontását azáltal, hogy erősíti a sejtmembránt, így a szervezet a raktározott fehérjét nem fogja más alternatív szükségletek kielégítése céljáól felhasználni.



Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

táplálék-kiegészítő » edzés » sport » aminosavak » aminosav » amino » HMB » arginin » glutamin » BCAA » BioTechUSA »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK