Németh Sándor
Táplálék-kiegészítő specialista, oktatási referens
Kevesen tudják, hogy a jó minőségű táplálék-
kiegészítők modern és rohanó világunk legfontosabb
felügyelői az egészségmegőrzés tekintetében.
A BioTech USA szakértői csapatának tagjaként a következő témákkal kapcsolatban segítem céljaid megvalósulását:
- fogyás felgyorsítása kiegészítők használatával
- izomtömeg növelés
- teljesítménynövelés
- erőszint fokozás
- vitalitás és közérzet javítása. tovább »

Németh Sándor BEJEGYZÉSEI

Túledzettség (OTS) és megoldások

2015-07-08 11:51:00

A túledzettséget úgy lehet leírni, mint egy pont, ahol az embernek csökkenni kezd a teljesítménya és a plató eredményeként kudarcélmény éri. Ilyenkor megszűnik a fejlődés, lecsökken az erőszint és az állóképesség is. A túledzettségnél is ismert a krónikus fáradtság, kiégés és túlterheltség (overload training) minden sportolónál.

A túledzésnek 3 fázisa van a túlterheltségtől egészen a túledzettségi szindrómáig. A túledzettségi szindróma az elit sportolók 10% érinti! Ez az a szakasz, ahol nagy mennyiségű kortizol szabadul fel, ami valójában a teljes ellentéte annak, amit pl. a testépítő akar. Felgyorsul az izomvesztés (katabolizmus), csökken a fehérje szintézis, fokozódik a fehérje lebontása, emelkedik a vércukorszint, csökken a növekedési hormon felszabadulása, gyengül az immunrendszer. A kortizol megbontja alvást, emeli a vérnyomást, és növeli a vér koleszterin és triglicerid szintjeit.

A kiváltó okok lehetnek a monoton edzés program, a kevés pihenés, a nem megfelelő étrend, illetve a táplálék kiegészítés hiánya.

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/200/o_12-signs-youre-overtraining-main_20150708121438.jpg

Enyhe hatások:

  • Fáradtság
  • Hormonális zavarok
  • Immunzavar
  • Étvágytalanság
  • Motiváció elvesztése
  • Izomfáradtság
  • Szexuális „étvágy” csökkenése
  • Rövid ideig tartó álmatlanság
  • Feszültség
  • Fogyás

Súlyos hatások:

  • Depresszió
  • Fokozott sérülések
  • Hosszú távú álmatlanság
  • Izomfájdalmak
  • Izomsorvadás

Megoldás:

Az étrend megváltoztatása:
  • kalória bevitel egyensúlya (edzések előtti étkezés – nem közvetlenül!)
  • aminosav fogyasztás, főleg: L-glutamin, L-karnitin (ALC), BCAA) edzés előtt, alatt, után)
  • omega-3 és CLA
  • ásványi anyagok (magnézium, nátrium, kálium), nyomelemek (cink, vas) - (elektrolit balansz)
  • folyadék bevitel (hidratálás)
Periodizáció bevezetése az edzésben
Pihenés, pihenés, pihenés

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Élezd az eszed!

2015-05-11 11:42:00

Ginkgo Biloba - 90 tablettaItt a vizsgaidőszak …Te pedig ásítozol a könyvek felett és a számítógép előtt. Fáj már a szemed is... Valaki igazán segíthetne rajtad…

Összeszedtünk néhány „partnert” a koncentrációd növeléséhez és a hosszú órákon át tartó vizsgákra készülésben!

Ginkgo Biloba levél kivonat

Értisztító, értágító hatású ezért szívesen használják, hogy javítsák a memóriát (neuron újraképződést segíti), megelőzzék az érelmeszesedést (időskori elbutulás), a depressziót.

Green Coffe - 120 kapszula

Olyan egyszerű tüneteket is tud csillapítani, mint a fejfájás vagy a fülcsengés. Sokan használják az érszűkületes alsó végtagon megjelenő szorító fájdalom (klaudikáció) tüneteinek megszüntetésére is, amely bizonyos járástávolság után alakul ki, az értágító hatása itt is nagyszerűen érvényesül!

A Ginkgo Biloba fának nemcsak a levelét, hanem a termését (gyümölcs, mag) is használják, de ezek használata allergiás reakciókat válthat ki, ezért nem ajánljuk!

Green Coffee Focus

Fokozza az éberséget és vitalizál, csökkenti a fáradtságot kiváló természetes kombináció a tanuláshoz és az összpontosítás fenntartásához.

Caffeine + Taurine - 60 kapszulaCaffeine&taurine

Gyorsan fokozza az éberséget, energia szintet feltolja és javítja a koncentráló képességet is, azonnal megszünteti a levertséget.

