Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
Elmúltam 18 éves és feliratkozom a hírlevélre
FELIRATKOZOM

Hozz ki mindent a rendelkezésre álló időből!

2017-05-09 14:07:00

A motiváció elindít, a megszokás mozgásban tart. Legalábbis amíg képesek vagyunk átlátni a napi, illetve a heti teendőkön. Persze a legegyszerűbb az lenne, ha lemondások nélkül tudnánk hódolni szenvedélyeinknek. Na de mégis hogyan egyeztessük össze az edzést, a diétát a munkával, bevásárlással, főzéssel, szociális élettel, bulizással és pihenéssel?

 

Nem kell mindeninek élsportolónak lennie, a megfelelő háttér nélkül ugyanis inkább folyamatos stresszbe csaphat át egy-egy versenyfelkészülés. Ezzel persze senkit sem szeretnék lebeszélni a versenyzésről, de legyen szó bármilyen sportágról, teljes embert kíván. Ebbe bizony nem fér bele sem a bulizás, sem a rendszertelen életvitel. A legkiegyensúlyozottabb módja a tartós boldogságnak - vagyis hogy „ki legyél békülve magaddal” – az egészségtudatos táplálkozás, rendszeres testmozgás, megfelelő mennyiségű és minőségű pihenés, valamint a legtöbb fiatal számára kiemelt fontossággal bíró faktor, a barátok és párkapcsolatok. Ehhez elég csak néhány apróbb változtatást bevezetned, nem kell radikális lépésekre szánnod magad.

Én is a szokványos hétköznapi fiatalok életét élem, 23 évesen egy televíziónál dolgozom, sportolok (rúdfitneszben épp most készülök versenyre), és habár már van diplomám, szeretem képezni magam (legutóbb táplálkozási tanácsadói vizsgát tettem), mindemellett azonban járok szórakozni, találkozom a barátaimmal is. A hatékony időmenedzsment a mindenem. Az alábbi apró trükkök segíthetnek neked is abban, hogy a középúton haladva tégy az egészségedért, de közben ne lemondásnak vagy szenvedésnek éld meg mindezt!

Iso Whey Zero - 450 gEddz meló előtt!
Habár közvetlenül edzés után nem érzem magam energikusnak, egy gyors zuhany és proteinturmix után újult erőre kapok. A szervezetem felpörög, a szellemi tevékenységet pedig könnyebben végzem, na és persze időt is spórolok. Szerintem az egyik legésszerűbb rutin.

Vásárolj tudatosan!
Soha ne indulj el bevásárló lista nélkül. Ha egy lépéssel előre gondolkozol gyorsabban megúszhatod a vásárlást, valamint elkerülheted, hogy olyasmi kerüljön a kosaradba, amit nem is akartál megvenni. Számos telefonos applikáció segíthet ebben egyébként, legyen szó bevásárló listáról vagy akár otthoni edzésről, egészségtippekről.

Vond be a párod!
Sokat dolgozol és kevés idő jut a párodra? Csábítsd le őt is edzeni magaddal, így nem csak az egészségetekért tesztek, de olyan közös programot is jelent, amely bizony képes megerősíteni a kapcsolatotokat. Persze azért azzal a helyzettel, amikor a partnered egyben az edződ, igencsak vigyázni kell (főleg ha a férfi a tréner)! Kacsintás

Legyél a barátaiddal!
Mindenkinek szüksége van a feltöltődésre, melyet gyakran a barátok jelentenek. Nem szükségszerű azonban, hogy közös program alatt a bulizást értsétek. Próbáljatok ki valamilyen csapatos sportot, kiránduljatok, vagy tartsatok „vacsora csatát”, természetesen egészséges alapanyagokból. Ezzel pedig egybekötitek a szórakozást a fittséggel, valamint akár még tanulhatnak is tőled valamit az egészségtudatos életmódról.

 

Hétvégén bulizz!
Nem mondom, hogy ne járj el szórakozni, de nem árt mértéket tartani. Egy napi éjszakázást körülbelül egy hétig pihen a szervezet, ezért én a havi 2-3 bulinál nem mennék többre. Ezt is igyekezz úgy időzíteni, hogy pihenőnapra/hétvégére essen, hogy kellőképp fel tudj készülni a következő hétre.

Eddz otthon!
Sokan szent zarándokhelyként tekintenek az edzőteremre, de valójában nem feltétele a feszes testnek. Persze ehhez azért kell egy penge kis edzésterv, de a rudak és súlyzók nélkül használhatod a saját testsúlyodat is! A legjobb pedig, hogy akár munka előtt vagy után is könnyedén be tudod iktatni a napirendedbe. Kiegészítésképpen tökéletes, a lényeg, hogy mozogj. Szóval ne ess kétségbe, ha nincs időd elmenni a kondiba!


Ultra Loss - 500 gHasználj táplálékkiegészítőket!
Legbombabiztosabb diétatrükk egy adag fehérjeturmix a táskádban. Segít megelőzni az édességek utáni sóvárgást, kitolható vele az éhségérzet, valamint ellátja a szervezetet a megfelelő aminosavakkal is. Ihatod edzés után, desszertnek, vagy akár étkezés kiváltásaként is (feltéve, ha uzsiról, vacsiról van szó).

+ Engedd el!
Teljesen kimerült vagy? Nincs kedved megint salátát enni? Semmi baj! Ha néha motiválatlan vagy és úgy érzed teljesen eleged van az egészből, szusszanj egy kicsit. Ne feledd, te így is csodálatos vagy, megérdemled a pihenést!

 

Kővágó Heni


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

» táplálékkiegészítő » alakformálás » fogyás » motiváció » bevásárlás » diéta » edzés » hétköznapok » Kővágó Heni » BioTechUSA for Her » BioTechUSA »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK