Németh Sándor
Táplálék-kiegészítő specialista, oktatási referens
Kevesen tudják, hogy a jó minőségű táplálék-
kiegészítők modern és rohanó világunk legfontosabb
felügyelői az egészségmegőrzés tekintetében.
A BioTech USA szakértői csapatának tagjaként a következő témákkal kapcsolatban segítem céljaid megvalósulását:
- fogyás felgyorsítása kiegészítők használatával
- izomtömeg növelés
- teljesítménynövelés
- erőszint fokozás
- vitalitás és közérzet javítása. tovább »

Németh Sándor BEJEGYZÉSEI

Fogyókúra – már megint

2014-01-09 11:11:00

Ultra Loss - 500 gÚjév eleje az év kezdete és a jól megszokott fogyókúra első napjai. Ilyenkor mindig megfogadjuk, hogy kevesebbet eszünk, nem eszünk semmilyen édességet. Többet mozgunk vagy rendszeresen eljárunk edzeni.

Fogyni tudni kell!

Ha lenne márványtáblám - és tudnék vésni, - ezt az 5 pontot vésném rá:

  1. Megfelelő étrend (diéta) betartása, azaz rendszeres, napi 4-5 étkezés, alacsonyabb kalória tartalmú ételek az utolsó 2 étkezésnél, magas rost tartalom és fehérje tartalom a fő étkezéseknél. Finomított élelmiszerek kerülése, hasznos zsírok fogyasztása!
  2. Megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztása naponta, rendszeresen 2-3 l. A kiszáradás elkerüléséhez szükséges folyadék igényünk testsúlyarányosan: 2dl/10kg, sokan ennél is kevesebbet isznak naponta.
  3. Vitaminok és ásványi anyagok napi bevitele multi vitamin készítmények formájában, rendszeresen! pl.: One-A-Day
  4. Megfelelő mozgás, hetente 3 alkalommal, 1-1,5 óra is kiváló, ez legyen aktív tevékenység, testmozgásként számtalan edzés típusból lehet válogatni.
  5. Megfelelő táplálék kiegészítők használata, akár rendszeresen.
  • Alacsonyabb kalória tartalmú ételek helyettesítésére kiváló az Ultra Loss, amely negyedannyi kalóriát foglal magába, mint egy átlagos egytálétel, emellett magas fehérje tartalma van, magas az összetett szénhidrát és többféle rostot tartalmaz. Egyéb hatóanyagai javítják a szervezet zsíranyagcseréjét, miközben megakadályozzák a további felesleges „raktározást”. Sokféle, kellemes ízben, akár vízzel is.
  • Mozgások előtt l-karnitin tartalmú készítményt (1-3g hatóanyagtartamommal).
  • Étkezések előtt rostot, illetve zsír anyagcserét gyorsító hatóanyagokat tartalmazó lipotróp testsúlyt befolyásoló készítmények, pl.: Super Fat Burner
  • Kisebb testsúly feleslegnél (maximum: 7-8 kg), ha nincs keringési zavar, koffein érzékenység, akkor a termogén termékeket is használhatjuk, ezeket reggeli előtt és edzés előtt alkalmazhatjuk.

Jó mozgást, szép alakot és nagyon Boldog Új Esztendőt Mindenkinek!

Németh Sándor

Rostok: enni vagy nem enni?!

2014-01-05 08:28:00

A rosthiány cukorbetegséggel, szívbetegségekkel, emésztési panaszokkal, aranyérrel, elhízással és bizonyos rákos megbetegedésekkel függhet össze. Ezek főleg a nyugati életmódból adódó étkezési szokások és környezeti tényezők együttes hatásainak eredménye. Ezeket a megfelelő táplálkozással és a magas rosttartalmú táplálék kiegészítők használatával sikeresen lehet ellensúlyozni.

Mik is azok a rostok?

Brokkoli

A rostok alacsony tápértékűek és mind az emészthető, azaz a vízben oldódó, mind az emészthetetlen, azaz a vízben nem oldódó rost egyaránt fontos szerepet játszanak az egészségmegőrzésben, illetve a megfelelő anyagcsere elérésében.