Németh Sándor, táplálék-kiegészítő specialista

Mikor melyik zsírégetőt válasszam?

2015-04-20 13:13:00

A zsírégető készítmények kiválasztásánál több fontos szempont van:

- a túlsúly nagysága,

- az általános egészségügyi állapot (van-e pl. pajzsmirigy-, vérnyomás-, ízületi probléma) és

- az, hogy mikor kezdtük el a fogyókúrát?

Természetesen az elsődleges szempont a fogyókúrás étrend és az edzésterv összeállítása, ezek után érdemes egyáltalán a táplálék-kiegészítőkön elgondolkodni! Cikkünkben kifejezetten az egyéb egészségügyi problémával nem rendelkezők lehetőségeit vázoljuk, de weboldalunkon több problémára is mutatunk megoldást.

Fontos, hogy ne a legerősebb készítménnyel kezdjük a diétát, mert később, ha megáll a fogyás, nem lesz mivel fokozni a hatékonyságot, így itt is, akárcsak az étkezésben, be kell tartani a fokozatosságot.

Hogyan kezdjünk a diétához, zsírégetéshez?

ZSírégető táplálékkiegészítő Nagy túlsúly (20 kg, vagy nagyobb) esetén, illetve a diéta kezdetén – 2–3 hónapon át

A lipotróp termékek hatékony fegyvernek bizonyulnak a diéta kezdetén. Így javasolt ilyenkor krómot, HCA-t alkalmazni, illetve megnövelni az étrendben a rostok mennyiségét. Az L-karnitin is kiváló választás, étkezések előtt kb. 300 mg mennyiségben, edzések előtt pedig 500 mg – 2 g közötti mennyiség ajánlott. Minimális növényi koffein bevitel ajánlott, például zöld tea, zöld kávé (maximum 20–30 mg naponta).

Zsírégető készítmény Kisebb túlsúly (kb. 10 kg), illetve a diéta 2–3. hónapjától – 1 hónapon át

Ekkor célszerű a fentieken kívül még beiktatni a termogenikus zsírégetőket. Itt alapvetően a koffein- tartalmú termékekre, mate teára, guaranára gondolunk. Be lehet iktatni a lecitint is a főétkezés utánra, illetve tirozint, amely pajzsmirigy-alulműködés esetén is ajánlott.

A diéta Utolsó időszakA

Az utolsó pár kilóval történő harcnál kerülnek képbe a vízhajtó hatású készítmények, így azok a termékek, amelyek például káliumot, magnéziumot, petrezselymet, gyermekláncfű-kivonatot, aszparágusz-kivonatot tartalmaznak.

Férfiak plusz kiegészítője zsírégetés, Diéta idején

Férfiak számára a fentieken kívül ajánlott a tesztoszteronszintet optimalizáló termékek alkalmazása, melyek például tribulus terrestrist, d-asparagin savat tartalmaznak.

 

Németh Sándor

oktatási referens, BioTechUSA termékspecialista, szaktanácsadó

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Az ízület nem tüsszent, ha megfázott!

2014-11-13 13:15:00


193Bizony a változékony idő, a hirtelen változó időjárás nemcsak a vírusok megjelenését eredményezi, de a nem megfelelő ruhadarabok megválasztásával illetve a rendkívül fontos bemelegítés „elfelejtésével” a gyors ízületi megfázás is könnyebben megtörténhet.

Mit tehetsz az ízületeid védelméért?

A megfelelő bemelegítésen kívül vannak még praktikus kiegészítők, mint a bemelegítő krémek és az edzés előtti bedurrantók (értágítók, NO fokozók), melyekkel a jobb vérellátottság támogatása miatt hamarabb elérik izmaink az üzemi hőmérsékletüket és így gyorsabban munkára foghatók. De amivel szintén sokat tehetünk az a rendszeres, de nem folyamatos ízületi egészség fenntartása, amelyre a komplex ízületjavító készítmények hívatottak, mint amilyenek például az Arthro Guard család tagjai!

Ízületi betegségek főbb típusai

Az ízületi problémák sokfélék lehetnek, íme, a főbb típusai:

Gyulladt ízületek: artritisz

A gyulladásos ízületi bántalom oka lehet sérülés is, de elsősorban a szervezetbe bekerülő kórokozó váltja ki. Kezdetben az ízület felszíne gyullad be, amely később átterjed az ízület egyéb alkotóelemeire is. A leggyakrabban érintett területek a térd, a váll, a könyök vagy a csípő. Erre a problémára gyors segítséget tud adni az Arthro Guard Liquid termékünk!

Protein Express BioTechUSA Magosi Zsombor ajánlásával

 

Ízületi kopás: artrózis

Az artrózis az ízület felszínének a kopása, egy olyan folyamat, amely az ízület működéséhez szükséges porcréteg eltűnését jelenti. A fájó ízület meg is duzzadhat, és ez fokozódik a fizikai tevékenységek után. A kopásos elváltozások értelemszerűen az idős emberekben gyakoriak, de ez nem jelenti azt, hogy kizárólag őket érintik hiányosan táplálkozó aktív sportolóknál vagy fizikai munkát végzőknél is előfordulhat. A megfelelő táplálkozás segíti a porc újraképződését, de általában pont a mozgáshiány és a hiányos vagy rossz táplálkozás okozza, ennek a természetes építő elemnek az alacsony termelődését és ezért érdemes a szervezetünknek besegíteni egy ízület védővel vagy egy összetettebb ízületjavító készítménnyel! A már kialakult betegségnél például a nyirkos idő fokozhatja a fájdalmakat, de magát az artrózist nem hívhatja elő normális sportolás, sem a megváltozott időjárás.

Köszvény: reumathoid arthritis

819A reuma (köszvény vagy népiesen csúz), melynek kiváltó oka pontosan nem meghatározható, de genetikai tényezők is közrejátszanak (örökölhető) kialakulásában. Az autoimmun betegségekhez soroljuk, azaz létrejöttének hátterében az immunrendszer kóros diszfunkciója áll. A nők érintettebbek e téren, és nem kizárólag az idősebbeket érinti, előfordulása 25-50 éves korra tehető. A reuma létrejöttének, lefolyásának és gyakori kiújulásának rengeteg oka lehet. Szerepet játszhatnak az élő kórokozók, a vírusok és a baktériumok illetve a nem kezelt gyulladás. A fizikai ártalmak sorából jól ismert a meghűlés, a huzat és a megfázás.

A tünetek súlyossági foka nagymértékben függ a reuma fajtájától, de valamennyi változatára egyaránt jellemző, hogy a kötőszövet szerkezete, kémiai összetétele és anyagcseréje (pl.: az ízületi folyadéktermelés fokozatos megszűnése) kórosan módosul. Halált ugyan nem okoz közvetlenül, de az életminőséget jelentősen ronthatja, és nagyjából 5-10 évvel megrövidítheti a várható életidőt.

Ízületünk egészsége sokkal fontosabb, mint gondoljuk, figyeljünk rá és támogassuk a megfelelő működését!

Németh Sándor, oktatási referens, táplálék-kiegészítő szakértő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Csipkebogyó

2014-10-07 11:39:00

Csipkebogyó termésA gyepűrózsa (japán rózsa, Rosa canina) bogyója a C-vitaminon kívül számos olyan anyagot tartalmaz, amelyet az emberi szervezet kiválóan tud hasznosítani: pektin, flavonoidok, cukor, alma- és citromsav és A-vitamin.

Mire jó?

Már az ókori népek is felismerték gyógyító hatását, főként a sorvadásos betegségek ellen. A C-vitamin fokozza a szervezet ellenálló-képességét, a flavonoidok gyulladásgátló és antibiotikus immunerősítő hatást fejtenek ki, a pektinek pedig segítik az emésztést.

Ízjavító hatása miatt gyógynövény-keverékekben, gyümölcs-teákban széles körben alkalmazzák. A mellékvesék és máj működését is serkenti, vesekő és vesehomok lehajtásában is segíthet. A bogyóból készített gyógytea influenzás időszakban, meghűléses megbetegedések idején rendszeresen fogyasztandó. Ismeretes gyógyhatása vese- és hólyagbántalmakra, bélhurut és hörghurut esetén. Emésztést javító hatása közismert, gyenge vizelethajtó tulajdonságú.

BioTechUSA C-vitaminnal az egészségért - Jakabos Zsuzsa ajánlásával

A gyenge csontozatúaknak, csontritkulásban szenvedőknek is nagyon ajánlott, mivel erősíti csontokat. A csipkebogyóból nyert olajat a kozmetikai ipar hasznosítja.

A csipkebogyó készítmények jól használhatók erősítő, üdítő és élvezeti célokra is.

C-vitamin készítményekben előfordul felszívódást késleltető összetevőként is!


Tipp: Próbáld ki Silye Gabi szakértő kollégám Zabgolyó receptjét csipkebogyóval!

Németh Sándor

oktatási referens, táplálék-kiegészítő szakértő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

03

KÉRDEZEK TŐLE

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

FACEBOOK