Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Tippek állóképességi sportolóknak az ízületvédők helyes használatához

2016-10-16 15:14:00

Írhattam volna akár bármilyen más sportot is, de a tapasztalatom és az eddig írt kérdések alapján világosan látszik, hogy az állóképességi sportolóknál hiányzott/hiányzik az útmutatás az ízületvédők (helyes) használata és a megelőző intézkedések terén. Ebbe a témába merülök el egy kicsit el.

Ha már merülünk, akkor stílusosan kezdjük egyből az úszással…

Ha az edzettségi állapot, előképzettség megvan (mozgásintelligencia, több sebességtartományban is helyes technika, stb.) és a saját versenytávunkra írt edzéstervet megfelelő intenzitással hajtjuk végre, akkor önmagában olyan nagy baj nem lehetne. Az úszás, mint kisegítő mozgásforma, kifejezetten ajánlott bármilyen más, kontaktsportot is (futás, foci, box,) űzőknek. Az általam, más sportágakban felkészített versenyzőket is rendszeresen zavarom el úszni, mert utána sokkal kevesebb a nyavalygás minden téren.

Úszásban akkor alakul ki főleg makacs sérülés, amikor (1.) túl nagy intenzitással, (2.) túl sok erőfejlesztéssel vagy csak (3.) egy úszásnemet használva készülünk. Mindegyik tényező önmagában is elég rizikó, pláne, ha mindezt együttesen szabadítjuk magunkra.

A triatlonosoknak semmire sincs ideje, edzésen sem… Rohan, hogy leússza az előírt adagot, a technika nem lényeg, gyerünk egyből tenyérellenállással csapni az ötszázakat.

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/283/o_izuletjani_20161016153100.jpg

„Vegyes vagy hátúszás? Á, az minek, úgyis gyorsban úszunk a versenyen.” Ugye ismerős...!?

Ha pillangózni nem is tudsz, de a másik három úszásnem gyakorlása bőven bele kell, hogy férjen a programodba. Már ezzel is nagymértékben tettél az ízületeid egészégéért is.

Főleg az országúti kerékpározás hordozza magában a térdízületek kinyírását.

Itt a (1.) rosszul beállított üléspozíció, a (2.) túl merevre állított és minimális oldalirányú lábfejelfordulást lehetővé tevő pedálkötés lehet a bajok forrása. Edzésen pedig az állandó (3.) alacsony fordulaton és (4.) rossz technikával végzett hajtás az, ami a legnagyobb veszélyforrás. Szakemberrel állíttasd be kerékpárod már a komoly edzések, versenycélok szövögetése előtt! Az egy dolog, hogy a számítógépes mozgáselemzés mit mutat majd, a különböző ízületek mozgékonysága, izmok merevsége és hajtás közbeni ellazulási képessége meg egy másik. Fontos, hogy ne csak aerodinamikusan, hanem kényelmesen is tudj ülni a nyeregben órákon át.

Jön a hideg, esős időjárás. Az amúgy is rendkívül változatos MTB vagy cyclocross egy kiváló lehetőség a sokoldalú kerékpáros terhelésre. Mivel állandóan izegsz-mozogsz a nyeregben, nagyobb mozgástartományokban dolgozol, szintén sokat segíthetsz a sérülések megelőzésében.

Jellegéből adódóan a futás a leggyengébb láncszem.

Minél több a behatároló tényező (testfelépítés, súly, csontok állapota, stb) annál nagyobb lesz a sérülés kockázata is. Itt nincs megváltozott közeg, mint az úszásnál, ami a mozgatandó súlyt a harmadára csökkenti, sem egy közbeiktatott gép mely a rezgéseket csökkenti, átveszi. A végletekig szétfeslett és (1.) rugalmasságát régen elvesztett cipőben, (2.) állandó betonon vagy (3.) nem megfelelő stílusban történő futás egyenesen vezet minket az ízületi sérüléshez, gyulladáshoz, kopáshoz is.

Az ésszerűség azt diktálja és a fenti sorokból is kiderül, hogy:

„Jobb megelőzni, mint kezelni”

A megelőzést két irányból egyszerűen közelíthetjük meg.

Arthro Guard - 120 tablettaAz egyik az maga a változatos és optimális edzésterhelés. A másik preventív lehetőség a külső „rásegítés”, azaz olyan készítmények időszakos (?) használata mely segít megelőzni a panaszok kialakulását vagy a már kialakult gyulladás, sérülés gyógyulásának idejét és minőségét javíthatja jelentősen.

A BioTechUSA az ízületek egészségét célzó termékei közül a megelőzés és a rehabilitáció terén nálam az Arthro Guard foglalja el a dobogó legfelső fokát, mert magas dózisban és gyorsan hasznosuló folyadék formájában tudom a szervezetbe juttatni hatóanyagokat.

Megelőzés céljából az étkezés elején, főleg az ebédhez időzítve fogyasztom, hogy a délutáni hosszú edzésre legyek feltöltve. Évszaktól és leterheltségtől függően 1,5-2 hónapot használom évente kétszer. Először az alapozás hidegebb hónapjaiban, majd a nyári versenyszezon megkezdése előtt kezdem kb. két héttel.

Próbáld ki, megéri!

 

Janota Zoltán

BioTechUSA

triatlonedző, állóképességi szakértő

13x Ironman

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

KÉRDEZD ZOLTÁNT

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

Janota Zoltán TERMÉK TIPPJEI

Arthro Guard - 120 tabletta

Arthro Guard - 120 tabletta

TABLETTÁS KÉSZÍTMÉNY, MSM-MEL, GLÜKOZAMINNAL, KONDROITINNAL, KALCIUMMAL ÉS MANGÁNNAL, VALAMINT NÖVÉNYI KIVONATOKKAL. A KÉSZÍTMÉNYBEN TALÁLHATÓ MANGÁN HOZZÁJÁRUL A NORMÁL CSONTOZAT FENNTARTÁSÁHOZ ÉS HOZZÁJÁRUL A NORMÁL KÖTŐSZÖVET-KÉPZŐDÉSHEZ.
Megveszem
Arthro Guard Liquid - 500ml

Arthro Guard Liquid - 500ml

FOLYÉKONY KÉSZÍTMÉNY, MSM-MEL, GLÜKOZAMINNAL, KONDROITINNAL, HIALURONSAVVAL, KOLLAGÉNNEL.
Megveszem
Arthro Guard Pack - 30 csomag

Arthro Guard Pack - 30 csomag

DOBOZONKÉNT 30 DB, 4 KÜLÖNBÖZŐ TABLETTÁBÓL, KAPSZULÁBÓL ÉS LÁGYKAPSZULÁBÓL ÁLLÓ CSOMAGOT TARTALMAZ.
Megveszem

FACEBOOK