Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Küzdd le az édesség utáni vágyadat!

2012-09-14 09:45:00

Az édesség utáni vágyakozás alapvetően egy teljesen természetes dolog. Az is biztos, hogy tulajdonképpen születésünktől fogva kedveljük az édes ízt. Sőt már azelőtt is, az erre vonatkozó kutatások alapján.

Végtelen édességhegyek

Amikor eszel egy falat édességet, akkor rögtön utána már jöhetne a következő falat is, nem igaz? Biztosan Te is érezted már, hogy alig bírod kontrollálni az édesség utáni vágyadat.

Az édesség elfogyasztása tulajdonképpen egyszerű szénhidrát elfogyasztását jelenti, amivel gyorsan ki tudod elégíteni az éhségedet és pillanatok alatt feltöltöd magad energiával. Ez az energia azonban csak rövid távra szól, amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan el is múlik és következik újra a sóvárgás...

Miért szeretjük annyira az édes dolgokat?

De miért is szeretjük annyira az édes dolgokat? Ennek nagyon sok oka lehet. Alapvetően genetikai okai vannak, hiszen már a magzatkori vizsgálatok is kimutatták, hogy a placentába fecskendezett édes íz hatására a magzatok többet ittak abból, mint amikor sós ízt fecskendeztek bele. Később a jutalmazás, a pszichés megnyugtatás, a boldogsághormon termelődése az, ami motivál bennünket az édességfogyasztásra.

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1204/o_Fotolia_11688070_M_20120914100856.jpg

Az édességfogyasztás hatásai

Nézzük hát meg, milyen hatásai vannak a szervezetre az édességnek, mint egyszerű szénhidrátnak.

Az édességek alapja a cukor, ami egyfajta szénhidrát, de más formában is találkozhatunk cukorral, például a gyümölcsökben, tejtermékekben stb.

  1. Szénhidrátokra többek között az agynak is szüksége van. Ezért is van az, hogy ha elkezdesz fogyókúrázni és drasztikusan megvonod magadtól a szénhidrátot, akkor ingerlékeny, türelmetlen, ideges és feszült leszel. A Szénhidrátok stimulálják az agyban működő szerotonint. A szerotonin felelős a jó közérzetért.
  2. A cukor endorfint is termel, amelynek köszönhetően nyugodtnak érzed magad, kipihentté tesz és természetes jó érzést nyújt. Ezen kívül a cukornak finom íze is van, nem csoda tehát, ha gyakran jutalmazod meg magad finomabbnál finomabb édességekkel. Tulajdonképpen ez vezet az édesség utáni vágyódáshoz.

Tudd, hol a határ!

Sajnos tudnunk kell, hol a határ az édesség fogyasztásnál. Semmi gond nincsen addig, amíg csak időnként eszünk belőle. A baj ott kezdődik, amikor rendszeresen vagy nagy mennyiségben fogyasztjuk. Ezt pedig manapság elég könnyen el tudjuk érni, hiszen már nemcsak az édességek tartalmaznak cukrot, hanem szinte minden, a pékárutól kezdve, a joghurtokon keresztül a gyümölcslevekig. Ha nem figyelünk oda, akár napi 20 teáskanálnyi cukrot is megeszünk!

Mit lehet tenni, ha kívánod az édességet?

803Ha nagyon édesszájú vagy és nehezen bírod ki, hogy ne egyél meg naponta valamennyi édességet, akkor volna néhány javaslatom, amivel talán kordában tudod tartani a sóvárgásodat:

  • Vegyél be egy rágót! A rágózás ugyanis csökkenteni tudja az ételek utáni vágyat.
  • Igyál fehérjeturmixot! Elég csak vízzel felhígítani és már ihatod is. Az íze finom és édes, s ráadásul értékes tápanyagként fehérje is kerül a szervezetedbe.
  • Reform édesség: zabpehelyből, túróból, édesítőből és fehérje porból remek sütemény készíthető, de a fehérje port sűrűn bekeverve krémként is alkalmazhatod az ételeken!
  • Teljes megvonás – van, akinél beválik, hogy teljesen kiiktatja a cukrot az étkezéséből egy időre. Az első 48 óra után sokkal könnyebben tudod már kontrollálni az édesség utáni vágyadat.
  • Egyél gyümölcsöt. Az édes ízt megkapod, s még a vitaminokat és rostokat is, s egy-két órára eltelíti a gyomrodat.
  • Tarts be egy határt! Módjával fogyassz a megkívánt édességből. Legyen ez kb. 150 kalória, de nem több! Így ettél is egy keveset, mégsem fog rádszaladni a felesleg!
  • Egyél rendszeresen, naponta legalább ötször. Ha ezt betartod, elkerülöd a nagy éhségérzetet és könnyebben tudod tartani azt, hogy csak 2 falatot eszel meg egy csokiból.

Szabó Noémi


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

diéta » édesség » ultra loss » zsírégetés » fogyókúra  » diéta » cukorfüggőség » édesség iránti vágy » táplálkozás » szénhidrátfüggő » fogyókúra »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Nitro Gold PRO