Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

A legfontosabb savasító ételek

2013-07-22 13:45:00

A mindannyiunk számára közismert cukor az egyik legsavasítóbb alapanyag, mely emésztés során erjesztő hatást fejt ki, ugyanis ecetsav, szénsav és alkohol keletkezik belőle. Az ecetsav, de főleg az alkohol, igen erőteljesen rombolják a bél membránjait. Az alkohol a vesét is károsítja, valamint hatással van az idegrendszerre is. Sok esetben a gyermek "viselkedési problémáit" javítani lehet vagy akár teljesen meg is lehet oldani egy cukormentes diétával, vagy csökkentett cukor bevitellel.

A cukor ezen kívül táplálja a káros mikroorganizmusokat. Minél több cukorhoz jutnak a káros mikroorganizmusok, annál gyorsabban szaporodnak, és minél gyorsabban szaporodnak, annál intenzívebben bontják le és erjesztik a szervezetet belülről.

A mikroorganizmusok a cukor minden formáját kedvelik, a fehér kristálycukortól kezdve a barnacukron, a feldolgozott cukorrépán át a mézig, fruktózig, de még a monoszacharidokat, az édességeket, a süteményeket, stb is. Különösen pedig azokat, amelyek hirtelen emelik meg a vércukorszintet.

Lássuk melyek is a savasító ételek:/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1359/o_Fotolia_11474569_S_20130306161419.jpg

  • Az egyszerű Szénhidrátok savasító hatása szintén mindenki számára ismert. Minden, ami búzalisztből készül (kenyér, pékáruk, tésztafélék stb), savasítanak. Ráadásul manapság a péksütemények lisztjéhez még cukrot is adnak, ami még károsabb hatást fejt ki a szervezetben. Ezen ételfélék a savasító hatásuk mellett rádásul tápanyagokat sem tartalmaznak.
  • A koffein fő forrása a kávé minden fajtája, a tea, csokoládé, szénsavas kóla. Még a koffeinmentes kávé is tartalmaz koffeint, mely elég ahhoz, hogy káros hatású legyen. Ezek a dolgok nagyon sok savat és nyálkát termelnek. A koffeinnel csak mértékletesen bánj!
  • A finomított vagy feldolgozott ételek sajnos többet árthatnak, mint amennyit használnának. A chipseken és süteményenken kívül ide tartoznak a fagyasztott kész ételek, a zacskós tészták és levesek, szószok, a gyorséttermi szendvicsek, de még a szénsavas ürdítők is. Számtalan élelmiszert sorolhatnék még fel, de a lényeg, hogy az ilyen ételeket igyekezz mellőzni az étrendedből.

Ezeket az élelmiszereket már olyan mértékben finomították és feldolgozták, hogy semmi értékes nem maradt bennük, és ha tartalmaztak is valaha tápanyagokat, azok mind kárba vesztek a feldolgozási folyamatok során (sőt, a mikrohullámú sütőbe téve már teljesen biztosan eltűnnek)./sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1359/o_iStock_000005783449Small_20130306161508.jpg

A feldolgozás és finomítás mellett ezek az ételek igen nagy mennyiségben tartalmaznak cukrot, sót, mesterséges színezékeket, ízfokozókat, egyéb adalékanyagokat, rejtett zsíradékot  vagy hidrogénezett növényi olajokat. Tehát minden hiányzik belőlük, ami tápanyagforrásként szolgálna a szervezetnek.

  • Ugyancsak kerülendők a telített és más egészségtelen zsírok, melyek manapság sajnos igen nagy mennyiségben jellemzőek az ételekre.

Az esszenciális zsírsavak egészségesek és (nevük is erre utal, esszenciális=létfontosságú) létfontosságúak.
A rossz fajtájú zsírokhoz sorolhatók a hidrogénezett vagy részlegesen hidrogénezett növényi olajok, a margarin, a vaj, a telített zsírok és majdnem minden állati zsiradék (például a vörös húsokban, a tojásban és tejtermékekben található-a hal kivétel), amelyek károsak, pusztítóak.

Ezen zsíradékok  mellőzését szolgálja, ha a főzéshez nem olajat használsz, hanem például párolod, és az elkészült ételhez sem javasolt zsírt adni. Hidegen sajtolt olíva olajjal locsold  meg az elkészült ételt, így az igazán egészséges lesz.

Ugyanakkor a zsírokat nem kell 100%-ban kerülni, mint ahogyan azt napjaink fogyókúrái javasolják. A zsíroknak létfontosságú szerepük van a szervezetben, és ha egyáltalán nem fogyasztod őket, akkor megnyilik az út a tápanyaghiány, és az azzal járó leépülés felé. A szervezetnek szüksége van az esszenciális zsírsavakra. A bevitt kalóriamennyiségnek mintegy 20 százaléka ezekből az egészséges zsírokból kell, hogy származzon.


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

savas » egészséges » A legfontosabb savasító ételek » táplálkozás » lúgosító » savasító » egyszerű szénhidrátok » esszenciális zsírsavak » savasító ételek »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

Spirulina - 100 tabletta

Spirulina - 100 tabletta

A SPIRULINA OLYAN EGYSEJTŰ ÉDESVÍZI ALGA, AMELY TÖBB MINT 100 ÉLTETŐ ANYAGOT TARTALMAZ, ÚGY, MINT VITAMINOKAT, ÁSVÁNYI SÓKAT, FEHÉRJÉKET ÉS MÁS HATÓANYAGOKAT.
Megveszem

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Így kezdődik egy versenyfelkészülés – Nagy Dóri 1. rész