1. A vízben oldódó rostok, amelyek a gyümölcsökben, zöldségekben, olajos magvakban és hüvelyesekben találhatóak. Ezeket a vastagbélben található baktériumok lebontják. Ilyen rost például a zab, a pektin, az inulin.Ultra Loss - 500 g

Előnyös hatásai következők

  • Lassítja a cukor felszívódását a bélből, így csökkentve az inzulin ingadozását a vérben.
  • Képesek csökkenteni az étvágyat.
  • Megköti a koleszterint is, amely később a felesleggel együtt kiürül, és éppen ezért nagyon hasznos a koleszterinszint csökkentésében is, amellyel megelőzhetőek a szív- és érrendszeri megbetegedések.

2. A vízben nem oldódó rostok, amelyek főleg a gabonafélékben találhatóak. Ezekről és áldásos hatásairól majd a következő cikkemben olvashattok.

Mennyi rostra van szükségünk?

Az ajánlott napi rost bevitel mennyisége 25-35 g, de sajnos hazánkban csak 15-20 g-ot fogyasztanak az emberek. Ezért érdemes a pszeudo cereáliákat vagy szuperrostokat választani az ételeink alapanyagaiként, illetve jó minőségű kiegészítőket, amelyek természetes növényi rostokat tartalmaznak, és 1-2 étkezésünk kiváltására alkalmas úgynevezett MRP (Meal Replacement Powder) is választhatunk. Érdemes magasabb, azaz 10% körüli rosttartalmú készítményeket részesíteni előnyben.

Németh Sándor

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Az étkezéshelyettesítők szerepe a mindennapokban

2013-12-20 16:18:00

Ultra Loss - 500 gA rendszertelen étkezés egy létező probléma. A mai felpörgetett napi rutinunkba alig tudjuk beszorítani a napi alapétkezéseket és a megfelelő folyadék bevitelt. Nagy öröm, ha ez sikerül, de azzal már kevésbé foglalkozunk, hogy mit ettünk. Milyen minőségű, összetételű szénhidrátot, telített vagy telítetlen zsírokat, elegendő fehérjét és rostot tartalmazott-e a tányérunkon felvonultatott szín és forma.

MRP – Meal Replacement Powder

Étkezést helyettesítők, olyan készítmények, amelyek alaptápanyagokat, azaz fehérjét, szénhidrátokat és zsírokat, illetve védőanyagokat (vitamin-ásványi anyag komplex) megfelelő arányban tartalmaznak. A megfelelő arány 50% körüli fehérje tartalom, 20-30% szénhidrát komplex, esszenciális zsírok, 10% rosttartalom. Extra összetevőként antioxidánsokat, illetve zsír anyagcserét fokozó hatóanyagokat is használhatnak. Kalória tartalma alacsonyabb, így elterjedt a fogyókúrás étrend hatékony támogatója ként.

Kiknek

  • Állóképességi sportolók körében is felkapott kiegészítő, hiszen mindent tartalmaz, ami a szervezet energia központjait feltölti és segíti az izomtömegünk megtartását, felesleges kalória felhalmozás nélkül.
  • Fogyni vágyóknak, akik az alacsonyabb kalória tartalomnak köszönhetően sikeresebben tudnak a feleslegüktől megszabadulni.
  • Mindenkinek, aki mellőzné a többlet kalóriák bevitelét, de mégis valami finomat és táplálót szeretne fogyasztani.

Mikor

  • Naponta 1-2 alkalommal, amikor nincs lehetőségünk (nincs elég idő, egyéb körülmény) megfelelő táplálék fogyasztására, ideálisabb, mint a gyorséttermek gyorskajáit bedaráljuk.
  • Edzések után is ideális.
  • Fogyókúra alatt a vacsora vagy a nasi kiváltására.

Mennyit

  • Hölgyeknek: 30 g
  • Férfiaknak: 50 g

Németh Sándor, táplálék-kiegészítő szakértő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Németh Sándor - Bemutatkozó

2013-12-16 10:19:00

Németh Sándor táplálék-kiegészítő szakértőNémeth Sándor, oktatási referens, szaktanácsadó

A BioTech USA termékfejlesztéséi folymatainak aktív részese vagyok, valamint oktatóként szerepelek a BioTech USA és IWI közösen szervezett Táplálék-kiegészítő tanfolyamán.

Miben tudok segíteni?

  • hatóanyag elemzés
  • táplálék-kiegészítőkkel kapcsolatos tanácsadás (mit, mikor, mennyit)
  • tanácsadás versenyfelkészüléshez, diétához

Várom kérdéseidet a Szakértő válaszol rovatban a BioTech USA weboldalán, valamint olvashatod blogbejegyzéseimet a BioTech USA Szakértői blogban, a Facebookon.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

07

KÉRDEZEK TŐLE

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

FACEBOOK