Táplálékkiegészítők mozgásszegény időszakokra

2020-07-10 09:34:00

Mit tegyél, ha hetekig nem jutsz le az edzőterembe? Hogyan őrizheted meg formádat olyan időszakokban is, amikor a testmozgás háttérbe kerül?

Táplálékkiegészítők mozgásszegény időszakokra

A kiegyensúlyozott táplálkozás és a megfelelő mennyiségű testmozgás az egészséges életmód nélkülözhetetlen elemei, amelyeket nem kerülhetsz meg, ha formában szeretnél maradni. De mi történik akkor, ha felborul a napirended? Mit tegyél, ha hetekig nem jutsz le az edzőterembe? Hogyan őrizheted meg formádat olyan időszakokban is, amikor a testmozgás háttérbe kerül?

Okozza a mozgáshiányt egy tartalmas utazás, vagy épp egy négy fal között töltött hosszabb  időszak, a céljaidat nem feltétlenül kell parkolópályára állítanod. Lehet nem ebben az időszakban fogsz rekordokat dönteni, elképzelhető, hogy be kell érned a formád fenntartásával, azonban semmiképp sem érdemes megfeledkezned a megfelelő táplálkozásról. Mozgásszegény időszakokban túl sok időt töltünk a négy fal között, többet eszünk és kevesebbet mozgunk. Ebben a helyzetben minden egyes apró segítségre szükséged lesz, hogy a legtöbbet hozd ki a korlátozott lehetőségre építő karantréningből.

A táplálkozásra való odafigyelés mellett néhány táplálékkiegészítőnek különösen hasznát veheted mozgásszegény időszakokban. Az alábbi étrendkiegészítők olyan területeken támogatják szervezetedet, amelyeken leginkább szüksége van segítségre.

D-vitamin

D-vitamin

A napfényvitamin elengedhetetlen az egészséges csontok, fogak és izmok karbantartásához, de általános immunerősítésre is kiváló. A D-vitamin szükségletünk kielégítésének legnagyobb kihívása, hogy szervezetünk önmagától nem képes a vitamin előállítására, napfényre van szüksége a folyamathoz. A mozgásszegény időszakok gyakran egyet jelentenek a négy fal között töltött idő növekedésével.

Kevesebbet ér bennünket a napsugár, így kevesebb D-vitamint termel szervezetünk. Még ha süt is a nap odakinn, lakásunk ablakai az UVB sugárzás jelentős részét felfogják, így a bőrödet érő napsugarak nem vezetnek D-vitamin termeléséhez. Ha az étrended nem tartalmaz D-vitaminban gazdag ételeket, akkor elképzelhető, hogy egyenes úton haladsz a vitaminhiány felé.

A legújabb kutatások eredményei szerint a D-vitamin nemcsak egy vitamin, hanem hormonként viselkedik a szervezetünkben. Támogatja az immunrendszer folyamatait, megvédi a testet a betegségektől, továbbá segíti a kalcium felszívódását, így hozzájárul az egészséges csontokhoz is.

Ha D-vitaminban gazdag ételeket keresel, akkor a lazac, a szardínia, a csukamájolaj és a tojássárgája is jó alternatíva lehet. Csupán ételekből nehéz fedezni a napi D-vitamin szükségletet, ezért érdemes D-vitamin tabletták segítségével kiegészíteni étrendedet.

Fehérje

Ha a mozgásszegény időszakban lehetőséged van valamilyen karbantartó edzésre, akkor valószínűleg szeretnéd a legtöbbet kihozni a korlátozott lehetőségekből, amiben segíthet a fehérjebevitel szinten tartása. Bár a fehérjekészítmények marketingje önmagáért beszél, azonban mindig találhatunk egy újabb kutatást, tanulmányt, ami a fehérjefogyasztás addig ismeretlen előnyeiről számol be.

A fehérje ugyanis nem csak az izomépítéshez szükséges.

A proteinek különösen fontosak a szervezet immunitását tekintve is. Fertőzések, megbetegedések során a szervezet rohamos ütemben bontja le a fehérjéket aminosavakká, hogy képes legyen a fokozott immunválaszra. Mindezeket az előnyöket figyelembe véve érdemes magas minőségű fehérjeforrásból fedezni fehérjeszükségleted, amivel minimalizálhatod az izomtömeg veszteséget és erősítheted immunrendszeredet is.

Zsírégető készítmények

A zsírégető készítmények a leglátványosabb eredményeket egy egészséges étrenddel és megfelelő edzéstervvel kombinálva érhetik el. Milyen előnyöket tartogathatnak tehát a zsírégetést segítő készítmény egy olyan időszakban, amikor nehezített terepen kell teljesítenünk?

A zsírégető kiegészítők működésével kapcsolatos egyik legfontosabb fogalom a termogenezis, ami egy anyagcsere folyamat. Termogenezis során a szervezet hőt termel, miközben kalóriát éget el el. Zsírégető készítmények használatával mozgásszegény időszakban végzett edzések zsírégető hatását is maximalizálni tudod, így több kalória elégetésére ösztönözheted testedet.

Zsírégető diéta támogatására kifejlesztett készítmények közül több olyan terméket is találunk, mint a Super Fat Burner, amely nem tartalmaz stimulánsokat, így napszaktól függetlenül bátran alkalmazható. A koffein helyett aminosavakat, L-carnitine-t, zöld tea kivonatot és CLA-t tartalmazó étrend-kiegészítő segíthet jobb teljesítményt elérni otthoni edzéseid során is, különösen ha aerob állóképességed fejlesztésével szeretnél formában maradni. C-vitamin

C-vitamin

A C-vitamin fontossága évszaktól függetlenül vitathatatlan. Mivel testünk nem képes önmagától előállítani aszkorbinsavat, így ételek és étrend-kiegészítők segítségével tudjuk fedezni vitaminszükségletünket. A C-vitamin jótékony hatásainak különösen nagy hasznát vehetjük mozgásszegény időszakokban. Az aszkorbinsav segíti az immunrendszer működését, növeli a fehérvérsejtek számát, így testünk ellenállóbbá válik a kórokozókkal szemben. A C-vitamin csökkenti a vér koleszterinszintjét, ezáltal csökkenti  a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát is. Felgyorsítja az anyagcserét, és hozzájárul az idegrendszer normális működéséhez, ami egy különösen hasznos tulajdonság egy olyan időszakban, amikor pattanásig feszülhetnek idegeink. C-vitaminnal talpon maradhatunk stresszhelyzetekben is, ezért érdemes mozgásszegény időszakokban is gondolnunk vitaminszükségletünkre.

Ha szeretnél minden szükséges tápanyagot megadni szervezeted számára, akkor az egészséges életmódot támogató termékeink között számtalan olyan kiegészítőt találhatsz, amelyek ízletes módon támogatják céljaidat.


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK