Nem akarsz lemaradni cikkeinkről? Iratkozz fel hírlevelünkre
FELIRATKOZOM
A feliratkozom gomb megnyomásával elfogadom az adatvédelmi nyilatkozatot

Miért vagyok folyton éhes? 2. rész

2016-08-11 15:15:00

Folytassuk a múltkori cikket...

Amikor fogyni szeretnénk, sokunk ellensége az állandó éhség, amivel nem könnyű megküzdeni. Azonban van néhány egyszerű ok, amire nem is gondolnánk, hogy okozhat maró gyomorkorgást és hatalmas étvágyat. Próbáld meg ezeket kiiktatni és könnyedén túlléphetsz a problémán!

6. Túl gyorsan eszel

Tiszteld meg magadat azzal, hogy ha már étkezésről van szó, akkor megadod a módját. Nem a számítógép előtt, nem valahova sietve útközben, az autóban vagy buszon eszel kapkodva, hanem asztalnál, telefont és munkát félretéve arra a 15-20 percre. A sietve étkezésnél eleve nagyobb az esély, hogy többet eszel, mint kellene, hiszen a jóllakottság érzése csupán 20-30 perccel később jelentkezik. Így ha 5 perc alatt habzsolod be az ételt, esélyes, hogy már a felével is jóllaktál volna, ha nyugodtan megrágva, lassan fogyasztod el.

7. Kihagysz étkezést

Nem véletlen az egészséges táplálkozás azon pontja, hogy naponta 5-6 alkalommal, rendszeres időközönként (2-3 óránként) érdemes étkezni, kisebb adagokban. Így folyamatos tápanyagellátásban részesülsz és a vércukor szinted sem fog ugrálni, ami kiváló ellenszere az elhízásnak és a cukorbetegségnek. Ha kihagysz étkezéseket és egy turmixot sem dobsz be kompenzálásképpen, akkor a vércukorszinted leesik. Ettől farkaséhes leszel és főleg a szénhidrátot fogod kívánni, mert a szervezet szeretne visszakerülni a normális vércukorszintre. Vagyis hamarosan várhatóan nagy mennyiségű ételt fogsz megenni, ami eséllyel magas szénhidrát tartalmú. Ennek köszönhetően az egekbe szökik a kiéhezett szervezet vércukorszintje, amire inzulint bocsát ki, ez a hormon pedig a vércukorszint lecsökkentése érdekében minden tápanyagot betessékel a sejtekbe, amiből azok a felesleget átirányítják a zsírpárnákhoz! Mivel ilyenkor túlkompenzálás történik, vagyis alacsonyabb lesz a vércukorszinted a normálisnál, éhesnek fogod érezni magad és kezdődik minden elölről...

/sites/testbiotechusashop/documents/blog/_extra/270/o_sztal_20160811154414.jpg

8. Nem megfelelő a zsírbeviteled

A zsírt sokan, főleg a diétázók úgy kerülik, mint a tüzet, pedig mind telített, mind telítetlen zsírra szükség van a szervezet megfelelő működéséhez. Ráadásul remekül telít és lassítja a többi tápanyag felszívódását, vagyis hosszabb ideig maradsz jóllakott állapotban. Ha nincs meg a megfelelő zsírbevitel, akkor hamarabb megéhezel és hajlamos leszel gyakrabban enni a kelleténél.

Ráadásul ha csak arra figyelsz a zsírok kerülésekor, hogy kizárólag olyan élelmiszert vásárolj, amire azt írták, hogy „low-fat”, akkor abba a hibába is eshetsz, hogy nem veszed észre a termék egyéb tápanyag tartalmát. Sokszor a low-fat termékek ugyanis magas cukortartalmúak, ami a vércukorszintre és inzulintermelésre gyakorolt hatásával a már említett éhséget eredményezi.

9. UnaTkozol

Az unalom bizony óriási ellensége a diétázóknak, hiszen amikor nincs mit tennünk, sokkal jobban ki vagyunk hegyezve arra, hogy történjen valami és ehhez várjuk a jeleket. Ráadásul az egyik legkellemeseb tevékenység az evés, ami egyfajta jutalmazási ingert is jelent. Sokan unalmukban nassolva észre sem veszik, mennyire sok kalóriát bevisznek a szervezetükbe és a táplálkozási napló írásakor döbbennek rá! Így aztán hamarabb leszünk éhesek és többször, akár többet is eszünk, mint az szükséges lenne. Tegyél ellene! Foglald el magad, kortyolj inkább folyadékot, mintsem az ételhez nyúlj.

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓK

KÉRDEZD DÓRÁT

MEGVÁLASZOLT KÉRDÉSEK

SZAKÉRTŐINK

Nagy Dóra TERMÉK TIPPJEI

FACEBOOK