10 tipp a narancsbőr ellen

2019-09-17 12:00:00

Cikkünkben bemutatunk 10 garantáltan hatásos trükköt a narancsbőr ellen, amit már ma elkezdhetsz alkalmazni, hogy felkészülhess a bikiniszezonra.

10 tipp a narancsbőr ellen

A bikiniszezon beköszöntésével nagyobb hangsúlyt fektet mindenki az esztétikai megjelenésre. Hiszen végre előkerülnek a gardróbból a rövidnadrágok, a szoknyák, a csinos blúzok és a trikók. A finom anyagok és lenge ruhák megjelenése magával hordozza a bőrfelületek nagyobb mértékű felbukkanását is. Sajnos ilyenkor kerül reflektorfénybe a narancsbőr is. Ez a bosszantó tényező sok nőt és férfit érint, függetlenül attól, hogy sovány vagy molett testalkatú valaki.

Kialakulásának számos oka lehet. Amennyiben tisztában vagyunk ezekkel a tényezőkkel, akkor könnyebben harcolhatunk a narancsbőr ellen, de közelebbről szemlélve a képet: megelőzhetjük kialakulását és harcolhatunk a már jelen lévő és bosszantó csíkok ellen! Ez a tartalom kifejezetten nőknek ad hasznos tanácsokat.

Ahhoz, hogy eredményesen léphessünk harcba, ismerjük meg közelebbről az ellenfelünket!

A cellulitisz a bőr alatt lerakódó zsír. A felhalmozódott zsírréteg gátolja a bőr alatti szövetek vér- és oxigénellátását, ezáltal szaporodik a salakanyagok mennyisége a szervezetben, aminek eredménye az úgynevezett narancsbőr, főleg a combokon, a fenéken, a csípőn és a hason.


A narancsbőr kialakulásának okai

Vannak olyan tényezők, amelyek ellen nem tudunk harcolni. Ide sorolható például az öröklődési hajlam. Azonban számos olyan pillére van a narancsbőr megjelenésének, ami bizony: csak rajtunk múlik. Vegyük most sorjában ezeket!

Figyeljünk a testedzésre, hiszen a mozgáshiányos életmód is befolyásoló tényezője lehet a narancsbőr kialakulásának. Kerüljük a kalória- és zsírban dús táplálkozást. Minden nap igyunk sok folyadékot annak érdekében, hogy garantáljuk a testünk és a bőrünk hidratáltságát. Igyekezzünk minél kevesebb alkoholt fogyasztani, mondjuk nemet a dohányzásra, és próbáljunk meg kevesebbet stresszelni a mindennapokban.

Sok más negatív velejárója mellett, a narancsbőr kialakulását is veszélyeztetik a következő betegségek: anyagcserezavar, cukorbetegség, elhízás, magas vérnyomás, a gerincoszlop statikai eltérése, a lábboltozat megváltozása vagy az ösztrogénhiány. Ezek jelenléte esetében, forduljunk mihamarabb orvoshoz és/vagy kérjünk szakmai segítséget dietetikustól, edzőtől, gyógytornásztól!

Adottság és öröklődés

Ha fokozódik az ösztrogén nevű női nemi hormon termelődése a szervezetben (például terhesség, fogamzásgátlók vagy hormonkezelt élelmiszerek hatására) a szervezet többet raktároz el a zsírokból.

A cellulit hátterében a nyirokrendszer elégtelen működése is állhat. A bőr feszességének csökkenése miatt a nyirokfolyadék nem áramlik megfelelően a nyirokerekben, emiatt nem tudnak kiürülni az anyagcsere-salakanyagok, és lerakódnak a zsírsejtekben. Ezáltal könnyebben kialakulhatnak a zavaró gödröcskék.

Nem megfelelő táplálkozás

Nem megfelelő táplálkozás

Felgyorsult világunkban sokszor nem figyelünk arra, hogy milyen ételeket fogyasztunk. Ennek a hátterében számos tényező állhat, mint például időhiány, stressz, káros szenvedélyek (alkoholfüggőség vagy dohányzás), tudatlanság vagy csak egyszerű lustaság.

Valljuk be: sokszor nincs időnk vagy kedvünk ahhoz, hogy esténként egészséges ételeket készítsünk magunknak. Ilyenkor rendelünk vacsorára egy pizzát, másnapra pedig kakaós csigát vagy szendvicseket csomagolunk. Ebédre jöhet majd egy jó adag menzás tészta, frissítőként egy kis cukros üdítő és a munkában: jó sok kávé. Na, még mit nem!

Az egészséges táplálkozás az élet alapja! A narancsbőr és számos veszélyes betegség elkerülése érdekében fogyasszunk minden nap céljainknak és szervezetünknek megfelelő mennyiségű és minőségű fehérjében, szénhidrátokban és értékes zsírokban gazdag élelmiszereket! Együnk minden nap zöldséget, gyümölcsöt a megfelelő rostbevitel elérése érdekében.

Kevés folyadékfogyasztás

Kevés folyadékfogyasztás

Ha kevés folyadékot iszunk, akkor a salakanyag a szervezetünkből nem tud időben kiürülni. A bőr elveszti rugalmasságát, és máris ott a cellulitisz. Ennek elkerülése érdekében fogyasszunk elegendő folyadékot minden nap! A kellő mennyiségű folyadékbevitellel megfelelően tudjuk hidratálni szervezetünket, ami elősegíti a bőr hosszan tartó feszességének fenntartását is.

Mozgáshiány

Napjaink nagy részét a munkánkkal töltjük. Sokunk számára ez irodai munkát jelent. Sok más szempont miatt is fontos lenne ebben az eseten a testnevelés bevezetése a mindennapi életbe.

A narancsbőr megjelenésével összefüggésbe hozható az ülőmunka, hiszen ilyenkor nem megfelelő az altest nyirok- és vérkeringése. Ez fokozza a méreganyagok lerakódását, a zsírsejtek növekedését és a narancsbőr kialakulásának esélyét.


Stressz

A stressz sok más káros hatása mellett, gyakran anyagcserezavarokhoz vezethet, aminek köszönhetően a salakanyagok felhalmozódhatnak a szervezetünkben. Ez sajnos a bőrünkön is meglátszik. Persze, a hétköznapjainkban folyamatosan jelenlévő stressz csökkentése korántsem egyszerű dolog, azért igyekezzünk tenni ellene. Például relaxációval, meditációval, lazító masszázzsal oldhatjuk a feszültséget.

Rossz szokások

Rossz szokások

A káros szenvedélyek, mint például a dohányzás vagy az alkoholfogyasztás sajnos a narancsbőr kialakulásának lehetőségét is fokozott módon növelik. Ezek fogyasztását próbáljuk meg visszafogni, vagy teljesen elhagyni.

Kávé helyett igyunk zöld vagy fekete teát. Alkohol esetén - ha választanunk kell - akkor száraz fehér- vagy vörösbor mellett döntsünk. A folyadékfogyasztás mennyisége érje el a napi 3-4 litert szénsavmentes ásványvízből vagy gyógyteából.


Mindenképpen szokjunk le a dohányzásról! A cigarettákban található káros anyagok nagyon nem tesznek jót a bőrnek. Szerkezetét megváltoztatják, hamarabb indulnak el testben az öregedési folyamatok. A bőr megereszkedik és veszít a feszességéből.

Narancsbőr elleni tippek

1. Fogyassz feszesítő ételeket! A vérkeringést serkentő, bőrfeszesítő, méregtelenítő hatású élelmiszerek segítenek abban, hogy megszabadulj a narancsbőrtől.

  • Alma: pektintartalma segíti a szervezet tisztulását, a benne lévő kálium vízhajtó, a C-vitamin pedig egészségesen tartja a bőrt.

  • Banán: tisztító és fiatalító hatású. Káliumban gazdag, rosttartalma is jelentős.

  • Eper: a benne lévő antioxidánsok jót tesznek a bőrnek és a nyirokrendszernek.

  • Brokkoli, zeller: megszüntetik a szervezet vízvisszatartását.

  • Csirke, pulyka: fehérjetartalmuk segíti a kollagén termelődését, ezáltal feszesebbé teszik a kötőszövetet.

  • Fokhagyma: vérkeringést serkentő, méregtelenítő hatású.

  • Narancs, grapefruit: a C-vitamin feszesíti a kötőszövetet.

  • Cayenne-bors, chili: fokozzák a vérkeringést.

2. Próbáld ki a felületi kezeléseket, használj narancsbőr elleni krémeket! Ezek a készítmények a nyirokkeringés, a vérellátás fokozása révén a salakanyagok kiürítését, másrészt a zsírsejtek lebontását segítik elő. Leggyakrabban koffeint, L-karnitint és növényi enzimeket találhatunk bennük. Sok fajta tartalmaz illóolajokat, tengeri algát, zöld teát vagy gyümölcsök, gyógynövények kivonatát. A méregtelenítést elősegíthetjük egyéb módon is, például masszázzsal, köpölyözéssel, infraszauna, infrabicikli vagy hypoxitréner használatával.

3. Kerüld el az adalékanyagokat, ízfokozókat, állományjavítókat! Az ételek fogyasztása előtt, de akár már a vásárláskor olvassuk el a termékleírást és a hozzávalók listáját. Vásároljunk gondosan, tudatosan! Készítsünk el minél több ételt otthon, főzéskor és sütéskor használunk friss fűszereket: majoránnát, oregánót, őrölt borsot, chilit. Édesszájúak próbálják ki a vaníliaaromát, fahéjat!

4. Fogyassz rostban gazdag ételeket! Egyél minden nap zöldséget, gyümölcsöt!

5. Tengeri sós fürdő tengerparton vagy a fürdőkádban! A tengeri só nagy mennyiségben tartalmaz nyomelemeket és ásványi anyagokat, amelyek serkentik az anyagcserét. Tehát nyaralásra fel, és csobbanj minél többet a vízben! Természetben hasonló hatást érhetünk el otthoni környezetben is, egy szuper fürdősós víz elkészítése mellett.

6. Próbálj ki egy méregtelenítő vagy léböjt kúrát! llyenkor 3-4 liter folyadékot célszerű fogyasztani: elsősorban gyógyteákat (például: nyírfalevél, gyermekláncfű, csalán, zsurló), ásványvizet és sok friss gyümölcslevet. A böjtre mindenképpen tudatosan készülj fel! Amennyiben kérdésed támad, mindenképpen kérj szakmai segítséget!

7. Váltózuhany! A mindennapos tisztálkodás végén a narancsbőrös területeken alkalmazz hideg-meleg zuhanyozást. Ez – az olykor kissé kellemetlen, ugyanakkor nagyon hatásos tevékenység – fokozza a vérkeringést és erősíti a kötőszöveteket. Sokat segíthet az érintett területek masszírozása is. Ehhez a zuhanyozás során használjunk masszázs- vagy dörzskesztyűt, esetleg kifejezetten erre a célra ajánlott narancsbőr elleni masszírozó kesztyűt.

8. Rendszeres testmozgás – a hálás testőr! A mozgás a narancsbőr igazán hasznos ellenszere, de csak ha rendszeresen végezzük. Ideális esetben ez legalább heti háromszori alkalmat jelent. Futás, kerékpározás, aerobic, aqua fitness, spinning, zumba, Hot Iron, TRX – bármi segít, ami jól megdolgoztatja a teljes testünket! A leghatásosabb gyakorlatok elsajátításához legjobb, ha személyi edző segítségét kérjük.

9. Helló, szauna szeánsz! A szaunában uralkodó páratartalom és hőmérséklet, illetve a szaunázás közben vett hideg zuhany hatására felpezsdül a vérkeringés, valamint fokozódik az izzadás a szervezetünkben. Ezek a folyamatok gyorsítják az anyagcsere-folyamatokat és elősegítik a méregtelenítést. Hatására a bőr feszesebbé és simábbá válik. Ha rendszeresen szaunázunk, a narancsbőr enyhülésére is számíthatunk.

10. Illóolajokkal a narancsbőr ellen! Azok az olajok jelenthetnek segítséget, melyek fokozzák a vér- és nyirokkeringést, a méregtelenítést. Ilyenek például: a fahéj, a citrom, a grapefruit, a borókafenyő, az édeskömény, a rózsa, vagy a boróka olaja.

Narancsbőr elleni tippek

Nők ezrei esnek pánikba a nyár közeledtével vagy bármilyen helyzetben, amikor le kell dobni a ruhát. Takargatjuk magunkat, hosszú pólóruhákat hordunk, miközben belső feszültség lesz úrrá rajtunk. Ne várjunk tovább, kezdjük el a narancsbőr elleni harcot már ma! Figyeljünk rá, hogy kerüljük a kialakulásáért leginkább felelős tényezőket: a stresszt, a nem megfelelő táplálkozást, a mozgáshiányos életmódot! Szokjunk le a dohányzásról, kerüljük a túlzott kávé- és alkoholfogyasztást!

Ha végleg le szeretnénk számolni a narancsbőrrel, tudnunk kell: egyszeri és végleges megoldás – sajnos – nem létezik. Még a professzionális kozmetikai kezelések eredménye sem tart örökké. A jó hír viszont az, hogy ha tudjuk, mit tehetünk ellene, kellő odafigyeléssel és pár praktikával sikeresen csökkenthetjük a bőrünket csúfító gödröcskéket.


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

LEGOLVASOTTABB CIKKEINK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK