A testépítés 6 fontos alapszabálya

2013-02-24 19:25:00

Testépítés, tömegnövelés, szárazizom... mit, mikor és miért tegyél vagy épp ne tegyél, ha testépítésre adod a fejed? Nézzük mik a testépítés lefontosabb szabályai!

1.szabályArnold Schwarzenegger a testépítés szabályai

Naponta legalább ötször étkezz, két-három óránként. A szervezetedet így folyamatosan el tudod látni aminosavakkal és szénhidrátokkal. Ez szükséges mindenképp ahhoz, hogy növekedni tudj.

2.szabály

Elsősorban az összetett, alapgyakorlatokra helyezd a hangsúlyt, mint a guggolások, nyomások. Így több izomcsoportot is megdolgoztatsz egyszerre, de ne feledkezz meg arról, hogy teljesen le is fáraszd őket!

3.szabály

Egy edzésen maximum 30 sorozatot végezz összesen. A kevesebb még jobb. Vigyázz, nehogy túledzés legyen a vége, mert túledzett állapotban nem nő a tömeg.

4.szabály

Egymás után ne edz zsinórban két napnál többet. Pihentesd az izomzatodat és az idegrendszeredet. Az izom ugyanis a pihenés alatt, a regeneráció során épül, nem edzés közben.

5.szabály

Idd meg a fehérje turmixodat rögtön edzés után. Dobj hozzá némi szénhidrátot, hogy maximális legyen a felszívódás és beépülés.

6.szabály

Csak higgadtan! Ne idegeskedj, mert azzal energiát pazarolsz és teret engedsz a katabolikus, vagyis lebontó folyamatoknak.


Mit javítanál ezen a cikken?




A tartalom lehetett volna...





Mégse

TETSZETT EZ A CIKK?

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK