Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
Elmúltam 18 éves és feliratkozom a hírlevélre
FELIRATKOZOM

Aminosav kisokos - A glutaminról

2017-11-08 16:34:00

Sokan tekintik ezt az aminosavat kiegészítőcsomagjuk alapkövének. Nézzük is meg miért jó a glutamin!

A Glutamin egy feltételesen esszenciális aminosav, ami azt jelenti, hogy szervezetünk képes kis mennyiségben előállítani (ezért a máj a felelős, illetve az izomzatunk), de ha stresszhelyzet éri a testet (fokozott fizikai aktivitás, intenzívebb testedzés, betegség, komoly trauma, pl. baleset), az igény ezért az aminosavért drasztikusan megemelkedik.

 


Hirdetés

 

Miért használjuk?

Amiért a fehérjeturmixot is: testünk profitál a szedéséből! Csak pár okot felsorolok miért fontos, ha tested mindig a legjobb formában akarod tartani:

  • Ellenállóbb immunrendszer
  • Belső szervek hatékonyabb működésének elősegítése
  • Gyorsabb regeneráció
  • Felgyorsuló izomtömeg építés (anabolikus hatás)
  • Használatával minimalizálható az izomvesztés mértéke (pl. diéta során – anti-katabolikus tulajdonság)
  • Izomzatod hidratáltsága is jobb lesz!
  • Jobb szellemi teljesítmény

 

Hogyan használjuk?

A Glutamin mindennel kombinálható. Fehér, szagtalan por állagú, vízben remekül oldódik, és mondhatni íztelen. Lehet kapni ízesített fajtát is (pl. Glutamine Zero), vagy kapszulásat is, de én mindig az egyszerű ízesítetlen formát javaslom, mert ezt a legkönnyebb elfogyasztani.

Edzés előtt elfogyasztva (akár egy adag energizálóval összekeverve) képes azt az érzést kelteni benned, hogy a végtelenségig képes vagy kitolni az izmok teljesítőképességét!

Testednek nem az épp munkára fogott izmaidból kell kivonni a glutamint, hogy kezelje a kialakult stresszhelyzetet - mert igen, az edzést tested stresszhelyzetnek éli meg.

Edzés közben kortyolgatva is hasonló hatást fogsz tapasztalni, de én inkább előtte javasolnám, mert akkor rögtön az egész adagot legurítod!

Edzés után is hatalmas segítség szervezetednek ha nem csak a fehérjeturmixban található Glutamin mennyiséget juttatod be, hanem még azt is feljavítod kicsit! Hamarabb fogod kiheverni az edzés fáradalmait, könnyebben vissza tudod tölteni tested glikogénraktárit, és a következő alkalommal még jobban ki tudod magad fárasztani!

Ha nagyobb időciklust veszek alapul -lásd tömegnövelés, vagy diéta- akkor úgy javasolnám, hogy tömegnövelés alatt elég, ha napi 2 adag (10-20g) glutamint fogyasztasz, akár kreatinnal párosítva, de ha már a forma előcsalogatása a cél, érdemes napi 4-6 (20-30g) adagot elfogyasztani!

 

Mennyit érdemes használni?

Minimum mennyiségnek én 5 grammot javasolnék, de persze ez függ attól, hogy mennyit, és milyen keményen edzel, milyen jellegű munkát végzel, és természetesen a testi adottságaidat sem szabad figyelmen kívül hagyni!

Egy átlagos testalkatú férfinak nap 5-15g Glutamin lenne ideális, nőnek 5-10g is elegendő.

Azonban akik az átlagnál nagyobb izomtömeggel rendelkeznek, nyugodtan meghúzhatják az alsó határt 10 grammnál, és akár napi 30 grammig is elmehetnek!

Káros mellékhatása nincs a glutaminnak, ha többet viszel be, mint amennyire szükséged lenne, nem lesz belőle semmi baj!

 

Lehetséges kombinációk:

100% Pure Whey+100% Creatine Monohydrate+Carbox+100% L-Glutamine

Hyper Mass+100% L-Glutamine

Black Blood (NOX+/CAF+)+100% L-Glutamine

Casein Zero+100% L-Glutamine

100.000 L-Carnitine Liquid+100% L-Glutamine

BCAA ZERO+100% L-Glutamine

 

Ahogy a fenti példák is mutatják, a Glutamin tényleg minden kombinációban megállja a helyét!

Ha a közeljövőben BioTech USA szaküzletben jársz, én azt mondom, hogy tegyél egy doboz Glutamint a kosárba!

Nem fogod megbánni, garantálom!

 

Zsolti


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

aminosav » aminosavak » glutamin » »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK