Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Gyorsítsuk a fogyást! De ne így!

2016-02-25 15:59:00

Előfordult már, hogy olyan emberrel találkoztál a konditeremben, aki nyáron is hosszúnadrág-pulóver szerelésben edzett? Van, aki még ennél is messzebbre megy. Nem egy és nem kettő egyént láttam már, akik fogyasztó vagy szauna övben kondizott, esetleg csak szimplán törölközőt csavart a dereka köré.

Vannak extrém helyzetek is, amikor valaki az előző eszközök hiányában folpack-ba csomagolja magát, esetenként még egy kis paprikakrémmel is rásegít a dologra. Miért is csinálják mindezt? Nos, elterjedt nézet, hogy minél többet izzadunk, annál több zsírt égetünk el. Na de nézzük meg ezt az állítást az edzés szemszögéből is.

Az a tény, hogy edzés hatására felgyorsulnak az életfunkcióid és nő a kalóriafelhasználásod megcáfolhatatlan. Azt is tudjuk, hogy mivel így több kalóriát égetsz el mintha nem edzenél, ezért ez pozitívan fogja befolyásolni a fogyásodat.

Na de hogy függ össze a zsírégetés az izzadással?

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1867/o_iStock_000042061618_Full_20160219101323.jpg

Testedzés hatására a testhőmérséklet megnő, amit a szervezeted igyekszik visszahűteni. Ezt izzadás formájában viszi véghez, mivel a verejték a test felszínéről elpárologva csökkenti a hőmérsékletet. Ez a hűtő hatás azonban csak akkor következik be, ha a verejték ténylegesen képes elpárologni a test felszínéről. Amennyiben szoros ruházattal, vagy a fent említett válogatott kínzóeszközök valamelyikével próbálod megsürgetni a zsírvesztést, azzal megakadályozod, hogy az izzadság elpárologjon a bőrödről.

Miért probléma ez? Nos, először is nagyon kellemetlen érzés lesz így edzeni, a közérzeted biztos nem szárnyal az egekben. Ám ennél jóval nyomósabb indokok is szolgálnak arra, hogy átgondold mielőtt ilyen megpróbáltatásnak teszed ki magad.

Tegyük fel, hogy lemész edzeni és 100%-osan szeretnéd odatenni magad. Testünk számára a 37 °C körüli hőmérséklet a legideálisabb. E felett vagy alatt működési zavarok lépnek fel. Ha a szervezeted hosszabb időtartamig nem tudja véghez vinni a természetes hőleadást, mert te valamilyen úton megakadályozod, az több szempontból is ronthatja az edzésteljesítményed. Kezdetnek felborulhat a víz- és elektrolit háztartásod. Ha dehidratálttá válsz, csökken az éberséged, így az adott gyakorlatra sem tudsz odakoncentrálni, így könnyen sérülés lehet a dologból. A továbbiakban jelentkezhet még fáradtság, szédülés, izomgyengeség, és izomgörcsök is. Gyakori tünet még a gyors pulzus, a fejfájás, a hányás, valamint az ájulás sem ritka jelenség. Gondolom te is belátod, hogy az előbb felsorolt állapotok nem összeegyeztethetőek egy hatékony edzéssel, ami után elégedetten kortyolgatod a turmixodat.

A konklúzió tehát, hogy a tekercselést tartogasd máshova, de ne a konditerembe. Hidd el, nem az izzadásod mértéke fogja meghatározni a zsírégetésedet, hiszen mindenki hőháztartása más és más. Van akiről már 5 perc séta után patakokban folyik a víz, van aki pedig több órás intenzív edzés során sem izzad meg annyira.

Ha mégis mindenáron maximumra akarod kapcsolni a fogyásod, azt rendszeres testmozgás ÉS diéta segítségével érheted el. Lassan itt a tavasz, a zöldségesek tele lesznek friss áruval, tehát nincs kifogás, ez nem igényel több erőfeszítést, mint szoros ruházatban izzadva végignyomni egy intenzív edzést. Amennyiben tanácstalan vagy, hogy hogyan indulj el a diétádban az étkezések terén, akkor böngészd át a többi cikket is, sok hasznos információt nyerhetsz belőlük.

 

Tóth Lídia (dietetikus hallgató, Semmelweis Egyetem)


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

fogyás » diéta » folpack » testtekercs » tekercselés » melegítő » kardió » pulcsiban »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

BioTechUSA Coca Cola testébresztő 2015