Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Karácsonyi menü egészségesen

2014-12-09 08:37:00

Közeleg a karácsony és már mindenki előre fél a lakomáktól és az ünnepek alatt felszedett plusz kilóktól. De egy minimális odafigyeléssel sokkal egészségesebbé és alakbaráttá tehető a menü.

Vásárlás

Már a vásárlásnál figyelnünk kell, mert rengeteg vásárlásra buzdító akció van. A reklámok is azt sugallják, hogy akkor szeretettel teli és boldog a Karácsony, ha roskadásig tele az asztal. Mielőtt belekerül bármi a kosárba, érdemes ilyenkor is megnézni a címkét, sok meglepetést tartogathat. És bolti kész termékek helyett házilag is elkészíthetők a finomságaink. Próbáljunk meg itt is minél frissebb és kevésbé feldolgozott adalékanyagok nélküli élelmiszereket vásárolni.

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/147/o_fb_cover_dec_20141209085349.jpg

Ételkészítés

Nézzük át, melyik ételnek hogyan készíthetjük el egészségesebb változatát, mely nem is igényel túl sok plusz időt, inkább odafigyelést.

  • Töltött káposzta

Szinte mindenhol előfordul a menüben karácsonykor a töltött káposzta. Ilyenkor ezt már savanyú káposztából készítik, ami egyrészt kiváló C-vitamin forrás és alacsony a kalóriatartalma is. Tölteléket pedig elkészíthetjük akár pulykamellből és a fehér rizs helyett basmati vagy barna rizst használva, de hajdinával is remek.

  • Halászlé

Végre örülhetünk, hogy halat is eszünk. Elkészítésekor érdemes figyelni a zsiradék minőségére és mennyiségére. Ezen kívül, ha kenyeret eszünk hozzá, csökkentsük a mennyiséget és csak teljes kiőrlésű legyen. Vagy, ha bajai halászlét fogyasztunk, amibe tészta kerül, itt vagy házliag készítjük el a tésztát, mert teljes kiőrlésű gyufatésztát még nem láttam vagy más formájú tésztát használunk bele.

  • Bejgli

Az elengedhetetlen bejgli is egyszerűen elkészíthető zablisztből és xillit vagy eritrit felhasználásával. Ha jó alapanyagból készítjük és úgy fogyasztunk egy-két szeletet nem lesz nagy probléma. És a dió nagyon jó növényi Omega-3 zsírsav forrás, a mák pedig elsőrangú Kalcium beviteli lehetőség.

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/147/o_christmas_20141209085331.png

Vendégség

Ha vendégségbe megyünk, sokszor felmerül a kérdés, mi a jó megoldás. Egyrészt a házigazdának is érdeke, hogy jólessen a vendégnek a menü, így akár előre kérheted, hogy csináljanak egy salátát is és Te azt eszel többségében a hús mellé és a sütiből is, ha 1 szeletet megeszel, nem fogsz elhízni, de mégsem sértetted meg a vendéglátót és a salátával vagy akár savanyúsággal kompenzálhatod.

 

Silye Gabriella, sporttáplálkozási szakértő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KÉRDEZD GABRIELLÁT

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

FACEBOOK