Gyakran Ismételt Kérdések a tömegnövelőkről

2012-09-10 11:25:00

Mi az a tömegnövelő és miért jó tömegnöveléshez? Milyen eredményt lehet vele elérni? Hogyan kell szedni és mikor? Ha szeretnél többet megtudni a különböző tömegnövelők hatásáról, akkor olvass tovább hasznos tippekért és a szakértőink által összeállított tömegnövelő csomagért!

Tömegnövelés BioTechUSA tömegnövelőkkel

MIT NEVEZÜNK TÖMEGNÖVELÉSNEK?

Az első és legfontosabb tudnivaló a kontrollált tömegnövelés kapcsán, hogy a tömegnövelő por egy táplálékkiegészítő. Egy olyan készítmény, amely kiegészíti a táplálkozást, méghozzá ugyanolyan tápanyagokkal, mint amelyek a szilárd ételekben is megtalálhatók. De akkor miért is jó?

Tömegnövelés (és most nem a hájról, hanem az izomtömeg növeléséről van szó!) akkor érhető el, ha az izmok megfelelő erősségű edzését követően a szervezet elegendő (konkrét értékekkel megadható) tápanyagot kap a fejlődéshez. A tömegelés időszaka alatt kb. 6 g/tskg szénhidrát és 2-3 g/tskg fehérje bevitele szükséges naponta.

Egy 80 kg-os férfi esetében ez napi 480 g szénhidrátot és 120-180 g fehérjét jelent, ami – nagyon leegyszerűsítve – pl. 640 g rizs és 600-900 g csirke lenne naponta, és ebben még nincsenek benne a nélkülözhetetlen rostok (zöldségek). Ekkora mennyiségű ételt elfogyasztani, és főleg megemészteni nagyon nehéz lenne, ezért fejlesztették ki a különböző tömegnövelőket.

MIT TARTALMAZ EGY IZOMTÖMEG-NÖVELŐ POR?

  • Nagy mennyiségű, könnyen emészthető és gyorsan felszívódó tiszta szénhidrátot
  • Jó minőségű fehérjét
  • Aminosavakat (főleg glutamint és BCAA-t)
  • Kreatint (segíti az energiaellátást)
  • Nitroxot (ez felel nitrogén-oxid ellátásért, ettől durrannak be az izmok és fokozódik a tápanyagellátás)
  • Vitaminokat és ásványi anyagokat.

MIÉRT JÓ FOGYASZTANI, HA GYORSABB EREDMÉNYT SZERETNÉL?

  • mert könnyebben be tudod vinni szervezetedbe a szükséges tápanyagokat, mivel a tömegnövelő a szilárd ételeknél magasabb koncentrációban tartalmazza ezeket (vagyis a kellő mennyiség beviteléhez elegendő kevesebbet enned);
  • mert gyors felszívódású szénhidrátot és fehérjét tartalmaz, így izmaid az edzés után azonnal utánpótláshoz jutnak, hogy megkezdhessék a regenerációt;
  • mert támogatja az edzés hatékonyságát, segít, hogy izmaidat a lehető legjobban megdolgoztasd.

MIKOR ÉS HOGYAN KELL SZEDNI?

A tömegnövelés akkor a leghatékonyabb, ha közvetlenül edzés után fogyasztod a BioTechUSA tömegnövelő turmixot. Edzés közben ugyanis mikroszakadások keletkeznek az izmokban, amelyeket a szervezetnek helyre kell állítania. Ehhez tápanyagra van szüksége, amelyet az edzést követően, a regeneráció alatt felhasznál. Az izmok magukhoz vonzzák a szükséges építőelemeket, amikkel gyakorlatilag „betapasztják” a mikroszkopikus sérüléseket, s így nő az izom keresztmetszete.

EDZÉS NÉLKÜL IS MŰKÖDIK? OLYAN NINCS!

A fentebb írtakból egyenesen következik, hogy a tömegnövelő szedése megfelelő edzés nélkül semmit sem ér. Továbbá ne hagyjuk figyelmen kívül azt sem, hogy az izomregeneráció 72 órát vagy akár többet is igénybe vehet, így ha a szervezet a nap többi szakaszában nem jut megfelelő minőségű és mennyiségű tápanyaghoz, akkor megakad a fejlődés, hiába fogyasztottunk tömegnövelőt az edzés után. A tömegnövelőt lehet még reggel, első étkezésként is fogyasztani, de ilyenkor spékeljük meg lassabb felszívódású szénhidrátokkal is (pl. zabpehely). Nagyon fontos, hogy a táplálékkiegészítő a napi tápanyagbevitelünk maximum 50%-át tegye ki.

 

NEM KÁROS AZ ILYEN IZOMTÖMEG-NÖVELÉS?

Az egyik leggyakrabban feltett kérdés a tömegnövelés kapcsán, hogy van-e káros mellékhatása a tömegnövelőknek? Nem, nincsen.

Nem hat a férfiasságra (illetve, női szemmel nézve egy izmos felsőtest nagyon is férfias tud lenni), nem megy tőle össze semmi… Ezek a tömegnövelő készítmények bevizsgált termékek, nem tartalmaznak doppingszernek minősülő anyagokat, sem hormonokat. Összetevőik a hétköznapi ételeinkben is megtalálhatóak, a különbség csupán annyi, hogy ezekben a termékekben a tömegnöveléshez ideális arányban, jó minőségben és sokkal nagyobb koncentrációban vannak jelen.

Ami előfordulhat a tömegnövelés során, hogy aki hajlamos rá, könnyebben zsírosodik tőle. Ez azonban szinte mindig együtt jár az izomtömeg növelésével.

 

MENNYI IDŐ ALATT ÉRHETŐ EL VÁLTOZÁS?

Nehéz lenne megjósolni, erre nincsenek mindenkire érvényes, általános szabályok. Egyedül Tőled függ a dolog; hogy milyen intenzitással edzel, mennyire figyelsz oda a táplálkozásodra, valamint függ a genetikádtól is. Az biztos, hogy ha mindent megteszel a cél érdekében, akkor néhány hónap alatt szemmel látható változást érhetsz el a tömegnövelésben!

 

IZOMTÖMEG-NÖVELŐ CSOMAG ÉS ANNAK AJÁNLOTT FOGYASZTÁSA

A BioTechUSA szakértői összeállítottak egy olyan minta tömegnövelő csomagot, amely kezdőknek és haladóknak is nagyszerű termékkombinációkat tartalmaz. Hogy mikor és hogyan érdemes szedni, azt az alábbi képen összefoglaltuk Neked. A különböző termékek tökéletesen kiegészítik egymást, miközben megadnak a szervezetednek mindent, amire a tömegnövelés időszakában szükséged lehet.

+ Tipp: Edzés előtt BCAA+B6 tablettával segítheted a fehérje hatékonyabb beépülését.

BioTechUSA Tömegnövelő csomag szedése

Ha szeretnéd megismerni a többi BioTechUSA tömegnövelőt is, akkor olvass tovább Tömegnövelő kisokosunkban, ha pedig a teljes kínálatot megnéznéd, látogass el Webshopunkra.

 

 

 

Vingender Ági



Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

tömegnövelő » » tömegnövelés » biotech tömegnövelő » tömegnövelő szedése » tömegnövelők hatása » izomtömeg növelés » tömegnövelő csomag »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Zombori Laci mell-váll-bicepsz edzés - 2. rész