Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Genetikai típusok és szükségleteik - 2. rész

2015-07-08 10:41:00

Kezdeti lépések és kellemetlenségek

Hogyan kezdjünk hozzá?! Először is vizsgáljuk meg magunkat. Nézzünk farkasszemet tükörképünkkel. Ne féljünk bevallani és felismerni magunknak a hibáinkat. Ne féljünk kimondani, mi az amiben gyengék vagyunk. Amíg ezt nem tesszük meg, addig nem is fogunk tudni elindulni, nem tudunk majd érdemlegesen változtatni és javulni. Minden sikerélmény egy kis fájdalommal fog kezdődni! Ha ezzel már meg is vagytok, higgyétek el, a megkönnyebbülés sem marad majd el.

Javaslom, fogjunk egy füzetet és írjuk le mit látunk. Mi az, amit nem szeretünk magunkon, mi az, amivel nem vagyunk elégedettek. Tudom, hogy ijesztő lesz, ugyanis minél tovább nézed saját magad, minél jobban belemerülsz a saját analizálásodba, minél őszintébb vagy saját magaddal szemben, a lista úgy lesz egyre hosszabb. Nem szabad félni, sőt… Ezt a listát ha teheted folyamatosan tartsd szem előtt. A legtökéletesebb ötlet, ha beszerzel egy hűtőmágnest és már mehet is arra borzalmas bűnökre felbujtó szerkezetre. Ott lesz igazán jó helye a listádnak, hiszen ha fogyni szeretnél, ha izmosodni, ha hízni, vagy csupán jobb erőnlétet összeszedni, akkor is fontos alappillér lesz a hűtőszekrény. Szóval legkézenfekvőbb és mindenki számára a legelső és legfontosabb lépés a saját genetikai típusunk felismerése, és megismerése. Ha ezzel megvagyunk, már a kezdeti legfontosabb lépést megtettük. Felismertük mik a jellemző tulajdonságaink, erősségeink és gyengéink, mik a szükségleteink és mik azok alapvető szabályok, amiket az étkezésnél és az edzéseknél be kell tartanunk.

Melyik típusokról is beszélek? Ektomorf, Endomorf és a Mezomorf testalkat

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/199/o_Ecto-meso-morph-600x447_20150708105326.jpg

1. Ektomorf:

Gyors anyagcsere, nagyon kevés felhalmozódott testzsír jellemző rá. Hosszú, vékony végtagok, keskeny csípő és váll a legszembetűnőbb strukturális jellemző ennél a csoportnál. Nagyon nehezen híznak és az izmosodás sem megy egyszerűen nekik. Bármit ehetnek, mégis a Szénhidrátok fogyasztása a kulcsszó. Ha szeretnének némi súlyt magukra szedni, akkor bizony szabályosan habzsolniuk kell az összetett szénhidrátokat. Mellé mehet a vörös és a fehér hús, valamint a zöldségek mellett a gyümölcsök garmadája is.

Edzésben alacsony ismétlésszám, egyenes sorozatok és lehetőleg határterhelés közeli súlyválasztás hozhatja meg a legjobb eredményt nekik.

2. Endomorf:

Lassú anyagcsere, has-fenék-derék és comb környéki felesleg felhalmozódása jellemző lehet. Emellett vastag erős csontozat jellemzi, hiszen már gyerekkoruk óta többletsúlyt cipelnek. Erősek és ellenállóak. Rövidebb végtagok és puhább izomtónus jellemzi, mint a másik két típust. Étkezésben elsősorban a Szénhidrátok az ellenségei. Meg kell próbálni minél kevesebbet fogyasztani belőle, azt is elsősorban zöldségekből javallott, magas fehérje bevitel mellett! Mozgás terén nincs különösebb problémája, hiszen jól reagál az edzésekre.

Magas ismétlésszámok, szettek és a köredzések az ideálisak a számára, heti 4-5 moderált intenzitású, ámde hosszabb időtartamú 45-60 perc kardióval kiegészítve.

3. Mezomorf:

A legszerencsésebb genetikai típus. Jellemző rájuk a széles váll, keskeny csípő, erős csontozat, normál testzsír, gyors fejlődés és könnyed alkalmazkodás bármilyen terheléshez. Semmi csoda nem kell a sikerhez sem edzés, sem táplálkozás terén. Magas fehérjebevitel, normál szénhidrát és zsír fogyasztása mellett az edzésben is csak a kiegyensúlyozottságra kell ügyelniük, ugyanis mivel hihetetlenül gyorsan fejlődnek, könnyen aránytalanná válhatnak

Folytatás következik...

Schönekker László, Söni

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

KÉRDEZD LÁSZLÓT

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

Schönekker László TERMÉK TIPPJEI

FACEBOOK