Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Készülj fel az őszre

2015-09-01 10:33:00

Sajnos a nyárnak augusztus olyan, mint a hétnek a vasárnap; olyan hamar elrepül, hogy máris minden kezdődik elölről. Habár még meleg kint az idő, egyre korábban sötétedik és sajnos közeleg az iskolakezdés is. Hogyan készülj fel energikusan és kiegyensúlyozottan az őszre?

Táplálkozz egészségesen!

Az egészséges életmód egyik alappillére a kiegyensúlyozott étrend. Napi étkezéseid felét fedezd minőségi szénhidrátokból és rostokból; reggelire fogyassz egy tál zabpelyhet némi gyümölccsel, ebédre készíts valamilyen sovány húst rizzsel. A gyümölcsökben található fruktóz, valamint a teljes kiőrlésű gabonák, és alacsony glikémiás indexű alapanyagok lassabban emelik a vércukorszintet, és a telítettségérzet is tovább tartják fenn. Továbbá óvakodj a fehérliszttől, cukroktól és egészségtelen zsiradékoktól!

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1803/o_BeFunky_blo4_20150901120020.jpg

Mozogj rendszeresen!

Főként a diákok hajlamosabbak kihagyni az edzéseket az iskolára, barátokra hivatkozva, de ez természetesen a felnőtt dolgozók körében sem ritka. A rendszeres testmozgás hasznosságát mondanom sem kell, felesleges taglalni. Elkerülhetjük a betegségeket, valamint sportolás hatására nem csak a testünket tartjuk karban de az elménket is, ami a tanulóknak bizony igen fontos! Véleményem szerint munka vagy suli előtt 1 órácska edzés simán belefér!

Fogyassz aminosavakat!

A fehérjék építőköveit alkotó Aminosavak az izomzat megszerzéséhez és karbantartásához elengedhetetlenek, de számos anyagcsere folyamatból is kiveszik a részüket. A nem esszenciális aminosavakat ugyan elő tudja állítani a szervezet, de nem feltétlen elegendő mennyiségben. A Glutamin például egy olyan nem esszenciális aminosav, amelynek a szervezetben tárolt mennyisége  stressz hatására csökken. Hiányában izomveszteség léphet fel, valamint az immunrendszer is legyengül. Sportolók számára elengedhetetlen a minőségi izomtömeg megtartása és regenerációja szempontjából.

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1803/o_yesyoucan_(2)_20150901120122.jpg

Használj multivitamint!

A vitaminok fontos szerepet töltenek be az anyagcsere folyamatokban, valamint közismerten egészségmegőrző hatásuk van. Egy részét képesek vagyunk a táplálkozásból fedezni, de a bevitt táplálék vitamintartalmának csak kis része szívódik fel, és hasznosul a szervezetben, ezért mindenképpen fontos a vitaminok táplálékkiegészítők formában való pótlása. Sok betegség visszavezethető vitaminhiányra, de ha krónikus fáradtságban szenvedsz, ideje beszerezned valamilyen vitaminkészítményt!

Tanulj meg lazítani!

Sokaknak a nyári felüdülés után igencsak besűrűsödik a program. Hajlamosak vagyunk nyakig elmerülni a munkában, na és a tanulásban. Fontos azonban időt szakítanunk a nyugodt pihentető alvásra is. Ennek hiányában az edzések eredménye is elmaradozhat, ugyanis sok regenerációs és anabolikus folyamat alvás közben zajlik. Ezért próbáld meg ne túlhajszolni magad, feküdj le időben és aludj 6-8 órát!

Kővágó Henrietta

bikini-fitness magyar bajnok

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1803/o_11944770_10206392286020145_273442825_n_20150901120006.jpg


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK