Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Tények és tévhitek a zsírégetésről II.

2016-05-30 09:24:00

Ahány forrás, annyiféle nézet – a 21. században aztán ember legyen a talpán, aki eligazodik az interneten olvasható információk közt! Gyakran még a nagy tudású, hiteles szakemberek is eltérő véleményen vannak, mi hasznos és mi az átverés a zsírégetés témakörét illetően, bár ennek inkább az lehet az oka, hogy különbözőek vagyunk – más és más bevált módszerekkel. Ám akad néhány kérdés, amiben azt hiszem, egyetérthetünk!

A legtöbb látszat - kampányszerű - csodadiéta valamilyen termék köré épül. „Szedd be ezt, kend be magad ezzel, vagy használd ezt a terméket a lokális zsírégetéshez” (amiről már tudjuk, hogy nem létezik). És olyasmivel folytatódik, hogy nem kell változtatnod az étkezéseden, vagy többet mozognod (na jó, maximum napi 5 percet), vagy ha mégis, akkor viszont az életmódodra tekintet nélkül, például „ne egyél este 6 után”.

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1941/o_iStock_000041248732_Double_20160518114306.jpg

Táplálékkiegészítők bekapkodása edzés nélkül?

Ahogy a nevükben is benne van, ezek a termékek csak a helyes étkezés kiegészítését szolgálják! Gyakran fordulnak hozzám is, azzal a kérdéssel, „Milyen zsírégetőt vegyek, mit ajánlasz?” – Mindig azt válaszolom, hogy amíg a mozgás és a táplálkozás nincs teljesen rendbe téve - semmit! Nem csodaszer egyik sem, viszont, ha már egy ideje kitartóan sportolsz és odafigyelsz az étkezésedre, akkor egy löketet adhatnak a céljaid eléréséhez, így hasznosak lehetnek, ha:

  • szeretnéd egy kicsit felpörgetni az edzésed (edzés előtti stimulánsok);
  • kitolnád az izomfáradtság kialakulását (béta-alanin, kreatin, citrullin, glutamin);
  • nem bírsz elég fehérjét bevinni a normál étkezéseiddel (különböző fehérjeporok);
  • rohanós a napod, instant étkezésre van szükséged menet közben (energia szeletek, étkezés helyettesítők);
  • stagnál a fogyásod és egy újabb lendületre vágysz (zsírégetők, vitaminok);
  • erősítenéd az ízületeid (ízület- és porcvédő készítmények).

Valahogy úgy tudnám a hatásukat szemléltetni (megfelelő étrend és mozgás nélkül), mintha megfáznál, nyakra-főre innád a mézes-citromos teát, esetleg még antibiotikumot is szednél és mindeközben egy szál semmiben rohangálnál a mínuszokban! Tehát rontani nem fog a helyzeten, esetleg konzerválja a már kialakult állapotot, de szembetűnő változást ne várj tőle!

„Este 6 után már ne együnk!”

Ez az egyik kedvencem! Különben sem tudom komolyan venni azokat a „mély” eszmefuttatásokat, ahol korra, nemre, és egyéb (élet)körülményekre tekintet nélkül írnak KONKRÉT szabályokat.

Egyrészt…

Jómagam például sokszor délután – munka után - sportolok, ami azt is jelenti, hogy 18 órakor még épp az edzésem kellős közepén járok. Tehát akkor a vacsit buktam, és mivel mozgás előtt 2-3 órával már nem nagyon eszem, gyakorlatilag 14-15 óra körül ehetek utoljára. (?!)

Másrészt…

Biztos vagyok benne, hogy a legtöbben nem 8 órakor tértek nyugovóra, hanem minimum olyan 10-11 fele, így ha betartanánk ezt a fix időlimitet, sokunk esetében az utolsó étkezés és a lefekvés -18 és 22-23 óra - között akár 4-5 óra is eltelne! Holott 3 óránként ajánlatos enni!

Annyiban módosítanám ezt az étkezési tanácsot – ha már mindenképp ragaszkodunk hozzá -, hogy a lefekvés előtti 4 órábanmár ne nagyon fogyasszunk szénhidrátokat (főleg egyszerűeket!), hanem főként fehérjét! Pl.: egy könnyű saláta hússal, proteinturmix, túró, cottage cheese.

