Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Mit együnk este 6 után?

2014-06-03 13:28:00

A fogyni vágyók között még mindig nagy divat, hogy este 6 után nem esznek semmit. Nyilván szép lapos lesz reggelre a has, mert kiürül a bélrendszer, de azt ne hidd, hogy ezzel a testzsírod mennyisége csökkenni fog.

Miért butaság az egész elv?

A 6 utáni nem evés egyik oldalról azért is butaság, mert mindenki más időpontban fekszik le aludni, és van, aki éjszaka dolgozik… akkor nem eszik egész éjjel? Az este 6-os időpont tehát erősen szubjektív… Ha normál időpontban, például este 10-11 fele fekszel le, és 6 körül kelsz, gyakorlatilag fél napig tápanyag nélkül marad a szervezeted este 6-tól reggel 6-ig.

Mi történik ilyenkor?

  • úgy ébredsz, hogy majd éhen halsz és kétszer annyit tömsz magadba, mint amennyit egyébként megennél
  • az éhségtől nem lesz pihentető az alvás
  • tartalékolni kezd a szervezeted
  • lassul az anyagcseréd
  • izmot bontasz (ellenben a zsírtartalékok nem csökkennek)
/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1637/o_iStock_000018195435_Full_20140603135003.jpg

Pánikra semmi ok, válaszd a megfelelő ételeket!

A tény az, hogy a lefekvés előtti utolsó két órában a nyugodt alvás érdekében már nem kell leterhelni az emésztőrendszert, illetve este nem ajánlott nehéz ételeket, nagy adag ételt fogyasztani, mert éjszaka lassul az anyagcsere, nincs mozgás, nem használod el a bevitt kalóriákat, így az elraktározódik a zsírraktárakba. Mindez nem jelenti azt, hogy ha éhen akarsz halni lefekvés előtt, akkor nem ehetsz semmit és korgó gyomorral kell számolnod a bárányokat. Vannak lehetőségek, amelyek nagyszerű megoldást nyújtanak akár késő este is, és nem hizlalnak!

Nézzük a lehetőségeket!

A lényeg az, hogy kevés kalóriát tartalmazó ételeket készítsünk, hasznos tápanyagokkal! Tehát fehérje, kevés szénhidrát és némi telítetlen zsírsav. Variációk:

  1. Grillezett/párolt csirkemell salátával/zöldséggel
  2. Tojásrántotta (1 sárgája, 3-4 fehérje) hagymával és/vagy gombával és/vagy salátával vagy zöldséggel
  3. Sovány túró/cottage cheese fehérje turmixszal keverve
  4. Tengeri hal/tonhal konzerv salátával/zöldséggel

 

Nagy Dóri, BioTechUSA szakértő


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

» este 6 után » egészséges » vacsora » szálkásítás » diéta » fogyás » ifbb » fitbalance » orbán betty » magosi zsombor » mit ehetek » este » 6 után » central european cup »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

GFlex alapgyakorlatok Temesvári Ágival