Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Ételek, amiket egyáltalán nem kellene enni

2015-06-16 14:48:00

Sosem értettem, miért borul ki mindenki arra a hírre, hogy drágul a liszt és a cukor. Ez talán az a két étel, amelyek nélkül jóval egészségesebbek lehetnénk és egyáltalán nem lehetetlen nélkülük megoldani az étkezéseket. Csupán ez a két élelmiszer annyi egészségügyi problémát okoz, hogy ha nem fogyasztanánk, talán jóval kevesebb gyógyszerre lenne szükségünk! De nem ez a kettő az egyedüli bűnös! Mindig jól nézd meg a címkét, és ezeket az ételeket lehetőleg kerüld el!

1. Magas fruktóz tartalmú kukorica szirup:

Az USA-ból indult ez a jó szokás, hogy magas fruktóz tartalmú kukoricasziruppal édesítenek szinte minden ételt. Olcsó és nagyon édes. Ám nagyszerűen hozzájárul a zsírraktározáshoz és a cukorbetegség kialakulásához is, így pedig közvetetten a szokásos táplálkozással összefüggő betegségekhez is. Ráadásul a magas fruktóz tartalmú kukoricaszirupot tartalmazó ételek felében higanyt is találtak a vizsgálatokkor. Szóval nemcsak hizlal, de mérgez is. Ráadásul az alkalmazása a gyenge minőség, a mesterséges, üres kalóriákat tartalmazó étel legjobb jellemzője. A legkönnyebben úgy tudod távol tartani, hogy nem eszel gyorséttermekben, nem fogyasztasz cukros üdítőt és természetesen figyeled a címkéket!

2. Hidrogénezett növényi olaj:

A részben, vagy teljesen hidrogénezett növényi olajat tartalmazó ételek komoly veszélyt jelentenek az egészségedre és a jó közérzetedre. A probléma az, hogy borzasztóan nehéz kikerülni, mert ma már az olcsósága és tartóssága miatt szinte mindenbe tesznek. Szinte minden diabetikus ételben, készételben, túrót tartalmazó édességben megtalálható és az éttermek is előszeretettel alkalmazzák.  A probléma annyi vele, hogy rengeteg transzzsírsavat tartalmaz, amely növeli a rossz koleszterin mennyiségét és csökkenti a jó koleszterint. Összefüggésbe hozták már a diabétesszel és az elhízással is. Hosszú távú hatásai között említik a szklerózis multiplexet is, de amíg idáig elérsz, addig egyszerűen csak hizlal.

3. Fagyasztott ételek:

A zöldségek nem is igazán számítanak ártalmasnak az egészségre, sőt egyes megállapítások szerint a vitamintartalmuk még magasabb is mint nem fagyasztott társaiké és főleg a szezonon kívüli időszakban tehetnek jó szolgálatot a vitamin és rostbevitel terén. Most igazából a húsételekről, panírozott hal rudakról és egyéb fagyasztott készételekről szeretnék néhány szót ejteni. A fagyasztott ételek általában nagyon sok zsírt és kalóriát tartalmaznak. A fagyasztási eljárás ugyanis ezzel jár: rengeteg zsírt és kalóriát ad az ételhez. Ráadásul a fagyasztás a tápanyag tartalmát is csökkenti az ételeknek. Az éttermek közül sok használ ilyen fagyasztott alapanyagokat, amelyeket további olaj hozzáadásával készítenek el, ami a transzzsírsav tartalmát növeli az ételeknek. Az éttermek szeretik az olcsó hidrogénezett növényi olajat használni költségcsökkentés céljából, amiről már szóltam korábban.

4. Finomított cukor:

A szukrózt a szervezet glükózzá és más egyszerű cukorrá alakítja, amit aztán energiaként elhasználunk. Amikor ez kis mennyiségben történik, nincs is probléma, ám ez a mennyiség töredéke annak, mint amit jellemzően beviszünk. De amikor túlzott mennyiségben fogyasztjuk, akkor a vércukorszintünk rendkívüli mértékben megnő. Ekkor a szervezet inzulint bocsát ki, ami hirtelen ellentétes folyamatot indít be, vagyis gyorsan eltávolítja a vérkeringésben lévő vércukrot úgy, hogy beszálltja a sejtekbe. Ez egyrészt óriási ingadozást okoz a vércukorszintben, amitől hirtelen újra éhes leszel, másrészt a sejtek a felesleget zsírként raktározzák, tehát hizlal is. A gyors vércukorcsökkenés enerváltságot is okoz, az ingadozás pedig nagyon megterhelő a hasnyálmirigy számára. A túl sok ingadozás oda vezethet, hogy a hasnyálmirigy kimerül és cukorbeteg leszel!

5. Fehér liszt:

Talán az üres kalóriák egyik királyának is nevezhetnénk a fehér lisztet, ami gyakorlatilag egy értékes tápanyag forrás teljes lecsupaszítása, finomítása egészen addig, amíg teljesen értéktelenné nem válik. És ezért még fizetünk is. A fehér liszt tápértéke egyenlő a nullával, viszont a hatása már számottevő. Akárcsak a cukor, a fehér liszt is rossz hatással van az inzulinra és ugyanúgy eltárolódik zsírként.

Azt hiszem, most már kijelenthetjük, hogy a péksütemények egyenesen horror ételek a szervezet számára. Alapvetően fagyasztott formában kerülnek a pékáru boltba, az amúgy rengeteg fehér lisztet és cukrot tartalmazó, hidrogénezett növényi olajjal készült „anyagok”. Átgondoltad egyáltalán valaha, hogy ezzel mit teszel a szervezeteddel, a saját motoroddal? Szeretnél sokáig egészséges és fitt maradni? Akkor tudod, mit kell tenned…

BioTechUSA


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

egészséges étkezés » fogyókúra  » fogyókúra » fogyás » diéta » tiltott ételek fogyókúrában » cukor » kukoricaszirup » corn syrup » hidrogénezett növényi olaj »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Top 10 hasizom gyakorlat Melindával és Rékával