/sites/testbiotechusashop/documents/news/_extra/1941/o_iStock_000069941451_XXXLarge_20160518114319.jpg

Kis súlyokkal magas ismétlésszám – valóban ez a szálkásító edzés titka?

Amikor az „izom” szót használom, a férfiasan duzzadó bicepsz helyett, inkább arra az alap izomtömegre gondolj, amire mindenkinek szüksége van a járáshoz, ahhoz, hogy felemelje a bögréjét vagy, hogy reggel – a hasizmai segítségével - fel tudjon kelni az ágyból! – Így talán kevésbé ijesztő a téma!

Sajnos még mindig sok nő szájából hallom a kétségbe esett tiltakozást, amikor az 1-2 kilós kézi súlyoknál nehezebb ellenállásra próbálja őket rávenni az edzőjük; „De hát én nem akarok férfiasan izmos lenni, vagy megnőni!!” – Nem fogsz!

Ha viszont túl alacsony intenzitást választasz, se fejlődni, sem pedig fogyni nem tudsz! Elárulom, hogy minél izmosabb valaki, annál több zsírt képes elégetni a szervezete! Ezért azt javaslom, hogy nyugodtan válaszd, edzettségi szintednek megfelelően, a maximális súly 80-100%- át, és azzal végezz közepes ismétlés számú (8-12) gyakorlatot! Hidd el, ez be fogja indítani a zsírvesztést!

Mindannyiunk vágya egy esztétikus, egészséges, alacsony zsírszázalékú testben élni. Ezért sokszor hajlandóak vagyunk bármit megtenni! Ne felejtsük el azonban, hogy mindezt a média, és a fitneszipar is felhasználja – ellenünk. Ne dőlj be a látszatmegoldásoknak, légy tudatos!

 

Plézer Panna

Sportedző


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KULCSSZAVAK

tények » zsírégetés » tévhitek »

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK

Calcium Complete - 90 kapszula

Calcium Complete - 90 kapszula

KALCIUMOT ÉS MAGNÉZIUMOT 2:1 ARÁNYBAN TARTALMAZÓ, KAPSZULÁS KÉSZÍTMÉNY.
Megveszem
Lady 2 - női pink-szürke kesztyű

Lady 2 - női pink-szürke kesztyű

Szürke-pink, verejtéktörlővel, elasztikus kézfej megerősített markolattal és gumis csuklószorítóval, lehúzó gyűrűkkel.
Megveszem
Toronto Fekete bőr kesztyű

Toronto Fekete bőr kesztyű

Fekete színű bőr kesztyű.
Megveszem
Nitro Gain ÚJ - 2 270 g

Nitro Gain ÚJ - 2 270 g

TOVÁBBFEJLESZTETT, KOMPLEXEBB ÖSSZETÉTELŰ TÖMEGNÖVELŐ, MAGAS FEHÉRJE- ÉS SZÉNHIDRÁTTARTALOMMAL, HOZZÁADOTT VITAMINOKKAL, ILLETVE KONDICIONÁLISAN ESSZENCIÁLIS AMINOSAVAKKAL ÉS EXTRA KREATINNAL.
Megveszem
A magyar IRON LADY - Hosszú Katinka könyv

A magyar IRON LADY - Hosszú Katinka könyv

A magyar IRON LADY - Hosszú Katinka könyv
Megveszem
BioTechUSA női póló, Pink

BioTechUSA női póló, Pink

BioTechUSA felirattal ellátott v-nyakú regular-fit női pamut póló.  
Megveszem
Sleep - 60 kapszula

Sleep - 60 kapszula

Melatonin termelést segítő készítmény, L-triptofán aminosavval, növényi- és gyümölcskivonatokkal.
Megveszem
Iron Shaker

Iron Shaker

HOSSZÚ KATINKA "HARD WORK ALWAYS PAYS OFF" 600ML SHAKERE
Megveszem

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

Edzés a szabadban